Tις κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια, στον τουρισμό και στη διαμονή που θα επικρατήσουν το 2017, αποκαλύπτει σε άρθρο της στο blog της έκθεσης WTM η βραβευμένη ταξιδιωτική συντάκτρια Karen Osman. Στην ανάλυση υπογραμμίζεται η ραγδαία αύξηση της παγκόσμιας οικονομίας διαμοιρασμού, η οποία εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 300 δισ. δολάρια ΗΠΑ μέχρι το 2025.
Όπως επισημαίνει, το 2017 οι κυρίαρχες τάσεις θα είναι οι εξής:
1. Οικονομία διαμοιρασμού
Η Airbnb και οι άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες τουριστικής μίσθωσης σπιτιών ισχυροποιούνται. Η εταιρία συμβούλων HVS εκτιμά ότι τα ξενοδοχεία χάνουν 450 εκατ. δολάρια άμεσων εσόδων ετησίως από την Airbnb.
Η ίδια τάση αναμένεται να συνεχισθεί και μέσα στο 2017, με την Arabian Marketer να τοποθετεί την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας διαμοιρασμού σε 300 δισ. δολάρια ΗΠΑ μέχρι το 2025, δηλαδή 12 φορές επάνω σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται μερίδιο ιστοσελίδων όπως οι Airbnb, Lyft και Uber.
2. Τεχνολογία Κινητών συσκευών
H κουλτούρα των υπηρεσιών εν κινήσει έχει ήδη έρθει στο προσκήνιο σε παγκόσμιο επίπεδο και σημαίνει ότι οι πληροφορίες πρέπει να είναι μικρές σε μέγεθος, με αντίκτυπο και να προκαλούν το ενδιαφέρον με ισχυρή επίδραση σε επίπεδο ανταπόκρισης από τον αναγνώστη.
Η χρήση εφαρμογών από την τουριστική βιομηχανία έχει αυξηθεί κατακόρυφα βοηθώντας τον σύγχρονο ταξιδιώτη να μετακινείται, να κάνει τσεκ ιν και να εξερευνά νέους προορισμούς, καταλύματα και εμπειρίες.
Κάθε καταναλωτής στα ΗΑΕ έχει κατά μέσο όρο 4 φορητές συσκευές, γι’ αυτό κρίνονται σημαντικές για την επιτυχία μιας επιχείρησης το 2017.
3. Εικονική πραγματικότητα
Η επιλογή για δοκιμή πριν την αγορά που προσφέρει η εικονική πραγματικότητα έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής, καθώς οι αερομεταφορείς, οι ξενοδόχοι, οι τουριστικές επιτροπές και τα πάρκα επισκεπτών ενσωματώνουν αυτή την τεχνολογία στις καμπάνιες μάρκετινγκ που διαθέτουν.
Η επιτυχία της τεχνολογίας αυτής, παρότι δε μπορεί να θεωρείται προσβάσιμη στο ευρύ κοινό, εξαρτάται από τα καλό περιεχόμενο story-telling σε αντίθεση με τις επώνυμες και επιθετικές πωλήσεις.
4. Εκπαίδευση
Το 2017 η βιομηχανία θα βασιστεί περισσότερο στα ποιοτικά δεδομένα για την αναβάθμιση της εμπειρίας πελατών, θα γίνει πιο αποτελεσματική και πιο στοχευμένη και ουσιαστική στα προϊόντα που προσφέρει.
Από λύσεις βιομετρικών αποσκευών μέχρι διαβατήρια στο cloud, η γνώση των διαδικασιών δεδομένων, τεχνολογίας και ανάλυσης θα καθοδογήσει τις μεγάλες αποφάσεις των εταιριών, ενθαρρύνοντας τη δημιουργία ενός νέου τύπου δεξιοτήτων για τον εργαζόμενο του μέλλοντος.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, 5 εκατ. θέσεις εργασίας θα χαθούν πριν το 2020 καθώς η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική, η νανοτεχνολογία και άλλοι κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες θα αντικαταστήσουν την ανάγκη για ανθρώπινες υπηρεσίες.
Ωστόσο, στα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας περιλαμβάνεται ότι θα δημιουργήσει 2,1 εκατ. νεες θέσεις εργασίας, όμως θα απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες.
5. Social Media
Οι ταξιδιωτικές συστάσεις αποτελούν τεράστιο τμήμα της βιομηχανίας και τα social media παίζουν καταλυτικό ρόλο στον επηρεασμό λήψης αποφάσεων στις αγορές προϊόντων.
Οι καταναλωτές επηρεάζοντι από τις διασημότητες και τους μπλόγκερ, οι οποίοι έχουν μεγάλο μερίδιο στα social media.
Ο σύγχρονος ταξιδιώτης μπορεί ακόμα να συμμετέχει σε λειτουργίες όπως βίντεο 360 μοιρών και ζωντανή μετάδοση βίντεο, όπως το Periscope, τα οποία προσφέρουν μια νέα αίσθηση αμεσότητας.
Το 2019 υπολογίζεται ότι το 80% της κίνησης στο διαδίκτυο θα αφορά βίντεο, το οποίο θα επηρεάζει κατά 62% περισσότερο σε σχέση με τις φωτογραφίες.
6. Ταξίδια εμπειρίας
Η ζήτηση για ταξίδια εμπειρίας αποτελεί μεγάλη τάση, και τα τμήματα μάρκετινγκ των επιχειρήσεων επιδιώκουν να συμπεριλάβουν εμπειρίες από την τοπική κουλτούρα κάθε προορισμού στο περιεχόμενό τους.