Ως έντονα ανοδική καταγράφεται η τάση για οικογενειακές διακοπές, σε διεθνές επίπεδο, με το σύνολο των μελών: από τους γονείς και τα παιδιά μέχρι τους παππούδες και τα εγγόνια. Η κάλυψη των κοινών προσδοκιών αλλά κι η προσφορά εμπειριών για κάθε γενιά ξεχωριστά ανάγονται σε πρόκληση και γρίφο για δυνατούς λύτες!

Δυναμική άνοδος της τάσης για οικογενειακές διακοπές

οικογενειακές διακοπές,Σε κάθε κλάδο της οικονομίας, η επιτυχία μιας επιχείρησης συνδέεται με την ικανότητά της να κατανοεί και να ανταποκρίνεται έγκαιρα στις καταναλωτικές συνήθειες που έχουν δυναμικό κι εξελισσόμενο χαρακτήρα. Η πρόβλεψη των νέων τάσεων προϋποθέτει την αναλυτική καταγραφή των προτιμήσεων που εμφανίζει το καταναλωτικό κοινό και μια ατέρμονη προσπάθεια κατανόησης για το πώς οι προτιμήσεις κι οι επιθυμίες ποικίλλουν ανάμεσα στις διάφορες κοινωνικές ομάδες. Οι επιχειρήσεις που κατέχουν ηγετικές θέσεις στον χώρο της φιλοξενίας δαπανούν πολύ χρόνο και χρήμα, για να εντοπίσουν τις ανερχόμενες τάσεις και το πώς θα ανταποκριθούν σε συγκεκριμένο κοινό. Σε πολλές περιπτώσεις, η εστίαση αφορά τις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, με στόχο τον εντοπισμό των προτιμήσεων που εμφανίζει η κάθε γενιά στα ταξίδια.

Πράγματι, έχει χυθεί πολύ μελάνι για τους millennials, την Generation X, τη μεταπολεμική γενιά κ.ο.κ. Άπειρες οι αναλύσεις για τις κινήσεις και τις προτιμήσεις τους, από το πώς θα κάνουν την κράτηση, τις πτήσεις που επιλέγουν, τη διαμονή που επιθυμούν μέχρι και την αναχώρηση. Όλα αυτά σε μια προσπάθεια να υπάρξουν συμπεράσματα για τη βελτίωση κι εξέλιξη των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ωστόσο, θέτοντας στο μικροσκόπιο τα ταξίδια που πραγματοποιούν οι διαφορετικές γενιές, τα στοιχεία εμφανίζουν συνεχώς μια διαχρονική και σταθερή τάση και προτίμηση των ταξιδιωτών. Κι αυτή δεν είναι άλλη από τις παραδοσιακές οικογενειακές διακοπές και μάλιστα, πλέον, με τη συμμετοχή και των τριών γενεών της οικογένειας και με το σύνολο των μελών της. Τα δεδομένα δείχνουν ότι, γενικά, στην Ευρώπη, εν μέρει και λόγω των οικονομικών εξελίξεων, αυτή η τάση διαρκώς ενισχύεται.

Το τουριστικό προϊόν που προσφέρεται στις οικογένειες θα πρέπει να έχει λίγο απ’ όλα και για όλους, προκειμένου να το επιλέξουν και να το απολαύσουν.

Μια ιδιαίτερα οικογενειακή υπόθεση!

Σύμφωνα με μια σειρά από μελέτες, το 33% με 40% των ταξιδιών αφορά οικογενειακές διακοπές. Το 2017 η Travel Leader Group, που εκπροσωπεί περίπου 50.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες στις ΗΠΑ, ανέφερε ότι το 91% των κρατήσεων αφορά διακοπές για οικογένειες. Σε άλλη έρευνα, της GroupAccommodation.com, το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι απόλαυσε ιδιαίτερα τις οικογενειακές διακοπές και πάνω από το 75% εξέφρασε την πρόθεση να το επαναλάβει και στο μέλλον. Οπωσδήποτε το φαινόμενο των οικογενειακών διακοπών δεν αποτελεί καμία έκπληξη, αντιθέτως, συνιστά σύνηθες φαινόμενο που, όμως, έχει ανοδική τάση. Μάλιστα, στον όρο οικογενειακές δεν περιλαμβάνονται πλέον μόνο οι γονείς και τα παιδιά, αλλά μπαίνουν δυναμικά κι οι παππούδες με τις γιαγιάδες.

οικογενειακές διακοπές,Αιτία γι’ αυτό είναι ότι η γενιά που συνταξιοδοτείται τώρα στην Ευρώπη έζησε καταρχάς την παραγωγική της περίοδο σε πολύ καλύτερες οικονομικές συνθήκες και, όπως κάθε γενιά, επιθυμεί τώρα να μοιραστεί χρόνο κι εμπειρίες με την οικογένεια. Επιπλέον, οι millennials έχουν μια αξιοσημείωτη προτίμηση στα ταξίδια με εμπειρίες κι αυτό, σε συνδυασμό με τις επιθυμίες που έχουν οι γονείς τους, έχει οδηγήσει όλο και περισσότερες οικογένειες να κάνουν διακοπές μαζί. Από πολλούς φορείς, ωστόσο, η άνοδος αυτού του τύπου διευρυμένων οικογενειακών διακοπών αποδίδεται και σε οικονομικά αίτια. Η γενιά, που όπως προαναφέρθηκε έζησε καλύτερες οικονομικά εποχές, τώρα θέλει να βοηθήσει τα παιδιά της που περνούν πιο δύσκολα. Για την ακρίβεια, έχει διαπιστωθεί ότι το 35% των παππούδων εμφανίζεται πιο πρόθυμο να πληρώσει τις οικογενειακές διακοπές, σε σύγκριση με το 25% των γονιών, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους και τα εγγόνια, που περνούν πιο δύσκολα από οικονομική άποψη να κάνουν διακοπές.

Ο καταλυτικός ρόλος της Gen-Z

Η γενιά Ζ έχει μπει πρόσφατα στο προσκήνιο. Οι άνθρωποι που έχουν γεννηθεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε (δηλαδή, οι ηλικίες από 3 έως 23-24 ετών) αποδεικνύεται πως έχουν ιδιαίτερα μεγάλη επιρροή στις αποφάσεις για διακοπές. Στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι η συγκεκριμένη γενιά παίζει κεντρικό ρόλο για την επιλογή ενός ταξιδιού και σε χρηματικό ποσό αυτό εκτιμάται στα 600 δις δολάρια! Στόχος είναι ένα ταξίδι που θα καλύπτει, έστω σε ένα βαθμό, τις επιθυμίες όλων των συμμετεχόντων και θα οδηγεί σε αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες που θα δημιουργούν αξέχαστες αναμνήσεις για όλη την οικογένεια και θα σφυρηλατούν βαθύτερα τους οικογενειακούς δεσμούς.

Η Ισπανία πιο δημοφιλής προορισμός οικογενειακών διακοπών

Στην ευρωπαϊκή ήπειρο, η Ισπανία δείχνει να αποτελεί τον πλέον δημοφιλή προορισμό για την πραγματοποίηση οικογενειακών διακοπών, καθώς συγκεντρώνει το 43% αυτού του τύπου ταξιδιών. Από την πλευρά των αγορών τροφοδότησης, σχεδόν το 70% των Βρετανών που κάνουν ένα οικογενειακό ταξίδι επιλέγει κάποιο προορισμό στο εξωτερικό. Όσον αφορά τον τομέα των ξενοδοχείων, η πρόκληση που έχουν μπροστά τους είναι να καλύψουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες ανθρώπων διαφορετικών ηλικιών, ικανοτήτων κι ενδιαφερόντων. Είναι προφανές άλλωστε ότι, όταν έχουμε να κάνουμε με ένα τέτοιο σύνολο ανθρώπων, το τουριστικό προϊόν που τους προσφέρεται θα πρέπει να έχει λίγο απ’ όλα και για όλους, προκειμένου να το επιλέξουν και να το απολαύσουν.

Κάθε γενιά κι οι ιδιαιτερότητές της!

οικογενειακές διακοπές,Έρευνες καταδεικνύουν πως η γενιά Ζ επιθυμεί ταξίδια γεμάτα με εμπειρίες, της αρέσει να εξερευνά και να δοκιμάζει νέα πράγματα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Οι ταξιδιώτες της τρίτης ηλικίας προτιμούν τις πιο παραδοσιακές διακοπές, συνήθως οργανωμένες, μέσω ενός τουριστικού πακέτου, κι έχουν πιο έντονη επιθυμία για κλασικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, όπως να πάνε σε μια ξενάγηση, να δουν τα αξιοθέατα και βέβαια να απολαύσουν στιγμές χαλάρωσης. Οι Millennials κι οι γονείς τους που είναι στη μεγάλη πλειονότητά τους στην παραγωγική τους περίοδο, αναζητούν καταρχάς τη χαλάρωση, αλλά κι εμπειρίες που έχουν να κάνουν με τον τόπο που επισκέπτονται, καθώς το 86% εμφανίζεται να ενδιαφέρεται περισσότερο να γνωρίσει έναν άλλο πολιτισμό, σε σύγκριση με ένα 44% που επιζητεί τη διασκέδαση και ένα 28% που ενδιαφέρεται να κάνει αγορές.

Άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό αυτών των διευρυμένων οικογενειακών διακοπών είναι ότι στο 77% των περιπτώσεων το ταξίδι σχετίζεται με κάποιο ορόσημο, όπως γενέθλια, επέτειος κλπ. Οι υποδομές κι οι υπηρεσίες που θα επιτρέπουν σε μια τέτοια ομάδα ανθρώπων την ικανότητα αφενός να δεθούν μεταξύ τους αφετέρου να απολαύσουν εμπειρίες ξεχωριστά ο καθένας είναι σίγουρο πως θα κινήσουν το ενδιαφέρον τους. Πολλά ξενοδοχεία ανά τον κόσμο αρχίζουν να ανταποκρίνονται σε αυτή την τάση, εφευρίσκοντας πρωτότυπους τρόπους να προσελκύουν αυτές τις διαγενεακές οικογενειακές ομάδες.

Τα ξενοδοχεία και γενικότερα οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δίνουν βάρος στις τεχνολογικές προτιμήσεις που εμφανίζει κάθε γενιά.

Ανάμεσα στις μεθόδους που επιλέγουν είναι η δημιουργία ειδικών πακέτων για οικογένειες, με κίνητρα και προσφερόμενες εμπειρίες που αφορούν ξεχωριστά τα μέλη της οικογένειας, με ευέλικτες προτάσεις διαμονής κι ιδιαίτερες ανέσεις. Στις ΗΠΑ υπάρχουν και ξενοδοχειακές δομές που έχουν διαμορφώσει και τους χώρους τους ανάλογα, προσφέροντας στους επισκέπτες τους μικρά συγκροτήματα δωματίων και σουιτών με μία έως τέσσερις κλίνες, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με μικρές κουζίνες και χώρους για δείπνο και χαλάρωση.

Φήμη… uber alles!

οικογενειακές διακοπές,Τα ξενοδοχεία και γενικότερα οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δίνουν βάρος και στις τεχνολογικές προτιμήσεις που εμφανίζει κάθε γενιά. Αυτές οι προτιμήσεις μπορεί να διαφέρουν από γενιά σε γενιά κι ανάλογα με τον τύπο του ταξιδιού, ωστόσο είναι βέβαιο πως οι βασικές τεχνολογικές παροχές, όπως το Wifi, είναι εκ των ων ουκ άνευ για ένα σύγχρονο ξενοδοχείο. Στατιστικές έχουν δείξει πως σήμερα το 65% των επισκεπτών συνδέεται με το δίκτυο Wifi του ξενοδοχείου σε λιγότερο από 7 λεπτά μετά το check in, ενώ το 1/3 ζητά να μάθει τον κωδικό αμέσως μόλις φτάσει στην υποδοχή.

Το σύνολο των φορέων που εμπλέκονται στο τουριστικό προϊόν πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα την φήμη τους, όπως αυτή καταγράφεται από τους ίδιους τους επισκέπτες μέσα από τα social media. Οι νεότεροι κυρίως ταξι-διώτες έχουν την τάση να δημοσιοποιούν τις θετικές ή αρνητικές εντυπώσεις τους από την ποιότητα της πτήσης, τις εκδρομές, τις επισκέψεις σε αξιοθέατα και ειδικά τη διαμονή σε ξενοδοχεία. Στη συνέχεια, αυτές οι κριτικές του κοινού επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την επιλογή όσων ψάχνουν να πάνε κάποιο ταξίδι. Έτσι, η διαδικτυακή φήμη ενός προορισμού κι ενός ξενοδοχείου μπορεί να φέρει μεγάλα κέρδη, αλλά να προκαλέσει και σοβαρές ζημιές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας