Η Ιαπωνική πόλη Κιότο έχει ξεκινήσει μια νέα καμπάνια προκειμένου να ενημερώσει και να υπενθυμίσει στους τουρίστες πως πρέπει να συμπεριφέρονται στο ιστορικό κέντρο Γκιον.
Τόσο οι πελάτες όσο και οι καταστηματάρχες έχουν παραπονεθεί για την πολυκοσμία και την αγενή συμπεριφορά ιδίως το τελευταίο διάστημα που ο αριθμός των επισκεπτών έχει αυξηθεί και παρά τις παλαιότερες προσπάθειες του δήμου για συνετή συμπεριφορά. Έτσι, το δημοτικό συμβούλιο του Γκιον αποφάσισε να διορθώσει αυτή την κατάσταση με μια νέα καμπάνια.
Ζήτησε λοιπόν από φοιτήτριες της σχολής Μόδας του Γυναικείου Πανεπιστημίου του Κιότο να σκεφτούν ορισμένες φράσεις που θα μαγνητίζουν το βλέμμα στα Ιαπωνικά, Κινέζικα και Αγγλικά προκειμένου να τις βάλουν σε τσάντες μεταφοράς και στη συνέχεια συνέστησε ομάδες από φιλικούς αστυνομικούς, φοιτητές και μάικο και τους ζήτησε να τις μοιράζουν στους τουρίστες.
Τα μηνύματα είχαν μεγάλη ποικιλία, και κυμαίνονταν από απλά καθημερινά ζητήματα, τύπου μην κάθεστε ή μην καπνίζετε στο δρόμο, σε πιο ειδικά, όπως για παράδειγμα να ζητούν άδεια από τις φημισμένες γκέισες του Γκιόν πριν φωτογραφηθούν μαζί τους και φυσικά πριν τις αγγίξουν.
Ο τουριστικός οδηγός του Κιότο που εκδόθηκε από το γραφείο τουρισμού το 2017, ήταν εικονογραφημένος με έντονα γραφικά και βρισκόταν έξω από κάθε δημοφιλές αξιοθέατο. Ο οδηγός καθοδηγούσε τους επισκέπτες στο πώς να συμπεριφέρονται, βάσει της τοπικής λέξης “akimahen” – “απαγορεύεται“.
Το δημοτικό συμβούλιο είχε εγκαταστήσει κάμερες και προσέλαβε φύλακες προκειμένου να εμποδίζουν τους επισκέπτες να εισέρχονται σε ιδιωτικούς χώρους, καθιέρωσε αστυνομικές περιπολίες στους δρόμους, ενώ χρησιμοποίησε και ένα πολύ-γλωσσικό ραδιοτηλεοπτικό σύστημα για να υπενθυμίζει στους τουρίστες να σέβονται την περιοχή, αλλά φαίνεται ότι αυτά τα μέτρα δεν ήταν αρκετά.
Ο μαζικός τουρισμός είναι σχετικά νέο φαινόμενο στην Ιαπωνία, όπως δείχνουν τα νούμερα: το 2018 ανέβηκε στο ρεκόρ των 31 εκατομμυρίων επισκεπτών, ενώ μόλις πέντε χρόνια πριν ήταν 10 εκατομμύρια, και κυρίως προέρχονταν από την Ανατολική Ασία. Ο Ιαπωνικός Οργανισμός Τουρισμού φιλοδοξεί να προσελκύσει 40 εκατομμύρια το προσεχές έτος.
Πέρα όμως από τα αξιοσημείωτα κέρδη, αυτή η αυξητική τάση έφερε και ένα σωρό προβλήματα όπως είναι για παράδειγμα τα παράνομα καρτ με τον Super Mario να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα μέσα στους δρόμους της πόλης ή τα γιγάντια γκράφιτι που καταστρέφουν τους αρχαίους αμμόλοφους στο Tottori.
Ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα το οποίο έδινε πληροφορίες για τις ώρες αιχμές στην Arashiyama μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2018 είχε επιτυχία. Κατέγραψε τον αριθμό των smartphones που είχαν πρόσβαση σε Wi-Fi στο δημοφιλές αξιοθέατο Bamboo Grove, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε 22.623 επισκέπτες να ελέγχουν τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις και έτσι να αποφύγουν τις ώρες της συμφόρησης.
Η πόλη προωθεί επίσης έξι τοποθεσίες κοντά στο Κιότο όπως είναι ο ορεινός ναός Fushimi Inari Shrine, ώστε να διαφημίσει και τα άλλα αξιοθέατα της περιοχής χωρίς να υπονομεύσει τον τρόπο ζωής της.