Έμφαση στις δραστηριότητες – Ο «πυλώνας» ανάπτυξης της συνεργατικής οικονομίας

Η συνεργατική οικονομία αποτελεί μια πραγματικότητα η οποία εμφανίζει αλματώδη πορεία κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3-4 ετών, αποτελώντας πλέον έναν αξιοσημείωτο πόλο στο διεθνές οικονομικό στερέωμα. Κοινός παρανομαστής της συγκεκριμένης μορφής οικονομίας και επιχειρηματικότητας; Οι ψηφιακές πλατφόρμες. Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Jordan συγκαταλέγει ως αναδυόμενη τάση τη συνεργατικότητα της οικονομίας εν γένει:

«Εάν επιχειρήσετε να εξετάσετε με καθαρό τρόπο και δίχως παρωπίδες το φαινόμενο της συνεργατικής οικονομίας, θα διαπιστώσετε πως δημιουργήθηκε –σχεδόν– αποκλειστικά για και από τον τουριστικό κλάδο. Αρκεί να δείτε τις κατηγορίες των εφαρμογών προκειμένου να κατασταλάξετε αβίαστα στο συγκεκριμένο συμπέρασμα: Διαμονή, διατροφή, μεταφορές, ευεξία και ομορφιά, εκπαίδευση, υποστήριξη, λειτουργίες, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, logistics, analytics και διαχείριση φήμης, υπηρεσίες mobility, αγορά και διακίνηση αγαθών κ.ά. Περιγράφεται ολόκληρο το πλέγμα του τουρισμού!

Ο δεκάλογος της city επιτυχίας!Κινητήριος μοχλός της συνεργατικής οικονομίας δεν είναι άλλος από τη νέα γενιά πελατών-καταναλωτών οι οποίοι διακατέχονται από τη λογική του διαμοιρασμού και της χρήσης του κινητού τηλεφώνου ως αποκλειστικό “εργαλείο” της καθημερινότητάς τους. Για παράδειγμα, περίπου το 30% των χρηστών της ηλικιακής ομάδας 15-29 ετών στην Ευρώπη χρησιμοποιεί υπηρεσίες ride sharing, ενώ το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως το αντίστοιχο ποσοστό για τις ηλικιακές ομάδες 30-44 (23%), 45-59 (12%), ακόμη και 60+ ετών (7%), διατηρείται σε σχετικά υψηλά ποσοστά, τόσο συγκριτικά μεταξύ τους όσο και προς το σύνολο των καταναλωτών. Παράλληλα, τα μεγέθη βαίνουν διαρκώς ανοδικά».

Ένα από τα διλήμματα των τελευταίων ετών αφορά τις προτιμήσεις των επισκεπτών-τουριστών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους σε έναν προορισμό και δη με city διάσταση: Ξεκουράζονται ή επιλέγουν να… γεύονται σειρά από δραστηριότητες; «Ξέρετε, οι Γερμανοί έχουν μια ρήση: “Όποιος επιλέγει να ξεκουράζεται, σκουριάζει…”. Σε αυτήν τη λογική, σήμερα, το doing αποτελεί το νέο seeing!», τονίζει εμφατικά ο κ. Jordan και συνεχίζει:

«Αποτελεί κοινή παραδοχή πως το ευρύτερο ενδιαφέρον για δραστηριότητες σωματικής, φυσικής όσο και πνευματικής ευεξίας, επεκτείνει τον χρόνο παραμονής των τουριστών σε μια πόλη. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία οι ταξιδιώτες συνδυάζουν –πλέον– την παραμονή σε μια πόλη με σύντομες αποδράσεις! Αρκεί να αναφερθεί πως η εκτιμώμενη αξία της παγκόσμιας αγοράς των tours και των δραστηριοτήτων ξεπερνά τα επίπεδα των 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μάλιστα, το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως μόλις το 20% εξ αυτών έχουν online παρουσία ή έκθεση. Άρα, η απουσία της μετάδοσης γνώσης… κοστίζει στις μέρες μας!

Πάσης φύσεως αρνητικά φαινόμενα μπορούν να συμβούν παντού σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά να δικαιολογηθούν, καθώς ο ανθρώπινος παράγοντας σε πάρα πολλές περιπτώσεις αποδεικνύεται στην πράξη ανίσχυρος απέναντι σε αυτά. Κάτι, όμως, που δεν δικαιολογείται είναι ο ελλιπής τρόπος αντίδρασης απέναντί τους!

Εάν αναρωτιέστε σχετικά με το ποιες είναι οι κατηγορίες δραστηριοτήτων οι οποίες ελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των ταξιδιωτών, τουλάχιστον με βάση στοιχεία που αφορούν την αμερικανική αγορά, αυτές είναι η μαγειρική (+51%), οι εκδρομές και τα tours που σχετίζονται με το φαγητό, την καλλιέργεια και την επεξεργασία του (+49%), καθώς επίσης και οι ιστορικές / αρχαιολογικές εμπειρίες ή όσες αφορούν την τοπική κληρονομία. Λαμβάνοντας υπόψη τις συγκεκριμένες δραστηριότητες, προκύπτει το συμπέρασμα πως καταγράφεται μια μεταβολή του ενδιαφέροντος από την “παθητική” διαδικασία sightseeing προς την εκπαίδευση, την προσωπική βελτίωση και τη συμμετοχή σε πιο ενεργητικό περιεχόμενο διακοπών.

Ο δεκάλογος της city επιτυχίας!Εστιάζοντας το ενδιαφέρον μας στην τελευταία επισήμανση / διαπίστωση, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του TripAdvisor, οι εκδρομές και οι κρουαζιέρες που λαμβάνουν χώρα και αφορούν πρωτίστως την παρακολούθηση του ηλιοβασιλέματος, η ιστιοπλοΐα, το καγιάκ και το κανό, βρίσκονται ψηλά στα ενδιαφέροντα των Αμερικανών. Το θετικό για την Ελλάδα είναι πως οι προαναφερθείσες δραστηριότητες δύναται να ενταχθούν στο συνολικότερο τουριστικό “πακέτο” που προσφέρεται, καθώς πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις τόσο από φυσικής απόψεως όσο και από διαθέσιμους πόρους και πρώτες ύλες».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας