Σαν να μην έφθανε η πανδημία του κορωνοϊού και οι σφοδρές αρνητικές επιπτώσεις που αντιμετωπίζει ο τουρισμός παγκοσμίως, ο ξενοδοχειακός κολοσσός Marriott International βρίσκεται επιπλέον αντιμέτωπος και με νέα διαρροή προσωπικών δεδομένων πελατών.
Η Marriott International ειδοποίησε περίπου 5,2 εκατομμύρια επισκέπτες ότι διέρρευσαν οι πληροφορίες τους μέσα από μία εφαρμογή που χρησιμοποιούν ξενοδοχεία της αλυσίδας για να προσφέρουν υπηρεσίες. Από τα μέσα του περασμένου Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου διέρρευσαν δεδομένα εκατομμυρίων επισκεπτών από λογαριασμούς δύο υπαλλήλων, όπως ανακοίνωσε η ξενοδοχειακή αλυσίδα. Η εταιρεία απενεργοποίησε τους λογαριασμούς των δύο υπαλλήλων της, μόλις αποκαλύφθηκε η υπόθεση.
Τα δεδομένα που διέρρευσαν περιέχουν διευθύνσεις email, τηλεφωνικούς αριθμούς, πληροφορίες για τα loyalty προγράμματα, αλλά και προσωπικές πληροφορίες, όπως ημερομηνίες γέννησης, προτιμήσεις στα δωμάτια κα. H Marriott International δήλωσε πως δεν… φαίνεται να έχουν διαρρεύσει αριθμοί πιστωτικών καρτών, κωδικοί ή πληροφορίες για διαβατήρια και διπλώματα οδήγησης, ωστόσο η υπόθεση βρίσκεται ακόμη υπό διερεύνηση.
Η ξενοδοχειακή αλυσίδα έχει πάρει αυστηρά μέτρα για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, έχει ενημερώσει τις αρχές, τις οποίες και καλεί να προχωρήσουν σε έρευνες. Επιπλέον έχει δημιουργήσει μια πλατφόρμα για τους επισκέπτες, όπου μπορούν να πληροφορηθούν για την διαρροή των δεδομένων και τις κινήσεις που πρέπει να κάνουν για να σταματήσουν να διαχέονται σε τρίτους τα προσωπικά τους στοιχεία.
Η Marriott δεν έχει αποκαλύψει μέσω ποια εφαρμογής έγινε η διαρροή, όπως και δεν έχει ενημερώσει σχετικά με την τύχη των δύο υπαλλήλων που ευθύνονται για την διαρροή, αν ήταν από πρόθεση ή αμέλεια, ενώ τονίζει ότι η έρευνα για την υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη.
Να θυμίσουμε πως είναι η δεύτερη φορά που ο ξενοδοχειακός κολοσσός βρίσκεται αντιμέτωπος με διαρροή δεδομένων. Το 2018 υπήρξε μια πολύ μεγαλύτερων διαστάσεων διαρροή που αφορούσε τα δεδομένα περίπου 500 εκατομμυρίων επισκεπτών που είχαν διαμείνει στα Starwood Hotels & Resorts από το 2014 έως και τα μέσα του 2018. Η συγκεκριμένη υπόθεση θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στα συστήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, αν σκεφτεί μάλιστα κανείς πως τα ξενοδοχεία Starwood εντάχθηκαν στον όμιλο Marriott το 2016, όταν τα εξαγόρασε έναντι 13 δις δολαρίων.