To ΙΝΣΕΤΕ στο πλαίσιο συγκέντρωσης στοιχείων που αφορούν στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας και σε συνεργασία με την GBR Consulting, έχει προχωρήσει στην εκπόνηση τεσσάρων εκθέσεων που αναλύουν τη συνολική εικόνα του τουρισμού της Αθήνας πριν και μετά την πανδημία. Έχουν ήδη δημοσιευτεί τα δύο πρώτα τεύχη και στην 3η έκθεση παρέχονται επιπλέον διαθέσιμα στοιχεία, καθώς και επικαιροποιούνται δείκτες αποτυπώνοντας την πορεία ανάκαμψης της τουριστικής δραστηριότητας.
Ειδικότερα, στις εκθέσεις περιλαμβάνονται τα ακόλουθα στοιχεία:

Στοιχεία προσφοράς: διαθεσιμότητα πτήσεων και αεροπορικών θέσεων, ξενοδοχειακό δυναμικό και δυναμικό ενοικιαζομένων δωματίων, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι

Στοιχεία ζήτησης: αεροπορικές αφίξεις, πληρότητες ξενοδοχείων, αφίξεις, διανυκτερεύσεις, έσοδα

Δείκτες: δείκτες απόδοσης ξενοδοχείων, δείκτες δαπάνης και διάρκειας παραμονής, δείκτες αξιολόγησης τουριστικού προϊόντος.

Σύμφωνα με την ανάλυση τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:

Διεθνείς Αφίξεις:

Την περίοδο Ιανουαρίου – Μάϊου 2022, οι διεθνείς αφίξεις και οι αφίξεις αλλοδαπών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών άγγιξαν το 72% των αφίξεων της αντίστοιχης περιόδου του 2019 

Προγραμματισμένες θέσεις & κρατήσεις

Τα στοιχεία της OAG (παγκόσμιος πάροχος ταξιδιωτικών δεδομένων) δείχνουν ότι οι προγραμματισμένες θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις για την Αθήνα παρουσιάζουν μείωση 8% σε σχέση με το 2019.

Οι κρατήσεις αεροπορικών θέσεων το 2022 σε σύγκριση με το 2019, δείχνουν ότι η Αθήνα έχει το χαμηλότερο ποσοστό μείωσης σε σύγκριση με τη Βαρκελώνη, τη Λισαβόνα, τη Μαδρίτη, το Μιλάνο και τη Ρώμη.
Προσφορά

Την περίοδο 2017– αρχές 2022, 71 νέα ξενοδοχεία άνοιξαν στην Αθήνα (Κεντρικός, Νότιος, Βόρειος και Δυτικό Τομέας Αθηνών). Τα νέα ξενοδοχεία αντιπροσωπεύουν το 20% του συνόλου των ξενοδοχείων και το 14% του συνόλου των δωματίων ξενοδοχείων το 2022. Το 83% των νέων ξενοδοχείων βρίσκεται στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη όσον αφορά τις κατηγορίες ξενοδοχείων παρατηρείται στην κατηγορία 4*.

Ως προς την παρουσία διεθνών ξενοδοχειακών brands στην Αθήνα, το 8% των ξενοδοχείων και το 20% των δωματίων, δηλαδή 1 στα 5 δωμάτια ξενοδοχείων, φέρει διεθνές brand. Την περίοδο 2017- αρχές 2022 εισήχθησαν στην αθηναϊκή αγορά 2.002 δωμάτια με διεθνή brands: 841 νέα δωμάτια και 1.161 δωμάτια «rebranded». Περίπου το 52% αυτών των δωματίων είναι κατηγορίας 5*, το 26% 4*, το 14% 3*, το 2% 2* και το 5% είναι εγγεγραμμένο στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, αλλά χωρίς κατηγορία αστέρων.

Απόδοση καταλυμάτων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το πρώτο τρίμηνο του 2022, ο κύκλος εργασιών των καταλυμάτων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Ο κύκλος εργασιών των καταλυμάτων στην Αθήνα μειώθηκε κατά 9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας