Σε παύση της λειτουργίας της οδηγείται η Monarch Airlines, καθώς έχει διακόψει τις συναλλαγές και έχουν ακυρωθεί όλες οι μελλοντικές κρατήσεις, όπως δήλωσε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) της Βρετανίας.
Περίπου 110.000 πελάτες της βρίσκονται στο εξωτερικό και η βρετανική κυβέρνηση έχει ζητήσει από την CAA να μισθώσει περισσότερα από 30 αεροσκάφη για τον επαναπατρισμό τους.
Ο επαναπατρισμός αναμένεται να κοστίσει περίπου 40 εκατομμύρια έως 50 εκατομμύρια στερλίνες,
Η Monarch είναι η πέμπτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου και η μεγαλύτερη βρετανική αεροπορική εταιρία που διακόπτει την λειτουργία της.
Οι πελάτες που πρόκειται να πετάξουν από το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ενημερωθεί να μην πάνε στο αεροδρόμιο. καθώς περίπου 300.000 μελλοντικές κρατήσεις θέσεων ακυρώθηκαν.
Η Monarch είχε ζητήσει από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας την ανανέωση της άδειας για την πώληση πακέτων διακοπών, καθώς διαθέτει τον τουρ οπερέιτορ Monarch Holidays. Οι συζητήσεις μέχρι τα μεσάνυχτα της Κυριακής, όμως, δεν κατέληξαν σε συμφωνία. Οι τίτλοι τέλους για τη Monarch Airlines και την Monarch Holidays “μπήκαν” στις 4 τα ξημερώματα σήμερα Δευτέρα,
“Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου ανταπόκριση σε μια άνευ προηγουμένου κατάσταση”, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Κρις Γκρέιλινγκ, αναφερόμενος στα αντανακλαστικά που επέδειξε η κυβέρνηση της χώρας στην αιφνιδιαστική πτώχευση της εταιρείας. Σύμφωνα με τον ίδιο η εταιρεία έπεσε θύμα του “πολέμου τιμών” για πτήσεις στην περιοχή της Μεσογείου.
Η Monarch Airlines
Η αεροπορική εταιρεία μετέφερε 6,3 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι σε 40 προορισμούς από τα αεροδρόμια Gatwick, Luton, Birmingham, Leeds-Bradford και Manchester.
Η Monarch, που ιδρύθηκε το 1968, απασχολεί περίπου 2.500 άτομα και αποτελείται από μια τακτική αεροπορική εταιρεία, τον ταξιδιωτικό πράκτορα Monarch Holidays και τμήμα μηχανικής υποστήριξης.
Ο Γραμματέας Μεταφορών Chris Grayling δήλωσε: “Πρόκειται για μια εξαιρετικά δυσάρεστη κατάσταση για τους βρετανούς παραθεριστές στο εξωτερικό – και η πρώτη μου προτεραιότητα είναι να τους βοηθήσω να επιστρέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο”. Γι αυτό δόθηκε η εντολή για τη μίσθωση αεροσκαφών, που θα αναλάβουν το έργο του επαναπατρισμού των 110.000 επιβατών, που βρίσκονται στο εξωτερικό.
Η CAA αναφέρει ότι τα αεροπλάνα βρίσκονται ήδη σε πορεία προς κάποια ευρωπαϊκά αεροδρόμια για τον επαναπατρισμό όσων πρόκειται να επιστρέψουν σήμερα Δευτέρα.
Ο Andrew Haines, διευθύνων σύμβουλος της CAA, δήλωσε ότι λόγω του μεγάλου όγκου επιβατών “κάποια αναστάτωση είναι αναπόφευκτη”, ζητώντας από τους πελάτες να είναι σε επικοινωνία με την CAA, που εργάζεται, όπως είπε, όλο το 24ωρο για τον επαναπατρισμό τους.
Όσοι έχουν κάνει κράτηση για πακέτα διακοπών, αλλά δεν έχουν αναχωρήσει, μπορούν να υποβάλουν αίτηση επιστροφής των χρημάτων τους μέσω του συστήματος Atol, το οποίο καλύπτει αυτό το ζήτημα σε περίπτωση κατάρρευσης ενός ταξιδιωτικού γραφείου.
Η εμπειρία δείχνει ότι αυτό θα διαρκέσει εβδομάδες ή μήνες και όχι ημέρες.
Σύμφωνα με το νόμο, κάθε βρετανική ταξιδιωτική εταιρεία που πωλεί αεροπορικές διακοπές πρέπει να κατέχει άδεια Atol. Ο δικτυακός τόπος της Monarch λέει ότι κατέχει μόνο την άδεια για πακέτα διακοπών, όχι εισιτήρια μόνο για πτήσεις.
Ο ιδιοκτήτης του ομίλου της Monarch, Greybull Capital, προσπαθούσε να πουλήσει μέρος ή το σύνολο της λειτουργίας του σε κοντινές αποστάσεις, ώστε να επικεντρωθεί σε πιο επικερδείς διαδρομές μακρινών αποστάσεων.
Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε απώλειες £ 291 εκατ. για το έτος έως τον Οκτώβριο του 2016, σε σύγκριση με κέρδος £ 27 εκατ. τους προηγούμενους 12 μήνες, μετά την πτώση των εσόδων.