Με την απόφαση της Λέσβου να λάβει πρωταγωνιστική παρουσία στην τουριστική αγορά, ο νεοσύστατος Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης του νησιού ανέθεσε στην εξειδικευμένη στο τομέα αυτό εταιρία υποστήριξης επιχειρήσεων, tourism generis, να εκπονήσει μία μελέτη για την στρατηγική τουριστικής προώθησης της Λέσβου.
Ο πρόεδρος της εταιρίας Γιώργος Δρακόπουλος, ο οποίος είναι και ειδικός σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, παρουσίασε την πρόταση προώθησης του νησιού, στο επιμελητήριο Λέσβου. Ο στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου κατά μία εβδομάδα στην αρχή και το τέλος της και η προοδευτική αύξηση των αφίξεων σε 100.000 το 2020 από 76.000 που ήταν για το 2017.
Για την υλοποίηση του στόχου θα πρέπει η Λέσβος να στοχεύσει κατά κύριο λόγο στις αγορές Γερμανίας και Ολλανδίας και αργότερα στης Τουρκίας, Ηνωμένου Βασιλείου και Νορβηγίας, κάνοντας παρεμβάσεις σε σημεία αναφοράς που έχουν να κάνουν κυρίως με τον περιπατητικό και ποδηλατικό τουρισμό.
Το κόστος που προβλέπεται για την πραγματοποίηση της πρότασης ανέρχεται στα 500.000 ευρώ για για το 2018 και το 2019.