Κατά τη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης τονίστηκε ότι βασικές προϋποθέσεις ένταξης μίας μονάδας στην κατηγορία “Boutique Hotel” αποτελούν: α) το μέγεθος της να ανέρχεται έως τα 60 δωμάτια και β) να ανήκει σε κατηγορία 3, 4 ή 5 αστέρων.
Ειδικότερα, ο σχετικός έλεγχος για την αξιολόγηση ενός ξενοδοχείου “Boutique Hotel” διενεργείται σε 4 φάσεις μέσω μιας διαδραστικής ηλεκτρονικής διαδικασίας on line.
Βάσει των απαντήσεων του κάθε ενδιαφερόμενου σε ειδικό ερωτηματολόγιο γίνεται η αξιολόγηση του concept της μονάδας και ακολούθως η επιτροπή (απαρτιζόμενη από επαγγελματίες από το χώρο των ξενοδοχείων, αρχιτέκτονες και διακοσμητές) μελετά το σχετικό υλικό. Κατόπιν εκτελείται on line αξιολόγηση των αναβαθμισμένων υπηρεσιών και ακολουθεί η πιστοποίησή τους (ο φορέας Διενέργειας Ελέγχου & Επιθεωρήσεων, μέσω Επιτόπιου Ελέγχου, βεβαιώνει για την συνδρομή των προϋποθέσεων ένταξης στο Σήμα “Boutique Hotel”), βάσει σχετικών κριτηρίων που έχουν συμπεριληφθεί στον κανονισμό ένταξης στα boutique hotels που έχει θεσπιστεί από το ΞΕΕ.
1. στους χώρους του ξενοδοχείου,
2. στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και
3. στη διακόσμησή του.
Στο πλαίσιο παρουσίασης του σήματος “Boutique Hotel” ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης υπογράμμισε ότι “βασική γραμμή άμυνας, του αδειοδοτημένου τομέα απέναντι στις καταλυτικές διεθνείς εξελίξεις στον τουρισμό, καθώς και στον αθέμιτο εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό είναι η αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος με έμφαση στην ποιότητα. Στηρίζουμε έτσι έμπρακτα την προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού και προσωπικά της κας Κουντουρά για τον ‘Τουρισμό 365’, καθόσον είναι κοινή διαπίστωση ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού προϋποθέτει απαραιτήτως την αντιμετώπιση της εποχικότητας”, προσθέτοντας : “μπολιάζουμε με εξειδικευμένη τεχνογνωσία την προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού για την ‘οριοθέτηση’ τουριστικών προϊόντων που στηρίζουν τόσο τη διεποχικότητα της ζήτησης όσο και την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών. Οι διαδικασίες, πιστοποίησης της κατάταξης, της ένταξης στο ‘Ελληνικό Πρωινό’ και τώρα των “Boutique Hotels”, έρχονται να καλύψουν αυτή την ανάγκη για ποιότητα του ελληνικού τουρισμού, ενώ συγχρόνως καταφέραμε να κατοχυρώσουμε το σήμα boutique hotels ως συλλογικό σήμα.”