Την δική τους μάρκα προϊόντων δημιουργούν οι καταναλωτές στηρίζοντας Έλληνες Παραγωγούς για προϊόντα ποιοτικά, υγιεινά και υπεύθυνα, ακολουθώντας το γαλλικό σχέδιο La Marque du Consommateur «C’est qui le patron?».
Πρόκειται για ένα σχέδιο που θα φέρει μεγάλες αλλαγές στην εμποριοποίηση των καταναλωτικών προϊόντων αλλά και μεγάλες αλλαγές στη βιωσιμότητα των παραγωγών καθώς όπως φαίνεται ο έλεγχος της αγοράς και της εμποριοποίησης των προϊόντων, μετά τη Γαλλία, αλλάζει και στην Ελλάδα.
Έτσι ο Χαράλαμπος Κώτσου να δημιουργεί στην Ελλάδα τη Μάρκα του Καταναλωτή́ – «Ποιος είναι το Αφεντικό;».
Στη Γαλλία «Η Μάρκα του Καταναλωτή» «C’est qui le patron?» είναι η μεγαλύτερη επιτυχία των τελευταίων 30 χρόνων στο τομέα των τροφίμων. Χαρακτηριστικό είναι ότι περισσότερα από ένα εκκατομύρια λίτρα γάλα της «μάρκας του καταναλωτή» πωλούνται κάθε εβδομάδα ενώ σε 2 χρόνια έχουν πουληθεί περισσότερα από 120 εκκατομύρια προϊόντα σε περισσότερα από 3,2 εκκατομύρια νοικοκυριά. Οι αγοραστές της μάρκας αγγίζουν το 12% του συνόλου του πληθυσμού και Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Μαρόκο, ΗΠΑ και άλλες χώρες ξεκινούν να δουλεύουν πάνω σε αυτή τη πρωτοβουλία.
Τι είναι η «Μάρκα του Καταναλωτή»;
Είναι, επί της ουσίας, ένας δεσμός εμπιστοσύνης μεταξύ των παραγωγών και των καταναλωτών.
Μία πρωτοβουλία για τη δημιουργία προϊόντων με τη συνεργασία καταναλωτών και παραγωγών. Σκοπός του εγχειρήματος αυτού είναι οι καταναλωτές να αποφασίζουν για τις προδιαγραφές, τη ποιότητα και τη τιμή των προϊόντων, έχοντας πλήρη γνώση για το που πηγαίνουν τα χρήματά τους, στηρίζοντας τους Έλληνες παραγωγούς. Ένα μοντέλο που στηρίζεται στη πλήρη διαφάνεια, ισότητα, αλληλεγγύη και την υγεία.
Πως θα λειτουργεί το όλο εγχείρημα;
Στην διαδικτυακή πλατφόρμα www.imarkatoukatanaloti.gr θα αναρτώνται ερωτηματολόγια με τις προδιαγραφές του κάθε προϊόντος, οι καταναλωτές επιλέγουν τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν βλέποντας ζωντανά πως η κάθε επιλογή τους επηρεάζει τη τελική τιμή λιανικής.
Τα προϊόντα θα παράγονται, ακολουθώντας υπεύθυνα τις προδιαγραφές που θα έχουν αποφασίσει οι καταναλωτές, από τους εταίρους που θα δεσμεύονται με την «Μάρκα» μοιραζόμενοι τις ίδιεςαξίες. Όχι διαφήμιση, όχι πωλητές, αλλά ενεργοί καταναλωτές, επιτρέποντας μια σημαντική εξοικονόμηση στη τελική τιμή πώλησης από την οποία επωφελείται ο παραγωγός. Ο καταναλωτής αγοράζοντας τα προϊόντα του στηρίζει τον παραγωγό τους, ο οποίος θα αμείβεται καλύτερα.
Είναι κατανοητό ότι η «Μάρκα του Καταναλωτή» έχει πολύ δυνατό κοινωνικό πρόσημο, μιας και θα εξασφαλίσει πολύ καλύτερες οικονομικές απολαβές για τους παραγωγούς, νέες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τους νέους στη χώρα και ηθική ικανοποίηση στους Έλληνες καταναλωτές που θα ηγούνται σαν αφεντικά αυτής της πρωτοβουλίας.
Οι καταναλωτές είναι οι βασικοί επενδυτές των καταναλωτικών προϊόντων, εκείνοι που αποφασίζουν για το τι θέλουν να έχουν στο τραπέζι τους αλλά και εκείνοι που θα πρέπει να φροντίσουν αυτούς που με κόπους και ρίσκα φροντίζουν ώστε τα προϊόντα αυτά να φτάνουν σε κάθε σπίτι.
Οι Έλληνες καταναλωτές με τη δική τους Μάρκα προϊόντων όχι μόνο στηρίζουν άμεσα τους Έλληνες Παραγωγούς, αλλά συμμετέχουν ενεργά όσον αφορά και στην ποιότητα των προϊόντων.