Ολοένα και πιο έντονα, η πρακτική του storytelling κάνει την εμφάνισή της και χρησιμοποιείται ως ένα αποδοτικό «εργαλείο» marketing. Με τον τρόπο αυτό καθιερώνεται το brand σας στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού ενώ ταυτόχρονα ενισχύονται και οι πωλήσεις του εστιατορίου σας!
Σύμφωνα με τη γνωστή από αρχαιοτάτων χρόνων ρήση: «Τα εν οίκω μη εν δήμω». Βέβαια, εάν θεωρείτε πως κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύσει για την επιχείρησή σας και δη στην εποχή του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μάλλον αυταπατάστε…
Οπότε, χρήσιμο θα ήταν να φροντίσετε να διαχειριστείτε με αποφασιστικό, αποδοτικό, αλλά και «στυλάτο» τρόπο κάθε πιθανή (ή μη) κριτική, πληροφορία ή εν γένει ενημέρωση που σχετίζεται με την ίδια σας την επιχείρηση, το μενού, το επίπεδο της εξυπηρέτησης, την ατμόσφαιρα, τη συνολική εμπειρία που βιώνουν οι πελάτες στον χώρο του εστιατορίου σας.
Τα πάντα εκκινούν από έναν και μόνο παράγοντα:
Την καταγραφή και αξιοποίηση της άποψης των πελατών σας! Έτσι θα καταφέρετε να συγκεντρώσετε αξιόπιστα στοιχεία τα οποία θα πολλαπλασιάσουν τη γνώση αναφορικά με την επιχείρησή σας και θα σας βοηθήσουν να τα εκμεταλλευτείτε ώστε να βελτιώσετε αδυναμίες, να ενισχύσετε περαιτέρω τα δυνατά σας σημεία, να πραγματοποιήσετε βελτιώσεις ή αλλαγές στο μενού σας κ.ά.
Σπεύστε να ζητήσετε συμβουλές – Οι απόψεις (συνήθως) δεν βοηθούν
Επιπροσθέτως, θα πρέπει να φροντίστε να έχετε την προσοχή σας εστιασμένη σε σημάδια της γλώσσας του σώματος ή οποιονδήποτε υπαινιγμό εκ μέρους των πελατών πως κάτι δεν πάει καλά. Κι αυτό, καθώς σε πλείστες περιπτώσεις οι πελάτες σας μπορεί να μη θέλουν να εκφραστούν δημοσίως σχετικά με την άποψή τους για το εστιατόριό σας, είτε να μην γνωρίζουν τον τρόπο. Οπότε, θα πρέπει να το έχετε αντιληφθεί, βοηθώντας τους να σας «ανοιχτούν».
Στο εξωτερικό τελευταία επικρατεί η άποψη πως εάν οι εστιάτορες πραγματικά θέλουν χρήσιμα feedback εκ μέρους των πελατών τους, τότε θα πρέπει να ζητούν τις συμβουλές τους, αντί για την άποψή τους!
Φροντίστε να απαντάτε με ευγένεια και ταχύτητα σε κάθε post που αφορά την επιχείρησή σας, δίχως να διστάσετε ακόμη και να παραδεχτείτε τυχόν λάθη ή αστοχίες.
Πώς θα συγκεντρώσετε αξιοποιήσιμο feedback;
Με ποιους τρόπους, λοιπόν, μπορείτε να… βουτήξετε πιο βαθιά στα στοιχεία και τις λεπτομέρειες που προκύπτουν εκ μέρους των πελατών σας προκειμένου να αντλήσετε πολύτιμα δεδομένα, τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε άμεσα προς όφελος της επιχείρησής σας; Ακολουθήστε τα εξής βήματα:
Μη σταματήσετε στιγμή να παρατηρείτε τα πάντα, ακόμη και την παραμικρή λεπτομέρεια, ένδειξη ή σημάδι.
Ας υποθέσουμε πως όταν μαζεύονται τα πιάτα από τα τραπέζια, είναι ακόμη γεμάτα με φαγητό και οι πελάτες δεν ζητούν να πάρουν μαζί τους την υπολειπόμενη –σημαντικά μεγάλη– μερίδα φαγητού. Τότε δίχως άλλο έχετε απέναντί σας δυσαρεστημένους πελάτες!
Όταν τους ρωτήσετε σχετικά με το εάν έμειναν ικανοποιημένοι από το φαγητό, υπάρχουν ορισμένες λέξεις-κλειδιά, όπως «εντάξει», «καλά» τις οποίες δεν θέλετε να ακούτε, καθώς συνήθως δεν λένε την αλήθεια, ενώ παράλληλα ενδεχομένως και να καλύπτουν το όποιο πρόβλημα. Γι’ αυτό και όταν νιώσετε πως οι πελάτες σας αφήνουν κάποιο υπαινιγμό ή έστω ένα σημάδι, τότε οφείλετε να μην αφήσετε την ευκαιρία να πάει χαμένη, αλλά πρέπει να φροντίσετε να εμβαθύνετε τη συζήτηση-προσέγγιση προκειμένου να φτάσετε στα αίτια της δυσαρέσκειάς τους, ώστε να επιχειρήσετε να βελτιωθείτε, έστω και την επόμενη φορά.