Υπάρχει η εδραιωμένη βεβαιότητα, σε ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού που ταξιδεύει, πως το ζητούμενο σήμερα, στη διεθνή τουριστική βιομηχανία είναι η αναζήτηση μιας πολυτελούς διαμονής που ξεκινά (και ολοκληρώνεται) στους τέσσερις τοίχους ενός άνετου δωματίου. Φευ!
Experiental Travelling
Ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος κερδίζει το concept του βιωματικού ταξιδιού (experiential travel) το οποίο όμως γεννά μια σειρά από παρανοήσεις, ερωτήματα και αβεβαιότητα. Το οξύμωρο «μείγμα» έλκει τις… ρίζες του στην ακριβή (εάν φυσικά υφίσταται κάτι τέτοιο) επεξήγηση-αντίληψη του ίδιου του περιεχομένου της έννοιας.
“Kάθε προσπάθεια κατανόησης, σκιαγράφησης και επεξήγησης του mindset των σύγχρονων ταξιδιωτών, της καταγραφής της συμπεριφοράς τους, αλλά και των παραγόντων που τους παρακινούν και φυσικά των προτιμήσεών τους, μεταφράζεται σε… χρυσάφι. ”
Κι αυτό, καθώς δίχως να επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο, οι πιθανότητες οι επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας να απευθυνθούν άμεσα, στοχευμένα και αποτελεσματικά τους δυνητικούς πελάτες-τουρίστες ανάγεται σε όνειρο θερινής νυκτός… Μάλιστα, καθώς όσοι επιλέγουν την οδό των βιωματικών ταξιδιών, συνήθως έλκονται από επιθυμίες και «θέλω», η ικανοποίησή τους μπορεί να αποδειχτεί καίριας σημασίας στην για την κεφαλαιοποίηση των προσπαθειών που καταβάλλετε προς αυτήν την κατεύθυνση.
Το 65% αναζητά συναρπαστικές εμπειρίες
Υπό αυτό το πρίσμα, κάθε προσπάθεια κατανόησης, σκιαγράφησης και επεξήγησης του mindset των σύγχρονων ταξιδιωτών, της καταγραφής της συμπεριφοράς τους, αλλά και των παραγόντων που τους παρακινούν και φυσικά των προτιμήσεών τους, μεταφράζεται σε… χρυσάφι.
Έτσι κάτι παραπάνω από χρήσιμα κρίνονται τα προκαταρκτικά αποτελέσματα έρευνας που διενήργησε το Skift για τον experiential ταξιδιώτη και στην οποία συμμετείχαν 2.377 άτομα. Με βάση την εν λόγω έρευνα, το 69% των συμμετεχόντων δήλωσαν πως προτιμούν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα προκειμένου να συμμετάσχουν σε καλύτερες δραστηριότητες και να απολαύσουν βέλτιστες εμπειρίες, αντί να αναζητήσουν ένα καλύτερο, μεγαλύτερο ή πιο πολυτελές δωμάτιου ξενοδοχείου (31%).
Σε παραπλήσιο ποσοστό, το 65% των ερωτηθέντων σημείωσαν πως για τους ίδιους είναι περισσότερο σημαντικό να επιστρέψουν από το ταξίδι τους έχοντας βιώσει κάτι καινούργιο, αντί να αισθάνονται ξεκούραστοι και ανανεωμένοι (35%).