Έμφαση στο κατάλληλο μείγμα εμπειριών
Ένα από τα ζητούμενα του εγχώριου τουρισμού θα πρέπει να αφορά την προσφορά του κατάλληλου μείγματος εμπειριών στους υφιστάμενους αλλά και τους δυνητικούς πελάτες. Ο κ. Μητρόπουλος τονίζει: «Ξέρετε, θα τολμούσα να πω πως η έννοια του θεματικού τουρισμού είναι ελαφρώς παρεξηγημένη, πρωτίστως από εμάς. Κι αυτό, καθώς τη θεωρούμε ως μια αυτόνομη κι αυθύπαρκτη οντότητα, ενώ σε πλείστες περιπτώσεις αποτελεί μια μείξη από ποικίλες εμπειρίες κι έναν εν γένει συνδυασμό «θέλω» κι ενδιαφερόντων. Αυτά ασφαλώς και λειτουργούν με τη λογική της συνεργασίας και του συγκερασμού, κι όχι των αποκλεισμών και της αποκλειστικότητας!
Γι’ αυτό κι οι τουριστικοί φορείς οφείλουν να αναζητούν, να εντοπίζουν και να καταγράφουν τι ενδιαφέρει συγκεκριμένες κατηγορίες τουριστών, να διαμορφώνουν μια συγκεντρωτική πρόταση –εν είδει πακέτου– και να τους το προσφέρουν με το κατάλληλο… περιτύλιγμα και δη σε χρονικές περιόδους που βρίσκονται εκτός της παραδοσιακής πρακτικής και της ιδιαίτερα αυξημένης ζήτησης. Αν μη τι άλλο, έχουμε μια πληθώρα από εμπειρίες, μοναδικές σε διεθνές επίπεδο, οι οποίες απομένουν να συνδυαστούν δημιουργικά, ώστε να αποτελέσουν μια ικανή πρόκληση προσέλκυσης άκρως ποιοτικού τουρισμού, υψηλής χρηματοοικονομικής στάθμης, και δη σε off season περιόδους. Η δημιουργία, λοιπόν, μιας μείξης προϊόντων κι εμπειριών θα αποτελέσει την κορυφαία πρόκληση για τους stakeholders του τουρισμού στη χώρα μας κατά το άμεσο μέλλον».
Προτάσεις για την τουριστική… απογείωση της χώρας μας!
Σύμφωνα με τη μελέτη της PwC, μπορεί ο τουρισμός να παραμένει ένας από τους κύριους παράγοντες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, εντούτοις απαιτείται μια σειρά από στρατηγικές προσαρμογές που θα συντείνουν στην αύξηση της αξίας του. «Καταρχάς, απαιτείται η προσέλκυση τουριστών με υψηλό εισόδημα κι η ταχεία ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος σε χώρες που βρίσκονται κι εκτός των κόλπων της Ε.Ε. με εκτιμώμενο δυναμικό 6,9 δις ευρώ στις τουριστικές εισπράξεις. Σημαντική θεωρείται η εισαγωγή συμπληρωματικών προϊόντων με εκτιμώμενο δυναμικό της τάξεως των 2,6 δις ευρώ στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, αλλά κι η επέκταση ζήτησης σε δευτερεύοντες προορισμούς, με την εκτιμώμενη αύξηση εσόδων ξενοδοχείων να φτάνει στα 2,1 δις ευρώ. Ένα ακόμη βήμα είναι η επέκταση κι αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος με την ετήσια εκτιμώμενη άμεση επίδραση στο ΑΕΠ να αγγίζει τα 4,3 δις ευρώ, καθώς επίσης κι η οικοδόμηση μιας νέας σχέσης συνεργασίας δημοσίου κι ιδιωτικού τομέα» καταλήγει ο κ. Μητρόπουλος.