Η δημιουργία ενός αφηγήματος γύρω από το ταξίδι, τη διαμονή σε ένα ξενοδοχείο και την επίσκεψη σε έναν προορισμό είναι πλέον δομικό στοιχείο για αποτελεσματικό online marketing κι εγγυάται την αύξηση των κρατήσεων.

Η αξία, τα δομικά στοιχεία κι η αποτελεσματικότητα του storytelling

online marketingΣήμερα, στα social media, σχεδόν όλοι οι χρήστες «ανεβάζουν» τις ιστορίες τους. Απλοί άνθρωποι που δεν έχουν συγκεκριμένο σκοπό, όταν το κάνουν αυτό, πέρα ίσως από το να κερδίσουν τα κλικ επιβράβευσης από τους υπόλοιπους χρήστες. Αυτές οι ιστορίες μπορεί να είναι μόνο μια φωτογραφία ή λίγες κουβέντες, και όμως μπορεί να τύχουν πολύ μεγάλης αποδοχής. Αυτή είναι μια πολύ σύγχρονη τάση, που δεν πρέπει να μένει απαρατήρητη από το τμήμα μάρκετινγκ των ξενοδοχείων.

Λίγες λέξεις, μια φωτογραφία ή ένα βίντεο μπορούν να γεννήσουν όμορφα συναισθήματα κι επιθυμίες και να οδηγήσουν σε πολύ θετικά αποτελέσματα. Στις ημέρες που ζούμε, το σωστό χτίσιμο του ψηφιακού προφίλ ενός ξενοδοχείου δεν είναι απλώς καλό να υπάρχει, είναι απαραίτητο.

Μην αμελείτε να αξιοποιείτε τις ιστορίες από τους χώρους σας

Σήμερα, ειδικά, κάθε brand χρειάζεται και μια καλή ιστορία, ένα καλό αφήγημα. Ομολογουμένως, αυτό δεν είναι κάτι νέο. Η διαφήμιση ανέκαθεν αυτό τον χαρακτήρα και τον σκοπό είχε: τη δημιουργία εικόνας, συναισθήματος, επιθυμίας, με σκοπό να κερδίσει τον καταναλωτή. Πλέον, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά, λόγω της ταχείας εξάπλωσης των νέων τεχνολογιών. Η επαγγελματική απασχόληση ενός ατόμου σε αυτήν, ακριβώς, τη δραστηριότητα μάλλον δεν θα πρέπει να θεωρείται πολυτέλεια. Ιδίως για επιχειρήσεις, όπως τα ξενοδοχεία, που επιθυμούν να κερδίσουν την προσοχή του κοινού.

Το πρόβλημα είναι ότι οι tour operators, συχνά, επενδύουν πολλά (χρήματα) και πολύ (κόπο), για να πείσουν ή να στρέψουν τους χρήστες να επισκέπτονται τις φόρμες επικοινωνίας (π.χ. πληρώνοντας διαφημίσεις), χωρίς όμως να λαμβάνουν ως αντάλλαγμα τα leads ή τις πωλήσεις που θα περίμεναν…

Σε έναν χώρο φιλοξενίας, οι ιστορίες πραγματικά περισσεύουν. Το μόνο που χρειάζεται είναι κάποιος να μην τις αφήνει να πάνε χαμένες, να τις καταγράφει και να τις προβάλλει.
Η περιγραφή του ταξιδιού, των ανέσεων, του προορισμού, αλλά και οι προσωπικές εμπειρίες από τη διαμονή, οι εντυπώσεις των επισκεπτών από την περιοχή, το φωτογραφικό υλικό και τα βίντεο μπορούν να κοσμούν την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου και τις σελίδες που διατηρεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται για τα πιο δομικά στοιχεία για ένα αποτελεσματικό online μάρκετινγκ.
Ας δούμε μερικά παραδείγματα και τα ενδεχόμενα οφέλη από όσα προαναφέρθηκαν.

  • Προκαλώντας έμπνευση
    Ένα καλό αφήγημα μπορεί να εμπνεύσει έναν άνθρωπο να ταξιδέψει. Στόχος είναι να προκληθεί αυτό το συναίσθημα λαχτάρας για απόδραση, υπενθυμίζοντας την ανάγκη για προσωπικές στιγμές και νέες εμπειρίες, τις οποίες επιζητούν έτσι κι αλλιώς όλοι οι άνθρωποι, παντού στον κόσμο, όλη την ώρα. Αυτό, λοιπόν, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ιστοσελίδας, με τις κατάλληλες λέξεις, φωτογραφίες ή και βίντεο.
  • Απευθείας κρατήσεις
    Η παρουσίαση του ξενοδοχείου δεν πρέπει να αφορά μόνο τις λεπτομέρειες για τις παροχές της επιχείρησης. Οι επιπλέον πληροφορίες για την περιοχή, την ιστορία, τα αξιοθέατα κ.λπ., συνοδευόμενα από εντυπώσεις επισκεπτών του ξενοδοχείου -εννοείται έπειτα από συνεννόηση και με τη συναίνεσή τους- αυξάνουν συντριπτικά τις πιθανότητες κράτησης. Σύμφωνα με μετρήσεις, το 70% των ταξιδιωτών κλείνει δωμάτια σε ξενοδοχεία που δίνουν πληροφορίες και για τον προορισμό. Άλλωστε, η αξία του προορισμού είναι που δίνει αξία και στο ξενοδοχείο. Σε κάποιες περιπτώσεις, αυτό ίσως να λειτουργεί κι αντίστροφα, όμως, συνήθως, ισχύει η πρώτη κατάσταση. Η καταγραφή των εντυπώσεων και σχολίων από τους επισκέπτες σήμερα δεν είναι κάτι δύσκολο. Για παράδειγμα, με μια απλή πρόσκληση να κάνουν like στη σελίδα στο Facebook ή να ακολουθήσουν το προφίλ στο Instagram, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει ροή σχολίων, χωρίς καν ιδιαίτερη προσπάθεια.

Βεβαίως, υπάρχουν και κίνδυνοι, όμως, ούτως ή άλλως, οι επισκέπτες σήμερα, και κυρίως οι νεότεροι, προχωρούν σε δημόσια κριτική, οπότε το δεδομένο αυτό είναι υπαρκτό, δεν μπορούμε να το αποφύγουμε και πρέπει πάντα να το έχουμε κατά νου. Γιατί οι θετικές κριτικές στο διαδίκτυο φέρνουν καταπληκτικά αποτελέσματα, αλλά κι ένα μπαράζ από αρνητικές κριτικές φέρνει μεγάλες ζημιές. Ακριβώς, λοιπόν, επειδή υπάρχει αυτό το φαινόμενο, έτσι και αλλιώς, η παρότρυνση από το ίδιο το ξενοδοχείο στους επισκέπτες να καταγράφουν τις εμπειρίες τους λειτουργεί θετικά και δείχνει τη σιγουριά του ξενοδοχείου για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει. online marketing

  • Αναζητώντας τον ενθουσιασμό
    Μια καλή παρουσίαση του ξενοδοχείου και του προορισμού κάνει πιο εύκολο για τους ενδεχόμενους πελάτες να τοποθετήσουν νοερά τον εαυτό τους στον χώρο, να φανταστούν το ταξίδι. Οι άνθρωποι που ψάχνουν να ταξιδέψουν κάπου θέλουν να μάθουν πώς θα είναι η πραγματική τους εμπειρία, πώς θα αισθανθούν, τι θα αποκομίσουν από όλο αυτό. Τα συναισθήματα παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτή την υπόθεση κι ο στόχος πρέπει να είναι πρώτα να κερδίσουμε την καρδιά τους και μετά το μυαλό τους. online marketing
  • Χτίζοντας την εμπιστοσύνη
    Κάθε ξενοδοχείο μπορεί να ισχυροποιηθεί και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των μελλοντικών πελατών και του προσωπικού του, αν η ιστορία και παρουσίαση λάβει χώρα με ξεκάθαρα μηνύματα. Ένα ξενοδοχείο μπορεί να προβάλλει πολλά στοιχεία για το ταξίδι, τον προορισμό, τη διαμονή, τις ανέσεις, αλλά αυτά στην προβολή τους θα πρέπει να έχουν και το χαρακτηριστικό της αποκλειστικότητας. Ότι, δηλαδή, η υποσχόμενη όμορφη εμπειρία θα συμβεί μόνο με εμάς ή μέσα από εμάς. Η online παρουσίαση με το αφήγημα ενός ταξιδιού μπορεί να είναι πολλά πράγματα, αλλά το σίγουρο είναι πως μια καλή μείξη κειμένων, φωτογραφιών και βίντεο κάνει θαύματα. online marketing Αν εντός κάποιου ξενοδοχείου δεν υπάρχει η ομάδα μάρκετινγκ που θα αναλάβει αυτή την αποστολή, θα πρέπει να επιδιώκεται η συνεργασία με εξωτερικό φορέα που να μπορεί να το κάνει.

Γιατί μπορεί όλα τα παραπάνω να ακούγονται εύκολα, στην πράξη όμως αποδεικνύεται ότι δεν συζητάμε για μια εύκολη υπόθεση. Ίσως, πάλι, και να ακούγονται δευτερεύουσας σημασίας. Όμως, στην εποχή που ζούμε, δεν είναι, διότι, όπως είπαμε και πριν, σχεδόν τα πάντα πλέον συμβαίνουν ψηφιακά κι αυτή η τάση συνεχώς θα ενισχύεται στο μέλλον. Το μεγάλο κέρδος από τη διαδικασία που περιγράφουμε είναι ότι ένα ξενοδοχείο μπορεί να αυξήσει, ίσως και καταλυτικά, τις άμεσες digital πωλήσεις του, πράγμα που σημαίνει και πολύ μεγαλύτερο κέρδος. online marketing

Το βασικό που πρέπει να θυμόμαστε, για να λειτουργήσει επιτυχώς το ψηφιακό αφήγημα, είναι η αυθεντικότητα κι η ειλικρίνεια. Αυτό που παρουσιάζουμε θα πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ώστε η πραγματική εμπειρία να καλύπτει ή ακόμα καλύτερα να ξεπερνά τις προσδοκίες των επισκεπτών που δημιουργήθηκαν από την online παρουσίαση. Είναι μια διαδικασία λεπτή που θέλει κι αυτή την τέχνη της, όπως πολλά, άλλωστε, πράγματα στη ζωή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας