Lufthansa

Σημαντικές απώλειες σε έσοδα κατέγραψε ο όμιλος Lufthansa το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι ζημιές είναι δεδομένες για όλες τις αεροπορικές εταιρείες, λόγω της απαγόρευσης των ταξιδιών που επιβλήθηκαν κατά την διάρκεια της καραντίνας. Η Lufthansa Group, στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του έτους, επισημαίνει πως οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί επέφεραν σημαντικό πλήγμα στον όμιλο. Τα έσοδα σημείωσαν πτώση 18% και ανήλθαν στα 6,4 δισεκατομμύρια ευρώ, όταν πέρυσι τι ίδιο διάστημα ήταν στα 7,8 δισεκατομμύρια. Οι απώλειες για την εταιρεία έφθασαν το 1,2 δισ. ευρώ.

Συνολικά οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου, πάντα το προαναφερόμενο διάστημα, μετέφεραν 21,8 εκατομμύρια επιβάτες με την επιβατική κίνηση να είναι μειωμένη κατά 26,1%. Το μεγάλο πλήγμα για τον όμιλο ήταν τον Απρίλιο, όπου ο αριθμός των επιβατών σχεδόν μηδενίστηκε σημειώνοντας πτώση 98,1% και μετέφερε μόλις 241.000 επιβάτες. Στο τέλος Μαρτίου τα ταμεία της Lufthansa διέθεταν ρευστότητα 4,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία σημειώνει πως το κρατικό πρόγραμμα βοήθειας στη Γερμανία της παρέχει τα απαραίτητα κονδύλια για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις παρούσες πρωτόγνωρες συνθήκες.

Η Lufthansa υποστηρίζει επιπλέον ότι η μείωση των λειτουργικών εξόδων μπορεί μόνο κατά ένα μέρος να ισορροπήσει τις ζημιές. Το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Lufthansa Thorstern Dirks, υπογράμμισε πως παρά τις ταχύτατες περικοπές και μειώσεις στα έξοδα που έγιναν σε χρόνο ρεκόρ, ο όμιλος συνεχίζει να καταναλώνει περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως από τα διαθέσιμα αποθέματα, προκειμένου να παραμείνει λειτουργικός. Δεν πρέπει επιπλέον να αγνοούμε ότι η βοήθεια που δίνει το γερμανικό κράτος και η ΕΕ προς την Lufthansa, έχει –κατά το παράδειγμα και της χώρας μας- μορφή δανείου, το οποίο συνοδεύεται από όρους που δεν ήταν ευχάριστοι για την εταιρεία και θα πρέπει βεβαίως τα ποσά που θα λάβει να επιστραφούν.

Η εταιρεία υπογραμμίζει, λοιπόν, πως για να γίνει εφικτή η επιστροφή των χρημάτων και να καταφέρει να επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα θα χρειαστεί μια ριζική μεταρρύθμιση και με δεδομένο ότι η ανάκαμψη στις αερομεταφορές έχει αργό ρυθμό. Αυτό πρακτικά σημαίνει, τουλάχιστον προς το παρόν, αναβολή επενδυτικών σχεδίων, μείωση του στόλου κατά 30% στην Brussels Airlines και κατά 25% του προσωπικού, ενώ στην Austrian Airlines ο στόλος θα μειωθεί κατά 20% και συμφώνησε με τα σωματεία των εργαζομένων για 20% μείωση στους μισθούς. Ανάλογα μέτρα θα ληφθούν και στις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου. Παράλληλα συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με τις κατασκευάστριες εταιρείες αεροσκαφών για την μετάθεση παραλαβής νέων αεροπλάνων.

Τέλος η Lufthansa αναφέρει πως τον Απρίλιο και τον Μάιο καθηλώθηκαν στο έδαφος τα 700 από τα 763 συνολικά αεροσκάφη που διαθέτει και από αυτό τον μήνα έχει ξεκινήσει σταδιακά να επαναφέρει δρομολόγια για 130 προορισμούς διεθνώς. Με το παρόν πλάνο υπολογίζεται πως μέχρι το Σεπτέμβριο το 40% των πτήσεων που πραγματοποιούσε ο όμιλος προ κρίσης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας