Οι κτιριακές εγκαταστάσεις ξενοδοχείων σε ολόκληρη τη χώρα «μιλούν», προσφέροντας απλόχερα επάρκεια δεδομένων, τα οποία με την κατάλληλη επεξεργασία δύναται να διασφαλίσουν εντυπωσιακή περικοπή των εξόδων για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, προς όφελος των ιδιοκτητών και των διαχειριστών τους.

Ποιος ο ρόλος των σύγχρονων συστημάτων αυτοματισμού στη διαχείριση ενέργειας των ξενοδοχείων

κτιριακές εγκαταστάσειςΠαράλληλα, η αναβάθμισή τους σε «smart» ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις ενδυναμώνει την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά, προσποριζόμενα τα ανάλογα κέρδη. Ο Κωνσταντίνος Κανδάκης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, MBA – Senior Presales του Τμήματος Αυτοματισμού, BMS & Ενεργειακών Εφαρμογών της Ζαριφόπουλος Α.Ε. εξηγεί πώς μπορούν να γίνουν αυτά πράξη. Προκειμένου να δώσει ξεχωριστή έμφαση στον τομέα της ενεργειακής διαχείρισης κτηριακών εγκαταστάσεων, η Ζαριφόπουλος Α.Ε. λανσάρει το τμήμα Ενοποιημένων Συστημάτων Κεντρικού Ελέγχου και Ενεργειακής Διαχείρισης Κτηρίων με τον τίτλο EnerZy Systems.

«Στην EnerZy Systems σχεδιάζουμε κι υλοποιούμε καινοτόμα συστήματα, προσφέροντας λύσεις στη διαχείριση ενέργειας με ψηφιακά συστήματα κεντρικού ελέγχου κτηριακών εγκαταστάσεων, Η/Μ εγκαταστάσεων κι ενεργειακής διαχείρισης κτηρίων (Building Energy Management Systems – BEMS) σε εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας, όπως αεροδρόμια, ξενοδοχεία, νοσοκομεία, πολυκαταστήματα, λιανεμπορικές αλυσίδες κ.ά. Ουσιαστικά, καταπιανόμαστε από την παρακολούθηση ενός και μόνο μετρητή ενέργειας μέχρι την πλήρη διαχείριση κι έλεγχο συστημάτων. Στους μετρητές συμπεριλαμβάνονται υδρομετρητές, μετρητές ροής, ελεγκτές BMS, PLC, μετρητές που αφορούν συστήματα φωτισμού, κλιματισμού, ψύξης, συσκευές πεδίου κ.ά. Κι αυτό, ασχέτως της hardware πρότασης, των πρωτοκόλλων ή του brand της συσκευής», όπως σημειώνει ο κ. Κανδάκης.

4 βήματα για «έξυπνη» λειτουργία!

κτιριακές εγκαταστάσειςΤο modus operandi που ακολουθεί κι εφαρμόζει η EnerZy Systems βασίζεται σε 4 ευκρινή βήματα: τη συλλογή δεδομένων, την οπτικοποίησή τους με τον ταυτόχρονο έλεγχό τους, την προηγμένη ανάλυση των εν λόγω δεδομένων και τέλος την εξαγωγή ενός αυτόματου reporting. «Τα τελευταία μπορεί να προέρχονται από απειράριθμές πηγές που εκκινούν από τη μαγνητική κλειδαριά ενός δωματίου, μέχρι τον φωτισμό ή τον κλιματισμό, ακόμη και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή», επισημαίνει ο κ. Κανδάκης και συνεχίζει: «Αυτά αποτυπώνονται σε ένα ιδιαίτερα απτό γραφικό περιβάλλον, το οποίο παρέχεται σε web-based μορφή, διευκολύνοντας σημαντικά την ανάγνωσή τους, ανά πάσα στιγμή κι ανεξαρτήτως της τοποθεσίας όπου βρίσκονται τα ανάλογα επιφορτισμένα ξενοδοχειακά στελέχη.

Παράλληλα, ξεκινά η διαδικασία εξαγωγής custom made αυτοματοποιημένων reports, ανάλογα με τον παραλήπτη, το επίπεδο προσβασιμότητας και τον βαθμό εμπλοκής του, προκειμένου καθένας να γνωρίζει αφενός τι εκκρεμότητες έχει και πρέπει να φροντίσει αφετέρου ποια είναι η συνολική εικόνα των κτηριακών εγκαταστάσεων. Επιπροσθέτως, το γεγονός ότι η τεχνολογία των ελεγκτών στο πεδίο του “smart” έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, τους επιτρέπει να μπορούν να συνεργαστούν και να ενσωματωθούν με πληθώρα από τρίτα συστήματα τα οποία βρίσκονται εντός των ίδιων κτηριακών εγκαταστάσεων. Αποτέλεσμα, να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία κι εμείς όχι απλώς να “ακούμε”, αλλά και να προβαίνουμε στις κατάλληλες προσαρμογές, προκειμένου να κάνουμε ακόμη πιο αποδοτική, λειτουργική, όσο και οικονομική την καθημερινότητα των κτηριακών εγκαταστάσεων μιας επιχείρησης!

Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται κι η πλατφόρμα, που μπορεί να επικοινωνεί και να κάνει integration με πολλαπλά πρωτόκολλα κι ακόμη περισσότερους τρόπους. Μάλιστα, το πρωτόκολλό μας “επικοινωνεί” άμεσα με τα συστήματα κρατήσεων των ξενοδοχείων, τα οποία βρίθουν από δεδομένα και πληροφορίες, που με την κατάλληλη επεξεργασία δύναται να παρέχουν πολύτιμη ύλη που θα συμβάλλει στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη “έξυπνων” σεναρίων, σχετικά με το πώς εκτυλίσσεται η καθημερινότητα κι οι ανάγκες του ίδιου του ξενοδοχείου ανά πάσα στιγμή. Για παράδειγμα, όταν υπάρχει η γνώση σχετικά με την ώρα άφιξης των πελατών στο “τάδε” δωμάτιο, αυτομάτως μπορεί να προσδιοριστεί η ώρα και το ύψος της επιθυμητής θερμοκρασίας του δωματίου, να ετοιμαστεί ένα μήνυμα καλωσορίσματος με τη χρήση ειδικού φωτισμού, να προγραμματιστεί η επίσκεψη του maintenance για έναν τελευταίο έλεγχο κ.ο.κ. κτιριακές εγκαταστάσεις

Στοιχεία, τα οποία όχι απλώς εκτιμώνται από μέρους των επισκεπτών, αλλά και συμβάλλουν στην… εκτόξευση του customer care δείκτη στα “ύψη”! Την ίδια στιγμή, μπορεί ο πελάτης, μέσω του εξειδικευμένου app, να διαχειρίζεται τη ρύθμιση των επιθυμητών λειτουργιών, έχοντας τη γραφική αποτύπωση του brand του ξενοδοχείου». Τα αποτελέσματα είναι απτά όσο κι ορατά σε μια σειρά από πτυχές λειτουργίας του ξενοδοχείου και περιλαμβάνουν αισθητή εξοικονόμηση πόρων από την ορθολογική χρήση και κατανάλωση ενέργειας, νερού κι ανθρώπινων πόρων. κτιριακές εγκαταστάσεις

Το ενοποιημένο σύστημα διαχείρισης «κλειδί» των smart κινήσεων

Σήμερα, η διαμόρφωση ενός «έξυπνου» ξενοδοχείου αποτελεί ένα από τα πλέον… hot trends στον τομέα της φιλοξενίας διεθνώς. Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κανδάκη, «η ταυτόσημη ικανοποίηση απαιτήσεων και προσδοκιών δύναται να γίνει πραγματικότητα, μέσω της εγκατάστασης ενός ενοποιημένου συστήματος διαχείρισης (Unified Integrated Management System – UIMS), το οποίο με τη σειρά του θα πρέπει να μπορεί να συγκεντρώνει το σύνολο της απαιτούμενης πληροφορίας και των ανάλογων δεδομένων από τα επιμέρους ξενοδοχειακά συστήματα. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη διασύνδεση του συστήματος κρατήσεων, διασφαλίζουν ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον το οποίο μπορεί αυτοματοποιημένα να “τρέχει έξυπνα” σενάρια που βελτιώνουν αισθητά τις συνθήκες άνεσης για τον πελάτη, προσφέροντας εξοικονόμηση αλλά κι αποδοτική οργάνωση!»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας