Αξιοσημείωτη αντοχή ως αγαπημένος προορισμός ξένων επισκεπτών, εμφάνισε η χώρα μας το 2020 και πολύ περισσότερο το 2021, σύμφωνα με το υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια.
Ο υπουργός μιλώντας στη Βουλή επί του προϋπολογισμού 2022, ανέφερε ότι «Η ταξιδιωτική κίνηση μέχρι τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε περισσότερο από 90% σε σχέση με το 2020, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις 140%, ενώ το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 8,033 δις ευρώ, 5 δις παραπάνω από το αντίστοιχο πλεόνασμα του 2020 και όταν κλείσει το έτος θα δούμε ότι ξεπεράσαμε κατά πολύ τα 10 δις ευρώ. Υπενθυμίζω ότι οι αρχικές προβλέψεις μιλούσαν για έσοδα της τάξης των 5-6 δις ευρώ».
H μέση κατά κεφαλήν δαπάνη από κάθε επισκέπτη αυξήθηκε πάνω από 20%
Συμπλήρωσε δε ότι «H μέση κατά κεφαλήν δαπάνη από τον κάθε επισκέπτη, φέτος αυξήθηκε πάνω από 20% με τον κάθε έναν να δαπανά παραπάνω από 600 ευρώ», ενώ σημείωσε: «Ποσοτικοί δείκτες, με δύο απτά και σαφή ποιοτικά χαρακτηριστικά: Πρώτον, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για τους Έλληνες πολίτες και δεύτερον, αύξηση του εισοδήματος για όλα τα επαγγέλματα τα οποία συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με το τουριστικό προϊόν».
Ο κ. Κικίλιας επεσήμανε ότι «στόχος μας είναι το 2022 καλώς εχόντων των πραγμάτων, να πάμε σε ολική επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού. Γι’ αυτό το λόγο από σήμερα τρέχει στο εξωτερικό η καμπάνια μας για τον χειμερινό τουρισμό. Θα ακολουθήσει η καμπάνια για τον εσωτερικό τουρισμό και μετά για το city break, ξεκινώντας από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη».
Ανακοίνωσε ακόμη ότι η θερινή περίοδος θα ξεκινήσει το 2022 από το Μάρτιο για όσους προορισμούς μπορούν, κυρίως λόγω κλίματος, να το υποστηρίξουν.
«Και με μεγάλη αισιοδοξία στις επαφές μας με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, τους tour operators, τις εταιρείες κρουαζιέρας, βλέπουμε αύξηση διαθεσιμότητας, πτήσεων, δρομολογίων και προορισμών», πρόσθεσε.
Γιατί μας προτιμούν οι επισκέπτες
Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, οι ξένοι επισκέπτες προτιμούν τη χώρα μας βάσει τριών παραγόντων:
Πρώτος παράγοντας: O εμβολιασμός.
Δεύτερος παράγοντας: Η πεποίθηση ότι έρχονται σε μια ασφαλή ευρωπαϊκή χώρα.
Τρίτος παράγοντας: Η διαφορετική τουριστική εμπειρία που προσφέρει η Ελλάδα.
«Ένα εξαιρετικά ελκυστικό πλέγμα φτιαγμένο πάνω στο ανθρώπινο μέτρο όχι στη μαζικότητα και την απρόσωπη εξυπηρέτηση. Το μικρό, φιλικό, γραφικό ή πολυτελές έγινε και ασφαλές », δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Όπως εντάξαμε ήδη την προβολή και την ανάδειξη λιγότερο γνωστών προορισμών, την επέκταση της τουριστικής περιόδου, τη Θεσσαλονίκη ως home port και hub, το project Digital Nomads και πάνω απ’ όλα τον μεγάλο στόχο και κύρια στρατηγική της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τη βιωσιμότητα με σεβασμό στο περιβάλλον – green and blue tourism», είπε.
Υπόθεση πολλών ο Τουρισμός
Όπως εξήγησε ο κ. Κικίλιας, ο Τουρισμός δεν είναι υπόθεση των λίγων, αλλά πολλών. «Πίσω από τους αριθμούς στους ρυθμούς ανάπτυξης υπάρχουν οι άνθρωποι που την δημιουργούν: σκληρά εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που εδώ και 10 χρόνια δοκιμάστηκαν σκληρά από την οικονομική κρίση, τους υπέρογκους φόρους, την αδυναμία πρόσβασης σε τραπεζικό δανεισμό. Πολλοί βίωσαν την ανεργία, οι περισσότεροι είδαν μείωση του εισοδήματός τους και όλοι πάλεψαν να επιβιώσουν της κρίσης. Η παγκόσμια υγειονομική κρίση βρήκε την κοινωνία μας με μειωμένες αντοχές μετά από τόσα χρόνια πίεσης, κλόνισε την αισιοδοξία όλων για το αύριο, δημιούργησε νέες αβεβαιότητες», ανέφερε.
«Σε αυτές τις αβεβαιότητες πρέπει να απαντήσουμε με καθαρές και αποφασιστικές πολιτικές που θα έχουν έναν και μόνο στόχο: Την αποκατάσταση της δύναμης της λεγόμενης μεσαίας τάξης, των πολλών, όσων διαχρονικά δημιούργησαν και δημιουργούν πραγματικό πλούτο και αξία στον τόπο, με τη δουλειά τους, τις επιχειρήσεις τους, τα προϊόντα τους, τις σπουδές και τις δεξιότητές τους, την εργατικότητα και το φιλότιμό τους. Σε αυτούς πρέπει να επενδύσουμε για να τους στηρίξουμε, αλλά και για να δημιουργήσουμε ένα Κράτος με ισχυρές οικονομικές βάσεις», συμπλήρωσε.