Αύξηση των αεροπορικών αφίξεων και μείωση των οδικών τον Νοέμβριο 2018 έναντι του Νοεμβρίου 2017 δείχνουν τα πρόσφατα στοιχεία του INSETE. Πιο αναλυτικά:
- Στα κυριότερα αεροδρόμια καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων +29,0% (+12,7% από την αρχή του έτους). Αύξηση παρατηρήθηκε τόσο στην Αθήνα (+27,5%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (+32,8%), ενώ από την αρχή του έτους οι αντίστοιχες αυξήσεις είναι +19,3% και +10,5% αντίστοιχα.
- οι διεθνείς οδικές αφίξεις, μειώθηκαν κατά -7,2%. Από την αρχή του έτους παρατηρείται μείωση -2,4%.
Οι αυξημένες αφίξεις αποτυπώνονται και στην Έρευνα Συνόρων1 της ΤτΕ, με την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση του Οκτωβρίου αυξημένη κατά +15,6% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2017, και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά +18,3%. Οι αντίστοιχες μεταβολές από την αρχή του έτους είναι +10,8% και +9,9% αντίστοιχα.
Τι γίνεται με τις κρατήσεις ξενοδοχείων;
Τον Νοέμβριο του 2018, η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική ακολουθούμενη από τη βρετανική και την ιταλική. Στη τέταρτη θέση βρίσκεται η αμερικάνικη και στην πέμπτη η γαλλική αγορά. Οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, παρά τις ανοδικές τάσεις, και σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται στους περισσότερους προορισμούς σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού. Εξαίρεση αποτελούν η Μύκονος και η Σαντορίνη που έχουν πλέον καθιερωθεί διεθνώς ως προορισμοί υψηλής δαπάνης και αντλούν την πελατεία τους από τις υψηλότερες εισοδηματικές τάξεις διεθνώς. Οι κυριότεροι προορισμοί ήταν η Αθήνα, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Θεσσαλονίκη. Για την ελληνική αγορά, δημοφιλείς προορισμοί είναι η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη το Ναύπλιο, τα Ιωάννινα και το Λουτράκι.
Συνεχίζοντας η μελέτη με τα πρόσφατα στοιχεία του INSETE αναφέρει πως σύμφωνα με μελέτη της GBR Consulting, αν και μόλις το 8% των ξενοδοχείων 5* είναι branded, το ποσοστό branded δωματίων 5* ανέρχεται σε 27%. Από 45 χιλ. δωμάτια περίπου διαθέτουν τα διεθνή και τα εθνικά brands, και ακολουθούν τα τοπικά brands με 32 χιλ. δωμάτια περίπου και τα marketing consortia με περίπου 16 χιλ. δωμάτια.