Πώς διαμορφώνεται σήμερα το προφίλ των επισκεπτών που προσελκύετε;

Lionel Yeo: Αρχικά, οφείλω να ομολογήσω πως πρόκειται για ένα δυναμικό στοιχείο, γεγονός που εξηγεί τις διαρκείς μεταβολές του. Βέβαια, από την πλευρά μας προσπαθούμε να συγκεντρώνουμε δεδομένα, να παρακολουθούμε από κοντά συγκεκριμένα στοιχεία και τάσεις και αντίστοιχα να προβαίνουμε σε ανάλογες διορθωτικές κινήσεις. Σήμερα, δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε μια σειρά από δεδομένα που σχετίζονται λ.χ. με την προέλευση των τουριστών μας, τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν, καθώς επίσης τα μέσα που επιλέγουν και τον τρόπο με τον οποίο τα «καταναλώνουν». Κατά τη διάρκεια του 2017 υπολογίζεται πως υποδεχτήκαμε κάτι παραπάνω από 17 εκατομμύρια επισκέπτες, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία (75%) προέρχεται από την Ασία. Αυτό αποτελεί ξεκάθαρο δείγμα πως υπάρχει σημαντική ενίσχυση των οικονομιών των Ασιατικών χωρών.

Επιπλέον, με την ταυτόχρονη είσοδο ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων στη μεσαία τάξη, αυτομάτως δημιουργείται μια κρίσιμη μάζα προς αξιοποίηση, καθώς αυτοί μπορούν πλέον και ταξιδεύουν εκτός των συνόρων. Η Σιγκαπούρη βρίσκεται στην κορυφή της λίστας όσων Ασιατών ταξιδεύουν… Την ίδια στιγμή, είναι ξεκάθαρο πως σήμερα ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι ταξιδεύουν έχει μεταβληθεί άρδην, χάρη στην εντυπωσιακή αύξηση των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών στην ευρύτερη Ασία. Βλέπετε, το να ταξιδεύει κάποιος αποτελεί πλέον μια ιδιαίτερα οικονομική υπηρεσία, γεγονός που επιτρέπει στους επιβάτες να πετούν ολοένα και πιο συχνά.

Αλήθεια, ποια αίσθηση αποκομίζετε από την πλευρά των μεμονωμένων τουριστών-επισκεπτών απέναντι σε αυτήν την προσέγγιση; Έχετε αναπτύξει πρόσθετες στρατηγικές προκειμένου να απευθυνθείτε στις «ώριμες» τουριστικά αγορές των χωρών της Δύσης;

Lionel Yeo: Δεν θα έλεγα πως υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος αντίδρασης. Για παράδειγμα, σε πολλές περιπτώσεις φιλοξενούμε εκπροσώπους του Τύπου στη Σιγκαπούρη, στους οποίους προσπαθούμε να παράσχουμε μια συνδυαστική εμπειρία ξενάγησης, παντρεύοντας τη διεθνοποιημένη πλευρά της πόλης με την πιο παραδοσιακή, που εμπεριέχει έντονα τοπικά στοιχεία και χαρακτήρα. Μάλιστα, έχουμε διαπιστώσει πως η εν λόγω προσέγγιση προκαλεί ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης, ιδιαίτερα κατά την τελευταία διετία.

Με το ίδιο σκεπτικό, όταν γαστρονομικά περιοδικά αναφέρονται στη διατροφική σκηνή της Σιγκαπούρης, δεν περιστρέφονται αποκλειστικά στα high-end, παγκόσμιας κλάσης εστιατόρια που υπάρχουν εδώ, αλλά επισημαίνουν και την ισχυρή παρουσία του street food, που είναι ποιοτικό και εξαιρετικά προσιτό οικονομικά. Θα πρέπει να σημειώσω πως υπάρχει ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από την πλευρά των επισκεπτών προκειμένου να καταγράψουν ή και να βιώσουν αμφότερες τις πλευρές της Σιγκαπούρης: Την παγκόσμια και την τοπική.

Το 2015 με αφορμή την συμπλήρωση μισού αιώνα ανεξαρτησίας της Σιγκαπούρης, σχεδιάσατε και λανσάρατε ένα ευρύ όσο και σπονδυλωτό καλλιτεχνικό event με την ονομασία: Singapore: Inside Out (SG:IO). Βέβαια, αποδείχθηκε πως δεν ήταν μια κίνηση της λογικής «one-off», καθώς συνεχίστηκε και το 2017, στο Τόκιο και το Σίδνεϊ. Αλήθεια, είχε δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να γνωστοποιήσει περαιτέρω την κουλτούρα της χώρας σας;

Lionel Yeo: Πράγματι, το 2015 εγκαινιάσαμε την SG:IO με τη λογική να αποτελέσει μια… σύγχρονη δημιουργική βιτρίνα για τη χώρα μας, η οποία ως άλλη ταξιδιωτική έκθεση παρουσιάστηκε στο Πεκίνο, το Λονδίνο και την Νέα Υόρκη. Εν συνεχεία, «επέστρεψε» στη Σιγκαπούρη, ανανεώθηκε, προσέθεσε ένα καινοτόμο συνδυασμό διεπιστημονικής εργασίας και διακρατικών συνεργασιών προκειμένου το 2017 να… εκδράμει εκ νέου, αυτή τη φορά στο Τόκιο και το Σίδνεϊ.

Απώτερος σκοπός της όλης προσπάθειας του Singapore: Inside Out ήταν να αναδείξουμε τη Σιγκαπούρη ως αναδυόμενο κόμβο της δημιουργικότητας και του καλλιτεχνικού πάθους των ταλέντων της σε ποικίλα όσο και διαφορετικά πεδία δράσης και ενδιαφέροντος, όπως λ.χ. τις ψηφιακές τέχνες, τη μουσική, τον χορό, τα υφάσματα, τον γραφικό σχεδιασμό, τη λογοτεχνία κ.ά. Επρόκειτο, αν μη τι άλλο, για μια ιδιαίτερα καλά σχεδιασμένη ενέργεια μέσω της οποίας καταφέραμε να επιδείξουμε μια περισσότερο δημιουργική πλευρά της Σιγκαπούρης. Και, ξέρετε, διαφαίνεται ξεκάθαρα μια νέα λάμψη δημιουργικότητας σε πολλές όσο και διαφορετικές περιοχές ενδιαφέροντος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας