Νέα στοιχεία έφερε στην δημοσιότητα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) που σχετίζονται κυρίως με το ποσοστό των ανθρώπων που κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι στις αερομεταφορές και στους κλάδους που εξαρτώνται από αυτές, αλλά και στις οικονομικές απώλειες και την μείωση της επιβατικής κίνησης που αναμένονται ανά χώρα. Η IATA καλεί για ακόμη φορά τις κυβερνήσεις να αναλάβουν δράση για να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Ειδικότερα για την Ευρώπη η ανάλυση της IATA προβλέπει απώλειες στις αεροπορικές εταιρείες ύψους 89 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 55% σε σύγκριση με το 2019. Τα νούμερα αυτά έχουν εξελιχθεί αρνητικά σε σχέση με τις εκτιμήσεις του Μαρτίου, όπου και υπολογίζονταν αντίστοιχα στα 76 δισεκατομμύρια δολάρια και 46%. Συνολικά εκτιμάται πως έχουν τεθεί εν αμφιβόλω διεθνώς περίπου 6,7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας άμεσα και έμμεσα στις αερομεταφορές.
Σε αυτή την ανάλυση της IATA περιέχονται στοιχεία για κάθε χώρα της Ευρώπης ξεχωριστά και συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα. Σύμφωνα, λοιπόν, με την IATA στην χώρα μας αναμένεται μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 52%, οικονομικές απώλειες της τάξης των 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και είναι επισφαλείς 233.200 θέσεις εργασίας.
Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες την χειρότερη επίδοση από πλευράς ρίσκου ανεργίας την έχει η Ισπανία, καθώς στην χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου εκτιμάται ότι βρίσκονται σε κίνδυνο 901.300 θέσεις εργασίας. Το νούμερο είναι εντυπωσιακό, δεδομένου ότι στην Ιταλία που η πανδημία την χτύπησε πιο άσχημα από όλες τις χώρες στην Ευρώπη βρίσκονται σε ρίσκο 310.400 εργαζόμενοι.
Υψηλά είναι τα ποσοστά των οικονομικών απωλειών σε Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Η Βρετανία εκτιμάται ότι θα έχει απώλειες 26 δις δολαρίων και κινδυνεύουν 661.200 θέσεις εργασίας, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα που καλείται να αντιμετωπίσει το Βερολίνο είναι 17,9 δις δολάρια και 483.600 θέσεις εργασίας.
Τέλος εκτός ΕΕ εξαιρετικά δυσάρεστη είναι η εικόνα και στην γειτονική Τουρκία, που βρίσκεται σε δίνη οικονομικής κρίσης. Οι απώλειες υπολογίζονται στα 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια και κινδυνεύουν 518.700 εργαζόμενοι από την κρίση στις αερομεταφορές.
Παρακάτω αναλυτικά ο πίνακας της IATA όπως τον δημοσίευσε για τις χώρες της Ευρώπης.
Country |
Passenger impact |
Impact O-D Passengers (millions) |
Impact Airline Revenues (USD billion) |
Impact Employment total |
Impact GVA total (USD billion) |
Austria |
-53% |
-15 |
-2.5 |
-485,000 |
-4.3 |
Finland |
-57% |
-9 |
-1.4 |
-38,000 |
-3.4 |
France |
-55% |
-80 |
-14.3 |
-392,500 |
-35.2 |
Germany |
-57% |
-103 |
-17.9 |
-483,600 |
-34.0 |
Greece |
-52% |
-26 |
-3.8 |
-233,200 |
-10.1 |
Hungary |
-53% |
-9 |
-1.1 |
-38,000 |
-1.6 |
Ireland |
-53% |
-19 |
-2.4 |
-75,600 |
-10.9 |
Isreal |
-49% |
-12 |
-2.8 |
-77,300 |
-6.7 |
Italy |
-53% |
-83 |
-11.5 |
-310,400 |
-21.1 |
Netherlands |
-53% |
-29 |
-5.3 |
-157,800 |
-12.8 |
Poland |
-53% |
-21 |
-2.4 |
-59,700 |
-1.9 |
Russia |
-54% |
-63 |
-8.5 |
-403,500 |
-9.3 |
Spain |
-54% |
-114 |
-15.5 |
-901,300 |
-59.4 |
Sweden |
-62% |
-21 |
-2.8 |
-104,100 |
-10.4 |
Switzerland |
-56% |
-28 |
-5.2 |
111,000 |
-14.7 |
Turkey |
-51% |
-55 |
-6.6 |
-518,700 |
-23.0 |
UK |
-55% |
-140 |
-26.1 |
-661,200 |
-50.3 |