Μολυσμένη η Σαντορίνη σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε αναφορικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις εκπομπές διαφόρων καυσαερίων από τα κρουαζιερόπλοια.
Αναλυτικά όπως ισχυρίζεται νέα έρευνα οι εκπομπές διαφόρων καυσαερίων από τα κρουαζιερόπλοια και άλλα πλοία στο νησί της Σαντορίνης αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
Εμπειρογνώμονες στην ποιότητα του αέρα που πραγματοποίησαν δοκιμές στη Σαντορίνη δύο διαδοχικές ημέρες σε μία εβδομάδα, διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα μόλυνσης ήταν μέχρι και 17 φορές υψηλότερα από αυτά που συναντώνται σε έναν δρόμο με μεγάλη κίνηση.
Όπως αναφέρει ο δρ. Axel Friedrich ειδικός στην ατμοσφαιρική ρύπανση, βρέθηκαν συγκεντρώσεις άνω των 340.000 σωματιδίων ανά κυβικό εκατοστό που σε έναν δρόμο υψηλής κυκλοφορίας θα βρείτε 20.000 έως 30.000 σωματίδια.
Σημειώνεται ότι 2 εκατ. τουρίστες επισκέπτονται τη Σαντορίνη ετησίως και πολλοί φθάνουν εκεί με κρουαζιερόπλοια, των οποίων ο αριθμός έχει περιοριστεί πρόσφατα.
Ο δρ. Friedrich αποδίδει το υψηλό επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης του νησιού στην ακτοπλοΐα ναυτιλίας και τις εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες μπορούν νόμιμα να χρησιμοποιούν βαρύ μαζούτ, χωρίς συστήματα καθαρισμού καυσαερίων, στη Μεσόγειο. «Το φορτίο των ατμοσφαιρικών ρύπων που προκαλούν τα πλοία ήταν τεράστιο», πρόσθεσε.
Η έρευνα του δρος Friedrich υποστηρίχθηκε από δύο περιβαλλοντικούς ΜΚΟ: την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία στην Ελλάδα και την Ένωση Φύσης & Βιοποικιλότητας (NABU) στη Γερμανία, οι οποίες κάνουν εκστρατείες για την ίδρυση μιας Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA) στη Μεσόγειο.
Τόσο η Βόρεια όσο και η Βαλτική Θάλασσα διαθέτουν αμφότερες τέτοιες περιοχές ελέγχου, απαιτώντας από τα πλοία που εισέρχονται σε αυτά τα νερά να κάνουν καύση καθαρότερου καυσίμου και να αναπτύσσουν συστήματα καθαρισμού καυσαερίων. Σύμφωνα με τον γερμανικό NABU, η ποιότητα του αέρα σε ορισμένες παράκτιες περιοχές έχει βελτιωθεί έως και κατά 50%, από την εισαγωγή των ορίων το 2015.