Παρά τις παγκόσμιες ανησυχίες σχετικά με την επιβράδυνση και την πολιτική ένταση μεταξύ των κορυφαίων οικονομιών, το ταξιδιωτικό συναίσθημα προς την Ευρώπη αποδεικνύεται θετικό για το καλοκαίρι που διανύουμε τόσο στην Κίνα όσο και στη Βραζιλία. Σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα του Long-Haul Travel Barometer, ο δείκτης πρόθεσης ταξιδιού και στις δύο αγορές βελτιώθηκε κατά τέσσερις μονάδες σε σχέση την ίδια περίοδο πέρυσι. Το Barometer, κοινή πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC), του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Τουρισμού (ETOA) και του Eurail, μέτρησε την πρόθεση 1.000 ατόμων από τη Βραζιλία, την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Ρωσία και τις ΗΠΑ να ταξιδέψουν στην Ευρώπη μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου 2019.

Η Ευρώπη παραμένει υψηλά ως επιθυμητός προορισμός στις προτιμήσεις των κινεζικών ταξιδιωτών

Περισσότεροι από 1 στους 2 ερωτηθέντες από την Κίνα ανέφεραν ότι έχουν κατά νου έναν ευρωπαϊκό προορισμό για την καλοκαιρινή περίοδο. Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζει καλά το Τουριστικό Έτος 2018  ΕΕ-Κίνας, η επιτυχία του οποίου εξακολουθεί να γίνεται αισθητή, ακολουθώντας την  αυξανόμενη ευημερία των κινέζων πολιτών, τις βελτιωμένες αεροπορικές δυνατότητες σύνδεσης και τις πολιτικές μετακίνησης – visa που έχουν θεσπιστεί σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 70% των κινέζων ταξιδιωτών ανέφερε ότι θα μείνουν στην Ευρώπη μεταξύ 7 και 14 διανυκτερεύσεων και είναι πιθανό να συνδυάσουν κατά μέσο όρο τέσσερις προορισμούς σε ένα ταξίδι. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι, ενώ η Γαλλία και η Γερμανία βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, αρκετές χώρες έχουν ανέβει σημαντικά στη δημοτικότητα τους τελευταίους 12 μήνες μεταξύ των δυνητικών κινέζων ταξιδιωτών. Πρόκειται για την Κροατία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, το Μονακό, τη Ρουμανία, τον Άγιο Μαρίνο και τη Σερβία.

Οι πολιτικές αλλαγές στη Βραζιλία φέρνουν αισιοδοξία με θετικές επιπτώσεις στο ταξιδιωτικό συναίσθημα

Στη Βραζιλία, η πρόθεση για ταξίδια βελτιώνεται τους καλοκαιρινούς μήνες, με 2 στους 5 (39%) ερωτηθέντες να επιθυμούν ταξίδι προς έναν ευρωπαϊκό προορισμό. Η αισιοδοξία που προκαλείται από την αλλαγή της κυβέρνησης και την επιβολή ανώτατων επιτοκίων στη νομισματική πολιτική υποδηλώνει καλά το αίσθημα για ταξίδια των ανθρώπων, αλλά παραμένει να δούμε αν αυτό θα μεταφραστεί σε πραγματική συμπεριφορά, καθώς οι οικονομικές τάσεις παραμένουν αρνητικές. Το  τοπικό φαγητό, τα αξιοθέατα  και τα φυσικά τοπία στην Ευρώπη είναι μερικοί από τους κύριους παράγοντες προσέλκυσης επισκεπτών  της Βραζιλίας αυτό το καλοκαίρι, με την Πορτογαλία και τη Γαλλία να είναι οι δύο πρώτοι προορισμοί που αναφέρονται.

Οι Ρώσοι δείχνουν έντονο ενδιαφέρον να επισκεφθούν την Ευρώπη το καλοκαίρι

Ενώ το ρωσικό ταξιδιωτικό συναίσθημα προς την Ευρώπη ήταν χαμηλό στις αρχές του 2019, τα αποτελέσματα για τους καλοκαιρινούς μήνες δείχνουν ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για ευρωπαϊκούς προορισμούς, με τη Γερμανία να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας επιθυμιών. Ωστόσο, η συνεχής διακύμανση της συναλλαγματικής ισοτιμίας του ρουβλίου, η αύξηση των φόρων προστιθέμενης αξίας, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και η στασιμότητα της αγοράς εργασίας ενδέχεται να οδηγήσουν σε μείωση της πραγματικής ταξιδιωτικής συμπεριφοράς. Η πλειοψηφία (70%) των Ρώσων ερωτηθέντων που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ Μαΐου-Αυγούστου σχεδιάζουν να περάσουν από 7 έως 14 νύχτες στην περιοχή.

Το αμερικανικό αίσθημα ταξιδιού μειώνεται λόγω οικονομικού ανταγωνισμού.

Η εξασθένιση των δημοσιονομικών κινήτρων και η αβεβαιότητα του εμπορίου κατέστρεψαν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ασκώντας πίεση στα ταξιδιωτικά σχέδια των Αμερικανών για το καλοκαίρι, ενώ ο δείκτης των ΗΠΑ έπεσε από 103 μονάδες στις αρχές του έτους σε 96 για τους καλοκαιρινούς μήνες. Μόνο το 27% των Αμερικανών ερωτηθέντων σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ Μαΐου-Αυγούστου 2019, ωστόσο, δεδομένης της σημερινής δύναμης του δολαρίου ΗΠΑ έναντι της Βρετανικής στερλίνας και του ευρώ, η Ευρώπη είναι πιθανό να αποτελεί θετική επιλογή για τους Αμερικανούς τουρίστες. Η Γαλλία και η Ιταλία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προορισμών για Αμερικανούς επισκέπτες, με τα αξιοθέατα να είναι ο δημοφιλέστερος παράγοντας.

Το αίσθημα ταξιδιού στην Ιαπωνία παραμένει αρνητικό

Η παγκόσμια οικονομική  επιβράδυνση αποδυναμώνει την οικονομία της Ιαπωνίας το πρώτο τρίμηνο του 2019, βάλλοντας την  εμπιστοσύνη των καταναλωτών και αυξάνοντας τις δαπάνες των νοικοκυριών. Μόνο το 18% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ευρώπη μεταξύ Μαΐου-Αυγούστου 2019, μετά από μικτή ζήτηση από την ιαπωνική ταξιδιωτική αγορά το 2018 και τις αρχές του 2019. Από τους ερωτηθέντες  οι Ιάπωνες  τουρίστες είναι πιθανότερο να παραμείνουν στην Ευρώπη για το σύντομο  χρονικό διάστημα, με το 52% των ερωτηθέντων να προγραμματίζουν να παραμείνουν για λιγότερο από επτά ημέρες.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας