ψυχαγωγία θαλάσσης Νέες συνθήκες διαμορφώνονται στο παγκόσμιο τουριστικό σκηνικό,
με τους επαγγελματίες της φιλοξενίας να εξετάζουν προσεκτικά
τα βήματά τους, ως προς τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων
και των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Από τη Στέλλα Αυγουστάκη

O τουρισμός ευεξίας αποκτά… πρόσωπο!

Νέοι τύποι τουριστών, καινούργιες απαιτήσεις για εξατομίκευση υπηρεσιών, αυξημένα στάνταρντς για τον εξοπλισμό των δωματίων, ενώ ο ξενοδόχος βρίσκεται απέναντι σε αναρίθμητες προκλήσεις, ζητήματα και δεδομένα. Μια τάση, που μοιάζει να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, είναι ο τουρισμός ευεξίας ή αλλιώς ο τουρισμός που ενδυναμώνει το σώμα και την ψυχή, ο οποίος έχει πολλές πτυχές, μια εκ των οποίων είναι η εκγύμνανση κατά τη διάρκεια των διακοπών. Η ολοκληρωμένη εμπειρία ευεξίας μπορεί να δοθεί στον επισκέπτη-τουρίστα τόσο από τις υπηρεσίες αισθητικής και spa όσο και από την ψυχαγωγία, τη διασκέδαση αλλά και τη γυμναστική.

Το γνωστό αρχαιοελληνικό ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» ισχύει και στη σημερινή εποχή και είναι, μάλιστα, περισσότερο επίκαιρο από ποτέ. Ο αυξανόμενος αριθμός τουριστών wellness σε παγκόσμιο επίπεδο έχει φέρει τους ξενοδόχους αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις αλλά και με αντίστοιχες επιχειρηματικές ευκαιρίες, που, εάν αξιοποιηθούν σωστά, μόνο κέρδος μπορούν να τους αποφέρουν. Πόσο έτοιμοι, όμως, είναι οι επαγγελματίες της φιλοξενίας να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία, ώστε να εκσυγχρονίσουν τις δομές, να διευρύνουν τις υπηρεσίες τους και να «αγγίξουν» περισσότερα είδη τουριστών;

Ποια η ταυτότητα του τουρισμού ευεξίας;

Ως τουρισμός υγείας/ευεξίας θεωρείται η μορφή διακοπών που μπορεί να συνδυαστεί με την παροχή ενός ευρέος φάσματος υπηρεσιών που στοχεύουν στην ευεξία του επισκέπτη. Οι περισσότεροι ξενοδόχοι δείχνουν να αντιμετωπίζουν αναχρονιστικά αυτή την αναδυόμενη τάση του τουρισμού ευεξίας και θεωρούν ότι μερικά όργανα γυμναστικής, ένας δάσκαλος yoga μια φορά την εβδομάδα και τα φρούτα εποχής μπορούν να τους καταστήσουν ως προορισμό ευεξίας. Φυσικά και κάτι τέτοιο δεν ισχύει πλέον, καθώς ο τουρίστας που αναζητά υπηρεσίες wellness και wellbeing διαθέτει ένα διαφορετικό προφίλ από τον απλό επισκέπτη-πελάτη.Ένα εκσυγχρονισμένο, και δη υπαίθριο ή ακόμα και «θαλάσσιο», γυμναστήριο ανεβάζει πολύ τον πήχη στη συνολικότερη εμπειρία που δύναται να αποκομίσει ο επισκέπτης, ενώ η επαφή του με την παραλία του ξενοδοχείου θα είναι περισσότερο απολαυστική, εάν του παρέχονται κι ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που θα τον κάνουν να διασκεδάσει, να χαλαρώσει και να απολαύσει τις ημέρες που θα παραμείνει στο ξενοδοχείο.

Ο επισκέπτης που αναζητά να ενισχύει την ευεξία του στις διακοπές πληρώνει, φυσικά, πολλά περισσότερα από έναν που απλώς επιζητά όλες τις άλλες υπηρεσίες που προσφέρει το ξενοδοχείο. Πλέον, οι τουρίστες ακολουθούν ολοένα και περισσότερο μια πιο bio, green eating στάση ζωής που αποτυπώνεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους. Ο επισκέπτης που επιλέγει να κάνει κράτηση σε ένα ξενοδοχείο και διακρίνεται από αντίστοιχη φιλοσοφία και κουλτούρα στόχο έχει να συνδυάσει σωστή διατροφή (για το σώμα) με διασκέδαση (για το πνεύμα) και γυμναστική (ευεξία) κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Αποτέλεσμα; Να θέτει τον οργανισμό του σε μια άλλη τροχιά πολύ πιο υγιεινή, μακριά από το άγχος της καθημερινότητας. Επιθυμία του είναι μέσα από τις υπηρεσίες που του παρέχει το ξενοδοχείο να «θεραπεύσει» σώμα και πνεύμα και να συνεχίσει (ή να ξεκινήσει) έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Γιατί να επενδύσετε σε τέτοιες παροχές;

Στο μέλλον, η άσκηση με όργανα γυμναστικής στο νερό θα είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος άθλησης και ψυχαγωγίας. Οι τουρίστες ευεξίας, σύμφωνα με το Global Wellness Institute, εκτιμάται πως αντιπροσωπεύουν το 6% του παγκόσμιου τουρισμού. Χαρακτηριστικό είναι, μάλιστα, ότι μέσα σε μόλις έναν χρόνο 587 εκατομμύρια ταξίδια πραγματοποιήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο για λόγους ευεξίας, η συνολική αξία των οποίων ανήλθε σε €456 δις, καταγράφοντας αύξηση 13%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αξιοσημείωτο είvαι ότι η Ευρώπη, σε σχέση με άλλους προορισμούς, αντιπροσωπεύει το 37% της παγκόσμιας αγοράς τουρισμού ευεξίας (212 εκ. ταξίδια).

ψυχαγωγία θαλάσσης

Σε επίπεδο χωρών, οι Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία αποτελούν τις τρεις βασικότερες χώρες για τουρισμό ευεξίας, αφού οι πολίτες τους παραδοσιακά επιλέγουν προορισμούς ευεξίας, όπως Τουρκία, Μαρόκο, Αίγυπτο, Ιαπωνία, Ινδία, Κίνα, Ταϊλάνδη. Τα κύρια συστατικά του ελληνικού τουρισμού, ήλιος και θάλασσα, μπορούν να συ-στρατευτούν με ένα καλά μελετημένο επιχειρηματικό στρατηγικό σχεδιασμό και να αποφέρουν υψηλό κέρδος στους επιχειρηματίες που τολμούν να ρισκάρουν, ξεφεύγοντας από τις τετριμμένες παροχές, εκσυγχρονίζοντας κι αναβαθμίζοντας αυτά που ήδη έχουν, «ανοίγοντας» περισσότερο το εύρος και την γκάμα των πελατών τους.

Πώς θα κερδίσουν οι ξενοδόχοι το μεγάλο στοίχημα;

ψυχαγωγία θαλάσσηςΗ αύξηση των κρατήσεων δεν θα έρθει απλά. Οι ξενοδόχοι πρέπει να αποδείξουν ότι μπορούν να προσφέρουν ευεξία, χαλάρωση και διασκέδαση με ασφαλή τρόπο. Δεν έχει σημασία να διαθέτετε ένα γυμναστήριο, αν αυτό έχει σκονισμένα όργανα γυμναστικής. Καλύτερα κλείστε το και διοργανώστε ένα ομαδικό μάθημα στην πισίνα με aqua aerobic ή yoga. Υπάρχουν πολλές επιλογές που σας δίνουν «αυτό το κάτι το διαφορετικό» και δεν σας εκθέτουν για την αμέλεια που ίσως δείχνετε στις εγκαταστάσεις του δικού σας ξενοδοχείου.

Οι τουρίστες που επιζητούν αυτό το εναλλακτικό είδος τουρισμού δεν εντυπωσιάζονται από ένα απλό γυμναστήριο ή από έναν ναυαγοσώστη στη θάλασσα. Χρειάζεται να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους με τις εγκαταστάσεις σας και με τις δραστηριότητες που έχετε προγραμματίσει γι’ αυτούς, οι οποίες μπορεί να αποτελούν μέρος ή όχι του πακέτου διαμονής.
Για παράδειγμα, μπορείτε να φτιάξετε έναν υπαίθριο χώρο fitness κάτω από τον ελληνικό ουρανό, προσφέροντας πρωί και βράδυ χαλάρωση, ανανέωση κι υγεία στους επισκέπτες σας.
Το γυμναστήριο εξωτερικού χώρου αναβαθμίζει τις παροχές σας, προσφέροντας αναζωογόνηση κάτω από τον ουρανό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας