Ο τουρισμός στη μετά Covid εποχή. Νέες τάσεις και προτιμήσεις στη ζήτηση, νέα δεδομένα, δυνατότητες και απαιτήσεις που δημιουργούνται με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, προβλέψεις για το αύριο και εκτιμήσεις για την κρίση και το νέο τοπίο που διαμορφώνεται για τον τουρισμό, ήταν τα βασικά θέματα που αναλύθηκαν στα 2 βασικά event που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της Χenia, τo 5o Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργανώθηκε από το ΞΕΕ και το Digi Hotel.
Ανακάμπτει η κίνηση. Νέα δεδομένα και τάσεις στον τουρισμό.
Η Τουριστική Αγορά ήταν υποστηρικτής επικοινωνίας και σας παρουσιάζουμε τα βασικότερα σημεία και συμπεράσματα των δύο αυτών εκδηλώσεων. Συντονισμένοι στις ανάγκες της νέας εποχής και τις προοπτικές των νέων τεχνολογιών, μέσα από αυτό το άρθρο σάς παρέχουμε τη δυνατότητα με τη χρήση των QRcodes να δείτε από το κινητό σας –και όχι μόνο– μερικές από τις σημαντικές ομιλίες και panel των συνεδρίων.
5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας
Αξία, service και eco-friendly οδηγούν στην ικανοποίηση των τουριστών. Οι τάσεις που θα καθορίσουν την επόμενη ημέρα του Τουρισμού και της Φιλοξενίας, στη μετά-Covid εποχή στην Ελλάδα και παγκοσμίως, παρουσιάστηκαν στο διεθνές φόρουμ που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος με την υποστήριξη της Phocuswright. Νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και η διαχείρισή τους από τα τμήματα marketing και sales των ξενοδοχείων και ταυτόχρονα η ανάδειξη της βιωσιμότητας ως μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού μετά την πανδημία, ήταν κάποια από τα βασικά σημεία της ατζέντας της φετινής διοργάνωσης, της οποίας χορηγός ήταν η Xenia. H εκδήλωση άνοιξε με τους χαιρετισμούς του προέδρου του ΞΕΕ και οικοδεσπότη, Αλέξανδρου Βασιλικού ο οποίος υπογράμμισε ότι η αποκωδικοποίηση της νέας πραγματικότητας θα είναι καθοριστική στη στρατηγική και στη λήψη αποφάσεων από τους επίσημους φορείς και τις επιχειρήσεις.
Ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, ανέφερε πως οι προκρατήσεις του Οκτωβρίου για τη θερινή σεζόν του 2022 είναι αυξημένες κατά 30%, σε σχέση με τις αντίστοιχες για το 2019 και υπογράμμισε ότι οι συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες και tour operators ενισχύουν τις θετικές εκτιμήσεις. Επίσης, ανέφερε ως στόχους την προσέλκυση τουριστών και κατά την εκτός αιχμής σεζόν σε ηπειρωτικούς προορισμούς, αλλά και στο εσωτερικό όλων των περιφερειών. Σημείωσε, επίσης, ότι θα υπάρξει καμπάνια για τον τουρισμό τον χειμώνα, για city break στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις. Τέλος, υπογράμμισε ότι θα υπάρξουν μελέτες και αποφάσεις για τη φέρουσα ικανότητα τουριστικών προορισμών. Σημαντικά ευρήματα για το μέλλον και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού στη μετά πανδημία εποχή προκύπτουν από την έρευνα για τους οδηγούς ικανοποίησης πελατών, σε μια ανανεωμένη ταξιδιωτική αγορά που παρουσίασε ο Peter O’ Connor, Senior Market Analyst της Phocuswright.
Hotel Recovery: αειφορία, τεχνολογία και επιμήκυνση περιόδου, τα βασικά στοιχεία ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού.
Ακολούθησε η πρώτη θεματική συζήτηση με θέμα: Hotel Recovery: Revolutionizing hotel marketing, distribution and operations, με συντονίστρια την Christina Polo | Market Analyst, EMEA. Στο πάνελ συμμετείχαν επίσης οι Leon Avidag, ιδρυτής Brown Hotels, Darren Blanchard, Business Development Manager –PKF, Alan Mantin, Managing Director Development Southern Europe– Hilton και Andrew Sangster, Financial Journalist and Hotel Analyst. Κοινό συμπέρασμα όλων είναι πως η αειφορία, με την τοπική παραγωγή στο επίκεντρο, οι τεχνολογικές δυνατότητες για contactless check in αλλά και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου θα παίξουν βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του τουριστικού τομέα στη χώρα μας.
Η δεύτερη θεματική συζήτηση του Forum επικεντρώθηκε στο «Hotel reinvented: Making sustainability top of the agenda» με τη συμμετοχή των Anne Daviaud-Grandjean. Founder of Blue Pineapple Tourism-Green Globe Label Auditor, Philip Halanen,\ Head of Sourcing & Sustainability – Wyndham Hotels & Resorts EMEA, Aνδρέα Μεταξά, CEO Metaxa Hospitality Group, Peter Reelfs, Founder & Owner of Northflash και συντονίστρια την Linda Fox | Senior Europe Reporter, Phocuswright.
Το Forum ολοκληρώθηκε με μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Sébastien Bazin, προέδρου και CEO της Accor στον πρόεδρο του ΞΕΕ, Αλέξανδρο Βασιλικό, η οποία ανέδειξε για άλλη μια φορά τη σημασία της φυσικής επικοινωνίας στον κλάδο Φιλοξενίας, αλλά και την ανάγκη εκπαίδευσης για την αναβάθμιση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος.
Digi Hotel
Digital εργαλεία και trends. Η επόμενη μέρα του ελληνικού Τουρισμού
Η επόμενη ημέρα του ελληνικού Τουρισμού και ο κυρίαρχος, πλέον, ρόλος του digital, αποτέλεσαν τον κορμό της θεματολογίας του 3ήμερου event για το digital marketing της ξενοδοχειακής βιομηχανίας που πραγματοποιήθηκε στη Xenia 2021. Στελέχη και ειδικοί του digital marketing αλλά και στελέχη της αγοράς παρουσίασαν τις εξελίξεις, τάσεις και προκλήσεις στον παγκόσμιο τουρισμό στην post covid εποχή και χαρτογράφησαν το νέο κυρίαρχο ρόλο του digital στη βιομηχανία της Φιλοξενίας καθώς και τα αμέτρητα, πανίσχυρα εργαλεία που προσφέρει. Οι ομιλητές εξήγησαν πως οι τεχνολογίες αιχμής που κάνουν έξυπνο ένα ξενοδοχείο και επιτρέπουν στους πελάτες του να χρησιμοποιεί ανέπαφα πολλές από τις υπηρεσίες, είναι κάτι που επιταχύνθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας και προφανώς θα μείνει όχι μόνο ως συνήθεια αλλά και ως έξτρα υπηρεσία. O ψηφιακός κόσμος της διαφήμισης και του μάρκετινγκ για τον κλάδο των ξενοδοχείων, τα ψηφιακά δεδομένα, αλλά και τα νέα digital κανάλια που εμπλουτίζουν το ξενοδοχειακό προϊόν και φέρνουν έσοδα στο ξενοδοχείο, ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν στις εργασίες της δεύτερης ημέρας του Digi Hotel.
Ανάμεσα στα θέματα που ανέλυσαν οι ομιλητές ήταν:
- Στο panel με θέμα «Hotel Digital Marketing: Η επόμενη μέρα», παρουσιάστηκαν όλες οι τελευταίες εξελίξεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Ακολούθησε το workshop «Χτίζοντας μια 360 digital στρατηγική από το μηδέν» όπου αναλύθηκε κάθε βήμα που απαιτείται για μια σωστή στρατηγική διαφήμισης ενός ξενοδοχείου.
- Το Search Marketing και το Check list για το 2022 για τα θέματα SEO and Google ads, οι βασικές πλατφόρμες της Digital Διαφήμισης και τα υπέρ και τα κατά της κάθε μίας.
- Οι διαφημίσεις αιχμής μέσω βίντεο και οι δυνατότητές τους παρουσιάστηκαν σε ομιλία της με τίτλο «The Rise of Video Ads».
- Η Check list αξιολόγησης των bloggers και των influencers, που τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν για την προβολή τους.
- «Δεδομένα και Τουρισμός: Πώς θα διαμορφώσετε το μέλλον της εταιρείας σας μέσα από τη σωστή χρήση δεδομένων και στρατηγικών μάρκετινγκ», παρουσιάστηκε σε σχετικό workshop.
- Τα νέα digital κανάλια εσόδων στα ξενοδοχεία.