Τα culinary μαθήματα εντός των εστιατορίων δεν αποτελούν μια «έξυπνη» υπηρεσία που μπορεί να συμπληρώσει τα ταμειακά διαθέσιμα μιας επιχείρησης. Μάλιστα, οι πελάτες δυναμώνουν τους δεσμούς τους τόσο με το ίδιο το εστιατόριο, όσο και με τους σεφ που αναλαμβάνουν να τους μυήσουν στον μαγικό κόσμο της μαγειρικής.

της Αλεξάνδρας Βασιλείου

Αξιοποιήστε τη… δίψα των πελατών για μαγειρική γνώση

culinaryΑναμφίβολα, η μαγειρική τέχνη έχει δημιουργήσει σχολή και τάση, γεγονός στο οποίο έχει συμβάλει η εξαιρετικά διευρυμένη έκθεση στα media, οι πολλές σχετικές τηλεοπτικές εκπομπές, τα μαγειρικά παιχνίδια, τα εξειδικευμένα περιοδικά και τα αναρίθμητα άρθρα, συνταγές κι ιδέες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως η μαγειρική βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του μέσου Έλληνα, άρα κατ’ επέκταση της πλειοψηφίας των πελατών των εστιατορίων.

Υπό αυτό το πρίσμα, η παράθεση culinary μαθημάτων φαντάζει ως «σπόρος» που βρίσκει τον δρόμο του προς ένα εξαιρετικά εύφορο έδαφος. Μάλιστα, εάν στη διαμορφούμενη πραγματικότητα προστεθεί και το γεγονός των ενισχυμένων μεγεθών επισκεπτών στη χώρα μας, και δη σε ολοχρονική βάση, αυτομάτως το ενδιαφέρον και τα δυνητικά κέρδη… εκτοξεύονται! Κατ’ επέκταση, δεν απομένει παρά να λάβετε την απόφαση να προχωρήσετε. Ποια βήματα, όμως, πρέπει να κάνετε; Ποιους επιμέρους τομείς θα πρέπει να λάβετε κατά νου;

Stick to the basics – Αποφύγετε τις εκπλήξεις

Η αρχική σκέψη που οφείλετε να κάνετε είναι θεμελιώδους σημασίας, καθώς μπορεί να επιδράσει καταλυτικά στον συνολικότερο σχεδιασμό της όλης δράσης των culinary μαθημάτων. Κι αυτή έχει να κάνει με το περιεχόμενο των μαθημάτων. Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να μείνετε πιστοί και συνεπείς σε όσα στοιχεία μπορεί να συνδεθούν με το ίδιο σας το εστιατόριο. Εάν λ.χ. είστε γνωστοί για τα ψαρικά κι εν γένει θαλασσινά σας, τότε θα ήταν περιττό να μπείτε στη σκέψη να προετοιμάσετε ένα hands on μάθημα σχετικά με τα παϊδάκια ή τα burgers! Πόσο μάλλον την πίτσα ή το μεξικάνικο.

Τα μαθήματα μαγειρικής αποτελούν μια ευκαιρία για τους συμμετέχοντες να λάβουν την πολυπόθητη γνώση, ενδυναμώνοντας το περιεχόμενο του ταμείου σας!

Τα μαθήματα μαγειρικής σε ένα εστιατόριο αποτελούν μια ευκαιρία για τους συμμετέχοντες σε αυτά να λάβουν την πολυπόθητη όσο κι απαιτούμενη γνώση από μέρους του επικεφαλής μάγειρα. Σε ορισμένες, μάλιστα, περιπτώσεις, το κοινό έχει τη δυνατότητα να προβαίνει και σε σχετική πρακτική, επιτόπου! Κάτι, που… απογειώνει τη συνολικότερη εμπειρία, ενθουσιάζοντας δεόντως τους συμμετέχοντες. Μάλιστα, εάν η όλη εμπειρία διακρίνεται από μεταδοτικότητα εκ μέρους του μάγειρα-εκπαιδευτή, τότε αυτή η αίσθηση διαχέεται και μεταδίδεται στην ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ένα ιδανικό κλίμα εκπαίδευσης.

Ένας «έξυπνος» τρόπος να μάθετε πληροφορίες από πρώτο χέρι σχετικά με το ίδιο σας το εστιατόριο, τις οποίες και θα μπορέστε να αξιοποιήσετε άμεσα, είναι να ζητήσετε από τους μαθητές-πελάτες να προετοιμάσουν ή να προτείνουν ένα πιάτο το οποίο είτε δεν διαθέτετε στο μενού σας είτε θα ήθελαν να συμπεριληφθεί σε αυτό.

Έμφαση στο πρόγραμμα και το περιεχόμενο

Χρήσιμο θα ήταν να προετοιμάσετε ένα «σφικτό» όσο και περιεκτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, το οποίο θα έχει λάβει υπ’ όψιν του τον χρόνο που απαιτείται για λογαριασμό των συμμετεχόντων πελατών-μαθητών. Η προετοιμασία θα πρέπει να περιλαμβάνει τόσο το τμήμα της παρουσίασης και των συνταγών όσο και το πρακτικό κομμάτι. Έτσι, φροντίστε να διαθέτετε το σύνολο των πρώτων υλών, αξεσουάρ, σκευών και μαγειρικών εργαλείων που θα χρειαστείτε, αποφεύγοντας τα φαινόμενα ανοργανωσιάς κι αναζήτησής τους την τελευταία στιγμή, αναδύοντας μια κάθε άλλο παρά επαγγελματική εικόνα, η οποία μπορεί να πλήξει ακόμη και τη ροή της πελατείας προς το κατάστημά σας. Μην διστάσετε να καταφύγετε στη χρήση μαγειρικών σκευών που έχουν γυάλινα ή διάφανα καπάκια και μπολ, προκειμένου οι μαθητές-πελάτες να μπορούν να βλέπουν τι ακριβώς συμβαίνει με το φαγητό κατά την προετοιμασία του, αλλά και να νιώθουν έναν μεγαλύτερο βαθμό οικειότητας, θεωρώντας πως βρίσκονται στην κουζίνα του σπιτιού τους.

Αναζητήστε πολλαπλές όσο κι αποδοτικές συνεργασίες

Μια ακόμη πτυχή που θα μπορούσατε να εξετάσετε κι η οποία μπορεί να σας αποφέρει πολλαπλά κέρδη είναι το «πάντρεμα» με κάποιον προμηθευτή ή διανομέα σας ή η άμεση συμμετοχή ενός παραγωγού με τον οποίο συνεργάζεστε, ακόμη και σε αποκλειστική βάση. Κατ’ αυτό τον τρόπο, ενισχύετε περαιτέρω τη σχέση με τον άμεσο συνεργάτη σας, προβάλλετε τα προϊόντα του σε ένα νέο κοινό, προσθέτετε ποικιλία στο περιεχόμενο των μαθημάτων, ενώ ενδεχομένως να μοιραστείτε μέρος των εξόδων ή ακόμη και να ζητήσετε μια πιο προνομιακή σχέση σε εμπορικό ή οικονομικό επίπεδο.

Το κοινό που συμμετέχει σε αυτού του είδους τα μαθήματα είθισται να επιζητά να μάθει και πολύ λιγότερο να ψυχαγωγηθεί. Σε αυτό το πλαίσιο, χρήσιμο θα ήταν να αποφύγετε εξεζητημένες ενέργειες ή συνταγές, «πινελιές» που δεν ταιριάζουν με την κοινή λογική κι άλλες δημιουργικές… ακροβασίες. Ακολουθήστε την ουσία και την απλότητα και την -κατά το δυνατόν- πιο πιστή εφαρμογή των συνταγών. Μην μπαίνετε σε διαδικασίες που περισσότερο θα μπερδέψουν παρά θα διαφωτίσουν το κοινό σας, στέλνοντας λανθασμένα μηνύματα και «θολώνοντας» την εικόνα που υφίσταται για το εστιατόριό σας! culinary

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας