Στη συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης 34 Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας στην Ολομέλεια της Βουλής για την κρουαζιέρα, ο Τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, που ήταν και ο κύριος ομιλητής, επισήμανε στην ομιλία του:
«Το πρόβλημα δεν είναι ότι η κυβέρνηση δεν διέθετε και δεν διαθέτει κανένα σχέδιο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας εδώ και δυόμιση χρόνια. Το πρόβλημα είναι ότι εμφανίστηκε και εμφανίζεται ανέτοιμη μπροστά στα νέα δεδομένα που επιφέρουν αρνητικές συνέπειες για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, όπως η μετατόπιση της κρουαζιέρας από την Ανατολική προς τη Δυτική Μεσόγειο, λόγω των εξελίξεων και της ανασφάλειας που υπάρχει στην Τουρκία, αλλά και σε άλλες χώρες της ευρύτερης περιοχής».
Ο κ. Κόνσολας κατέθεσε τα επικαιροποιημένα στοιχεία για την κρουαζιέρα του 2017, σύμφωνα με τα οποία καταγράφεται μια μείωση κατά 20% των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων στα 42 λιμάνια που καταγράφεται η κίνηση, αφού υπάρχουν 3.450 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 4.290 αφίξεων το 2016.
Επεσήμανε ότι καταγράφεται και μείωση των επισκεπτών από την κρουαζιέρα κατά 11% περίπου, κάτι που σημαίνει ότι ο αριθμός τους από τα 5,1 εκατομμύρια επισκέπτες το 2016, θα μειωθεί στα 4,6 εκατομμύρια επισκέπτες το 2017. Όλα τα παραπάνω εξελίσσονται, ενώ τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας καταδεικνύουν αύξηση της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο με 25,3 εκατομμύρια επιβάτες το 2017 έναντι 24 εκατομμυρίων το 2016.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας έθεσε 4 προτεραιότητες:
1ον: Η Ελλάδα πρέπει να έχει ως στόχο, να βγει από την εικόνα που τη συνδέει, ως προορισμό κρουαζιέρας, με τις εξελίξεις στην Τουρκία.
Να αποσυνδεθεί, αφού οι ξένοι επισκέπτες δεν επιλέγουν εύκολα πακέτα κρουαζιέρας που περιλαμβάνουν και προορισμούς στην Τουρκία για λόγους ασφαλείας.
2ον: Να γίνει, ως χώρα, ανταγωνιστική σε ό, τι αφορά στο κόστος αλλά και τις υπηρεσίες στα λιμάνια αλλά και στα αεροδρόμια.
3ον: Να βελτιωθούν οι λιμενικές υποδομές και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες άφιξης και απόπλου ενός πλοίου.
4ον: Να διαμορφωθεί μια νέα και συνεκτική πολιτική προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας.
Αναφέρθηκε επίσης:
α) Στο στρατηγικό στόχο μετατροπής της Ελλάδας σε hub της Ανατολικής Μεσογείου για την κρουαζιέρα με λιμάνια home ports
β) Στη μακροχρόνια παραχώρηση λιμενικών εγκαταστάσεων στις εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου να αναπτύξουν και να αναβαθμίσουν τις υποδομές και τις υπηρεσίες για την κρουαζιέρα.
γ) Στη βελτίωση του συντονισμού τελωνειακών υπηρεσιών, λιμενικού και αστυνομίας ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να εξυπηρετούνται άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία οι επιβάτες της κρουαζιέρας.
δ) Στη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε περιοχές αλλά και σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας.
ε) Στην ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις χώρες εκτός Σένγκεν, ιδιαίτερα στην Τουρκία, στη Ρωσία και στην Κίνα.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού, μίλησε, επίσης, για την ανάγκη προώθησης νέων τουριστικών προϊόντων στην κρουαζιέρα, όπως το “Cruise & Stay” και το “Short Cruising”, που περιλαμβάνουν το συνδυασμό ενός πακέτου κρουαζιέρας και διαμονής, αλλά και μιας σύντομης κρουαζιέρας με αφετηρία ελληνικά λιμάνια.
Παράλληλα, έθεσε το ζήτημα των αρνητικών συνεπειών του μεταναστευτικού στα νησιά που η κυβέρνηση επέλεξε να εγκλωβίζει παράνομους μετανάστες και πρόσφυγες, επισημαίνοντας ότι η Μυτιλήνη το 2014 είχε 53 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και το 2017 έχει μόλις μία.
Η Χίος από 36 αφίξεις το 2014 έχει μόνο τρεις το 2017 και η Κως από 79 αφίξεις το 2014, έπεσε στις 20 το 2017.
«Η Νέα Δημοκρατία καταθέτει προτάσεις, διαμορφώνει μια εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Εμείς έχουμε κουλτούρα συνεννόησης, συνεργασίας και διαλόγου με τους φορείς της κρουαζιέρας, ενώ η κυβέρνηση έχει μόνο ιδεοληψίες.
Εμείς στηριζόμαστε σε ένα συνεκτικό σχέδιο, ενώ η κυβέρνηση αυτοσχεδιάζει.
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας προϋποθέτει σταθερή πορεία σε ανοιχτές θάλασσες.
Σε αυτές τις θάλασσες η Ελλάδα δεν μπορεί να συνεχίσει να πλέει ακυβέρνητη», κατέληξε κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Κόνσολας.