Αν συγκρίνουμε τον κλάδο των ταξιδιών και της φιλοξενίας έτσι όπως διαμορφώνεται στις μέρες μας με ό,τι ίσχυε πριν μερικά χρόνια, διαπιστώνουμε ότι η τεχνολογία έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα πράγματα και κατά συνέπεια τον τουρισμό. Έχει διευκολύνει τη ζωή των ταξιδιωτών, των παρόχων υπηρεσιών, και όλων όσοι συμμετέχουν στη διαδικασία των ταξιδιών. Και βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πόσο πιο αποτελεσματική έχει γίνει η συνολική αλυσίδα στη βιομηχανία.
Με την ψηφιοποίηση των δύο πλευρών της φιλοξενίας και του ταξιδιού, ο ταξιδιώτης πλέον έχει πρόσβαση σε πολλές καινοτομίες οι οποίες βελτιστοποιούν την εμπειρία. Τα ‘Μεγάλα Δεδομένα’ άλλαξαν δραματικά τους προαναφερθέντες κλάδους. Ταξιδιωτικά portals, πράκτορες και ξενοδοχεία χρησιμοποιούν αυτά τα δεδομένα όχι μόνο για να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους και να στοχεύσουν σε συγκεκριμένες ομάδες με βάση τα ενδιαφέροντα τους. Τα χρησιμοποιούν επίσης για να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τιμολόγησης.
Η τεχνολογία έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό στον κλάδο της φιλοξενίας, που πλέον γίνεται δυνατό να παρακάμψει κανείς τη διαδικασία της υποδοχής, εξοικονομώντας σημαντικά χρόνο και χρήμα. Οι πελάτες έχουν ακόμα τη δυνατότητα να κάνουν χρήση των ψηφιακών κλειδιών για τα δωμάτιά τους.
Για να βελτιώσουν την εμπειρία του καταναλωτή, τα ξενοδοχεία έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα και έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν την Εικονική Πραγματικότητα. Μέχρι πρότινος, οι καταναλωτές επέλεγαν τον τύπο του δωματίου που θα διέμεναν βάσει των φωτογραφιών που υπήρχαν στην ιστοσελίδα των ξενοδοχείων. Αλλά τώρα, μπορούν να πάρουν μια ιδέα για το πώς θα είναι στην πραγματικότητα το δωμάτιό τους μέσω εικονικής πραγματικότητας πριν κάνουν κάνει check-in.
Μόλις οι πελάτες κάνουν check in, δεν θα χρειάζεται να αλληλεπιδρούν καν με τον concierge. Μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, έχουν πρόσβαση σε όλα όσα χρειάζονται με μια κίνηση. Ταξιδιωτικοί πράκτορες από την Βομβάη ανέπτυξαν μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει στον ταξιδιώτη να δημιουργήσει το δικό του δρομολόγιο με βάση τα προσωπικά του ενδιαφέροντα. Έχει επίσης τη δυνατότητα να κλείσει εισιτήρια για τα τοπικά αξιοθέατα μέσα από μια ένδο-ξενοδοχειακή εφαρμογή, παραλείποντας έτσι τη διαμεσολάβηση ενός τρίτου που ενδεχομένως δεν είναι και αξιόπιστος. Τα ξενοδοχεία από την άλλη, μπορούν να χρησιμοποιούν την ίδια εφαρμογή για να καταγράφουν τα ενδιαφέροντα των πελατών τους και να τους απευθύνονται μέσα από συγκεκριμένες διαφημιστικές καμπάνιες.