Εάν βιαστείτε να εικάσετε πως η πλειοψηφία των επισκεπτών είχαν business κίνητρο και χροιά, τα στοιχεία θα σας διαψεύσουν. Αυτό το ποσοστό μειώθηκε , σε αντίθεση με όσους δήλωσαν πως επέλεξαν την Μεγάλη Βρετανία για διακοπές.
Όσο για το ποιοι ηγήθηκαν του τουριστικού ρεύματος στο… Νησί:, σε επίπεδα-ρεκόρ κινήθηκαν οι επισκέπτες από την Κίνα, την Ινδία, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, αλλά και από τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για παράδειγμα, οι Αμερικανοί τουρίστες που επισκέφτηκαν την Αγγλία το 2017 ανήλθαν σε τουλάχιστον 3,9 εκατομμύρια άτομα, δαπανώντας ταυτόχρονα περί τα 3,6 δισεκατομμύρια λίρες. Οι Κινέζοι μπορεί να μην ξεπέρασαν σε απόλυτο αριθμό τους 337.000 τουρίστες, ωστόσο το εν λόγω μέγεθος είναι ενισχυμένο κατά 29% (!) σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος, ενώ δαπάνησαν περίπου 700 εκατομμύρια λίρες…
Με τα αξιοθέατα τι γίνεται;
Αναφορικά με τα αξιοθέατα της Βρετανίας , οι τουρίστες επέδειξαν αυξημένο ενδιαφέρον για το Βρετανικό Μουσείο που υποδέχτηκε 6,5 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες. Η Εθνική Πινακοθήκη δέχτηκε 6,2 εκατομμύρια και το Tate Modern 5,8 εκατομμύρια τουρίστες.
Μπορεί οι περισσότεροι να θεωρούν πως η Αγγλία σε επίπεδο τουριστικής προσέγγισης είναι απόλυτα συνυφασμένη με το Λονδίνο, εντούτοις όμως κάτι παραπάνω από 16,5 εκατομμύρια ξένοι επισκέπτες διαφωνούν ως προς αυτό επιλέγοντας να κινηθούν μακριά από την Βρετανική πρωτεύουσα.
Διακοπές στη Βρετανία για τους Βρετανούς;
«Και τι σχέση έχουν οι αφίξεις πολυάριθμων ξένων τουριστών με το που θα επιλέξουν να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους οι Βρετανοί;» ενδεχομένως να αναρωτηθείτε, και μάλιστα αυτονόητα. Μα είναι απλό, αρκεί να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω:
- την αδύναμη λίρα,
- την ενδυνάμωση της αυξημένης εσωτερικής ζήτησης,
- την ενδυνάμωση του ενδιαφέροντος με μια έντονη… εσάνς από location (ή country, επί το ορθότερο) branding,
- του convenience και του αισθήματος της σιγουριάς που προκύπτει από την απλοϊκή λογική «για να μας επιλέγουν περισσότεροι από 40 εκατομμύρια τουρίστες διεθνώς, κάτι καλό θα έχουμε, άρα δεν μένει παρά να το ανακαλύψουμε με την σειρά μας…»,
- της θεαματικής αύξησης των προς πλήρωση θέσεων εργασίας στην Βρετανική τουριστική βιομηχανία.
Λάβετε κατά νου όλα τα παραπάνω και θα διαπιστώσετε πως ενδεχομένως να μην αργήσει η στιγμή κατά την οποία το Αγγλικό τουριστικό ρεύμα θα στρέφεται με ολοένα και μεγαλύτερους ρυθμούς εντός των βρετανικών συνόρων….
Υ.Γ.: Μιας και ο λόγος (και η έντονη ανησυχία) περί της ασφάλειας, «φρέσκα κουλούρια φωνάζει ο κουλουράς…»:
Φαίνεται πως (δεν) έπιασαν (και πολύ) τόπο τα τηλεφωνήματα, οι νύξεις φιλοτιμίας, οι «επιθέσεις» φιλίας και τα λοιπά… «γούτσου-γούτσου» και τα αγαπησιάρικα μηνύματα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού. Για ποιο λόγο; Μα για την αναγκαιότητα οι εκπρόσωποι του Τύπου να μην γράψουν για τους νεκρούς ώστε να μην πληγεί η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό!
Είναι και αυτό το… άτιμο BBC με τους -περίφημους- κώδικες δημοσιογραφικής δεοντολογίας του, που δυσκολεύουν την απόλυτα ελεγχόμενη επικοινωνιακή διαχείριση μιας κρίσης του μεγέθους και της βαρύτητας των φονικών πυρκαγιών στο Μάτι Αττικής.
Βέβαια, μια άλλη «ανάγνωση» της κατάστασης, ενδεχομένως να υποκρύπτει και μια -κουτοπόνηρη- λογική διαφύλαξης και διάσωσης του περίφημου αφηγήματος της επόμενης ημέρας. Εξάλλου, όπως συμβαίνει με κάθε παραμύθι, απαρτίζεται από μια σειρά αφηγήματα… Τι, όχι;