Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ξεκινήσει στην πληρωμή του αντισταθμίσματος νησιωτικού κόστους, επιχειρήσεων που έχουν ενταχθεί στο Μεταφορικά Ισοδύναμο, ολοκληρώνοντας έτσι την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου σχετικά με τη μεταφορά των εμπορευμάτων.
Ειδικότερα, η πολιτεία επιστρέφει στους τραπεζικούς λογαριασμούς των νησιωτικών επιχειρήσεων το 43% του κόστους που επωμίστηκαν.
Η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στο σκέλος των επιχειρήσεων, ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018 πιλοτικά σε 49 νησιά, επιχειρώντας να αντισταθμίσει το υψηλός κόστος θαλάσσιας μεταφοράς των εμπορευμάτων τους. Δικαιούχοι είναι επιχειρήσεις εμπορίου, μεταποίησης, εστίασης, τουριστικών καταλυμάτων και παραγωγής ενέργειας. Από τον φετινό Ιούλιο εγγράφηκαν ήδη 3.059 επιχειρήσεις, έχοντας συλλέξει επιλέξιμες δαπάνες από 81.170 παραστατικά από 1η Ιουλίου 2018. Πρωταγωνιστές σε συμμετοχή είναι οι επιχειρήσεις από Χίο, Μυτιλήνη, Κω, Σάμο, Λήμνο, Ικαρία, Κάλυμνο, Λέρο και Σύμη.
Το μέτρο έχει ευνοήσει ιδιαίτερα το λιανικό εμπόριο, τις επισκευές, τις κατασκευές, τις τοπικές βιομηχανίες καπνού, μπύρας, ούζου, μαστίχας, βιοτεχνίες ρούχων και τα μικρά τουριστικά καταλύματα και εστιατόρια. Αποκτά έτσι καθοριστικό ρόλο όχι μόνο στην άρση του ανταγωνιστικού τους μειονεκτήματος αλλά και στην αναγκαία ενίσχυση τους με ρευστότητα.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε σχετικά: «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ένα μέτρο που προέρχεται από τους νησιώτες για τους νησιώτες και τη νησιωτική Ελλάδα. Οφείλουμε να το γνωρίσουμε, να το αξιοποιήσουμε και να το βελτιώσουμε προς όφελος των νησιωτών και του επιχειρείν διότι αποτελεί το μέσο για μεγαλύτερες αναπτυξιακές δυνατότητες στις επιχειρήσεις των νησιών αλλά και κίνητρα για την παραμονή των κατοίκων σε αυτά. Η επέκταση του μέτρου και στα καύσιμα πιλοτικά από τον Ιανουάριο του 2019 για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, με σκοπό την πλήρη εφαρμογή, στοχεύει στο να μειώσει την τιμή των καυσίμων πράγμα που θα συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση του κόστους διαβίωσης των κατοίκων. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο απαντά στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών και αποτελεί πρότυπο ουσιαστικής και μόνιμης νησιωτικής πολιτικής».