Κι όμως αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα πρόσφατης μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ που παρουσίασε την Παρασκευή 8 Μαρτίου το ΙΝΣΕΤΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία Travel Audience, στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης ΙΤΒ που πραγματοποιείται στο Βερολίνο.
Κεντρικοί ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο κ. Άρης Ίκκος, επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ και ο κ. Sandro Cuzzolin, Global Sales Director της Travel Audience.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, που βασίστηκε σε στοιχεία της εταιρείας Travel Audience, για τις on-line αναζητήσεις χρηστών από κύριες αγορές, για τις διακοπές τους σε ελληνικούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Μεσόγειο, κύριοι ανταγωνιστές των ελληνικών προορισμών είναι άλλοι ελληνικοί προορισμοί.
Ειδικότερα, το 39% των χρηστών και παράλληλα δυνητικών επισκεπτών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές για τις διακοπές τους, επίσης, άλλους ελληνικούς προορισμούς.
Με βάση αυτό το συμπέρασμα, είναι εμφανές ότι η Ελλάδα έχει ισχυρή ταυτότητα ως προορισμός στις κύριες αγορές μας. Επίσης, αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποίησης των ελληνικών προορισμών και την υιοθέτηση προγραμμάτων για την προώθηση ταξιδιωτικών εμπειριών.
Σε διεθνές επίπεδο, βασική ανταγωνίστρια χώρα στον τουρισμό για την Ελλάδα, είναι η Ισπανία καθώς το 34% των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές ισπανικούς προορισμούς δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση κυρίως στις Βαλεαρίδες και στα Κανάρια νησιά.
Στη δεύτερη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της Ελλάδας, κατατάσσεται η Ιταλία, καθώς το 19 % των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές λύσεις ιταλικούς προορισμούς και ακολουθούν η Πορτογαλία, η Γαλλία, η Γερμανία και το Μαρόκο.
Χαμηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας σε σχέση με την Ελλάδα, εμφανίζει η Τουρκία, καθώς μόνο το 4% των χρηστών που έψαξε για έναν ελληνικό προορισμό αναζήτησε ως εναλλακτική λύση για τις διακοπές του προορισμούς στην Τουρκία.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι οι χρήστες από τις ΗΠΑ, τη Σουηδία και την Ολλανδία, συγκαταλέγουν στις εναλλακτικές τους επιλογές κυρίως προορισμούς από την Ελλάδα ενώ σε επίπεδο πόλεων, η Αθήνα ανταγωνίζεται ως ευρωπαϊκός προορισμός city break τη Βαρκελώνη, το Παρίσι και τη Ρώμη.
Πολύτιμο εργαλείο για digital καμπάνιες
Η εν λόγω μελέτη, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για στοχευμένες digital καμπάνιες των ελληνικών επιχειρήσεων και προορισμών καθώς τα δεδομένα προέρχονται από online αναζητήσεις σε OTAs και ΤΟs στα συστήματα κρατήσεων της Amadeus, καθώς και ένα μικρό ποσοστό από metasearches και αναζητήσεις σε αεροπορικές εταιρείες.
Πιο αναλυτικά αξίζει να τονισθεί ότι αξιοποιήθηκαν 1 δισ. αναζητήσεις μέσα στο 2018 (Μάρτιος – Μάιος 2018) από 42 εκατ. χρήστες από 13 βασικές αγορές για 10 ελληνικούς προορισμούς και 13 ανταγωνιστικούς στην Μεσόγειο.
Με βάση την ανάλυση, καταρτίστηκε ένας Loyalty Index που καταγράφει το εύρος της αναζήτησης από δυνητικούς επισκέπτες για έναν μοναδικό προορισμό. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ανάλυση ανταγωνισμού, από την οποία προέκυψε το ποσοστό των χρηστών που αναζήτησαν κατ΄ αρχήν έναν συγκεκριμένο προορισμό και στη συνέχεια άλλους προορισμούς για το κλείσιμο των διακοπών τους.