Με τα ξενοδοχεία κλειστά έως το τέλος Απριλίου και με την τουριστική σεζόν να είναι άγνωστο αν και πότε θα ξεκινήσει παρουσιάζεται μια πρωτοφανής εικόνα και στο διαδίκτυο, όσον αφορά τις ταξιδιωτικές επιλογές. Ο τουρισμός και οι αερομεταφορές έχουν δεχτεί το πιο ισχυρό πλήγμα από την πανδημία και αυτό διαπιστώνεται και από το γεγονός πως έχουν «εξαφανιστεί» οι διαφημίσεις από το Google.
Ακόμα και αν πληκτρολογήσει κανείς έναν τουριστικό προορισμό μαζί με τη λέξη ξενοδοχείο, δεν εμφανίζεται πλέον καμία πληρωμένη καταχώρηση και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως. Μέχρι πρόσφατα και προτού ξεσπάσει η πανδημία και μόνο με την πληκτρολόγηση ενός προορισμού, εμφανιζόντουσαν πλήθος διαφημίσεως από ΟΤΑ, όπως η Expedia, το Booking.com, το Tripadvisor, η Airbnb κλπ. Αυτή τη στιγμή όμως με την πανδημία να είναι διεθνώς σε έξαρση, εμφανίζονται για πρώτη φορά ελεύθερα λινκς χωρίς καμία διαφήμιση.
Με αυτό τον τρόπο επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα έχουν δει την θέση τους να βελτιώνεται κατά πολύ το τελευταίο διάστημα, καθώς εμφανίζονται πλέον σε καλύτερες θέσεις, ακόμη πολλές φορές και στην πρώτη σελίδα της αναζήτησης, κάτι που μέχρι πρότινος θα ήταν αδιανόητο, όσο καλό SEO και αν διέθεταν, λόγω του όγκου των πληρωμένων καταχωρήσεων. Με την οικονομική κρίση που έπληξε την Ελλάδα το 2008 καταποντίστηκαν οι διαφημιστικές δαπάνες με όσα σοβαρά προβλήματα έφερε αυτή η εξέλιξη στον κλάδο των ΜΜΕ. Τώρα ο κορονοϊός φαίνεται πως καταφέρνει ένα ανάλογο πλήγμα που δεν αφορά απλώς τα ΜΜΕ, αλλά ακόμη και το μεγαθήριο Google.
Μεγάλοι ΟΤΑ και ξενοδοχειακές αλυσίδες, όπως το Booking.com και η Marriot έχουν δηλώσει πως εξαιτίας της δραματικής πτώσης στην ταξιδιωτική κίνηση έχουν σχεδόν εκμηδενίσει τα έξοδα μάρκετινγκ. Στις ΗΠΑ υπάρχουν ακόμη κάποια ξενοδοχεία που διαφημίζονται, στην Ευρώπη όμως που βρίσκεται στο επίκεντρο της πανδημίας και έχουν παρθεί έτσι και αλλιώς μέτρα τα οποία έχουν οδηγήσει στο κλείσιμο των ξενοδοχείων οι διαφημίσεις στο Google είναι απλώς ανύπαρκτες. Η εξέλιξη είναι λογική καθώς σχεδόν οι πολίτες της ΕΕ, όχι απλώς δεν ταξιδεύουν, αλλά στις περισσότερες χώρες ακόμη και οι απαραίτητες καθημερινές μετακινήσεις γίνονται με αυστηρές διαδικασίες.
Το πόσο γρήγορα θα επανέλθουν τα πράγματα και στο διαδίκτυο, όταν θα έχει ξεπεραστεί η κρίση, θα εξαρτηθεί και από το μέγεθος της ζημιάς που θα έχει προκληθεί στον τουριστικό κλάδο που είναι ήδη αρκετά μεγάλη και ακόμη δεν έχουμε ξεμπερδέψει…