ΙΑΤΑ, Juniac
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΑΤΑ Alexandre de Juniac

Έκκληση προς τις Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να λάβουν δραστικά μέτρα υποστήριξης και οικονομικής ανακούφισης των αεροπορικών εταιρειών που πλήττονται έντονα από την κρίση που έχει επιφέρει η πανδημία του κορωνοϊού, απευθύνει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (International Air Transport Association – ΙΑΤΑ). Σκοπός της τελευταίας είναι να ευαισθητοποιήσει και να γνωστοποιήσει τον σοβαρό κίνδυνο οι εταιρείες του αεροπορικού κλάδου να κινδυνεύσουν με ολική κατάρρευση ακολουθώντας την μηδενική -περίπου- επιβατική κίνηση που μετακινείται μέσω αεροπλάνου σήμερα, έπειτα από τους ολοένα και αυξανόμενους περιορισμούς που λαμβάνουν χώρα διεθνώς.

Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του Eurocontrol, το μεγαλύτερο πλήγμα στην αεροπορική κίνηση έχουν υποστεί οι Λετονία (-91%), Ιταλία (-87%), Σλοβακία (-78%), Πολωνία (-78%) και Σλοβενία (-77%). Αναφορικά με τις μεγαλύτερες αγορές, η αεροπορική κίνηση έχει περιοριστεί κατά 58% στη Γαλλία, 57% στην Ισπανία, 50% στη Γερμανία, 48% στην Ολλανδία, 42% στην Τουρκία και 37% στη Μεγάλη Βρετανία. Υπενθυμίζεται πως Total σε ολόκληρη τη Γηραιά Ήπειρο απασχολούνται περί τους 12,2 εκατομμύρια άτομα, συμβάλλοντας στο Ευρωπαϊκό ΑΕΠ κατά $823 δισεκατομμύρια

«Η αεροπορική κίνηση στους Ευρωπαϊκούς αιθέρες έχουν υποστεί τεράστια, όσο και πρωτόγνωρη μείωση, η οποία σε ορισμένους χώρες-αγορές υπερβαίνει το 90% εν συγκρίσει με το αμέσως προηγούμενο έτος. Εξυπακούεται δε, πως εκατομμύρια θέσεις εργασίας βρίσκονται στον… αέρα. Υπό αυτό το πρίσμα, οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται άμεσα να επωφεληθούν από σειρά ενεργειών, δράσεων και αποφάσεων από μέρους των Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, προκειμένου αφενός μεν να καταφέρουν να επιβιώσουν από την πρωτόγνωρη κρίση και αφετέρου δε να συμβάλουν στην συνολική ανόρθωση της παγκόσμιας οικονομίας, όταν η πανδημία του κορωνοϊού θα αποτελέσει παρελθόν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Alexandre de Juniac, Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της ΙΑΤΑ.

Lufthansa: Αναγκαία η κρατική βοήθεια για την αντιμετώπιση της κρίσης

Την άμεση ανάγκη να υπάρξει κρατική βοήθεια επισημαίνει και η διοίκηση της Lufthansa προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης με τον κορονοϊό. Όπως τόνισε ο Carsten Spohr, πρόεδρος του Εκτελεστικού Διοικητικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG: “Αναμφίβολα η πανδημία του κορωνοϊού έχει θέσει την παγκόσμια οικονομική κοινότητα, αλλά και την εταιρεία μας ειδικότερα, σε ένα πρωτόγνωρο επίπεδο έκτακτης ανάγκης. Προς το παρόν, ουδείς μπορεί να προβλέψει τις πιθανές συνέπειες της όλης κατάστασης. Σε αυτό το πλαίσιο οφείλουμε να δράσουμε άμεσα, λαμβάνοντας ενδεχομένως και επίπονα μέτρα. Όσο περισσότερο χρονικό διάστημα κρατήσει η συγκεκριμένη κρίση, τόσο πιο πιθανό είναι πως το μέλλον της αεροπλοϊίας δεν θα μπορεί να εγγυηθεί δίχως την κρατική βοήθεια”.  

Από την πλευρά του, ο Ulrik Svensson, Chief Financial Officer της Deutsche Lufthansa AG υπογράμμισε: “Το Lufthansa Group είναι οικονομικά θωρακισμένο έτσι ώστε να αντιμετωπίσει με επιτυχία κάθε επείγουσα όσο και βαθιά κατάσταση κρίσης, όπως εξάλλου κρίνεται και η σημερινή εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Μην ξεχνάτε πως μας ανήκει το 86% του συνολικού στόλου αεροσκαφών μας, η αξία του οποίου ανέρχεται περί τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Συν τοις άλλοις, αποφασίσαμε να προτείνουμε στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων να μην μοιράσουμε το μέρισμα που είχαμε σχεδιάσει, ενώ έχουμε ξεκινήσει και εφαρμόζουμε το μέτρο της ολιγόωρης απασχόλησης στις βασικές μας αγορές. Για παράδειγμα, από σήμερα και μέχρι τις 28 Μαρτίου 2020 έχουμε σταματήσει την πτητική λειτουργία της θυγατρικής μας Austrian Airlines, ενώ από μεθαύριο και μέχρι τις 19 Απριλίου αναστέλλουμε και την αντίστοιχη λειτουργία της Brussels Airlines. Αντίστοιχες απαγορεύσεις ή περικοπές εφαρμόζουμε και στις Lufthansa και Swiss”.

Σημειώνουμε ότι η Lufthansa Group είναι από τους πλέον ισχυρούς ομίλους διεθνώς στις αερομεταφορές, μέ κέρδη προς τόκων και φόρων το 2019 στα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν αυτού του μεγέθους όμιλοι θέτουν ζήτημα επιβίωσης, είναι ευκολονόητο πόσο εξαιρετικά δυσχερής είναι η κατάσταση και τι συνέπειες θα υπάρξουν για άλλες εταιρείες. Εξού και ο κώδων του κινδύνου που κρούει η ΙΑΤΑ προς την ΕΕ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας