Ο φόβος της απώλειας της εργασίας… φυλά τους εργαζομένους
Με βάση τα στοιχεία της ίδια μελέτης, το 63% των Αμερικανών συνεχίζει να εργάζεται ακατάπαυστα, δίχως διακοπές, για χρονικό διάστημα που ξεπερνά το εξάμηνο, ενώ το 28% συμπληρώνει πάνω από χρόνο, δίχως να μεσολαβήσει ένα ικανό χρονικό διάστημα ξεκούρασης! Το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως τουλάχιστον το ¼ όσων Αμερικανών βρίσκονται σε διακοπές παραδέχονται πως ελέγχουν περισσότερες από μια φορές ημερησίως το εργασιακό τους email, καθώς επίσης και τα μηνύματα στο κινητό τους τηλέφωνο!Το παρήγορο είναι πως μέσα σε αυτή την κατάσταση οι νεότερες γενιές δείχνουν σημάδια αισιοδοξίας κι αντίδρασης, καθώς δεν ελέγχουν συχνά τους ψηφιακούς εταιρικούς λογαριασμούς τους.
Οι εκπρόσωποι των Gen Z και millennial (18 έως 34 ετών) λαμβάνουν κατά μέσο όρο δύο λιγότερες ημέρες διακοπών έναντι κάθε άλλης ηλικιακής κατηγορίας εργαζομένων στις ΗΠΑ
Συγκεκριμένα, μόλις το 19% όσων ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18–34 ετών, έναντι ποσοστού της τάξεως του 31% για όσους έχουν συμπληρώσει το 50ο έτος της ηλικίας τους και άνω, τσεκάρει τους ψηφιακούς λογαριασμούς της εργασίας του στις διακοπές… Το ακόμη πιο παράδοξο στοιχείο είναι πως μόλις ένα περιορισμένο ποσοστό από ερωτώμενους ανέφερε πως τα διευθυντικά στελέχη (17%), οι προϊστάμενοι (10%) κι οι πελάτες (12%) αναμένουν τον έλεγχο των ψηφιακών λογαριασμών σε καθημερινή βάση, ενόσω οι ίδιοι βρίσκονται σε διακοπές! Κάτι που… μεταφράζεται σε αυθυποβολή κι αναίτια πίεση που ασκούν οι ίδιοι στον εαυτό τους!
Ψυχολογικά οφέλη ακόμη κι από σύντομες αποδράσεις
Καθώς το μεγαλύτερο εμπόδιο, για να λείψει σε διακοπές κάποιος εργαζόμενος στις ΗΠΑ, είναι το οικονομικό (54%), η επιθυμία της συγκέντρωσης ικανού αριθμού ημερών διακοπών (23%) κι η αδυναμία λήψης άδειας από την εργασία του, γεννάται αβίαστα ένα καίριο ερώτημα: Για πόσο καιρό πρέπει να λείψει κάποιος από τα εργασιακά του καθήκοντα, προκειμένου να γευτεί εν τω συνόλω τους τα οφέλη των διακοπών;
Η έρευνα της Expedia κατέδειξε πως:
- Είτε κάποιος επιλέξει τη λύση των πολυήμερων διακοπών (από μια εβδομάδα κι άνω) ή της σύντομης απόδρασης (2–3 ημέρες), επιστρέφοντας στα εργασιακά του καθήκοντα, αισθάνεται ξεχωριστή αγάπη και θαλπωρή για τον εαυτό του και νιώθει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην ικανότητά του να επιλύει προβλήματα κι εν γένει δύσκολα ζητήματα. Παράλληλα, ο βαθμός αισιοδοξίας του εκτοξεύεται κι η διάθεση για εξωστρέφεια ενισχύεται σε εντυπωσιακό βαθμό!
- Οι μεγαλύτερες σε διάρκεια διακοπές δείχνουν να αποφέρουν ελαφρώς καλύτερα αποτελέσματα, σε σημείο τέτοιο, ώστε κάθε θετική απόληξη να εμφανίζει κατά μέσο όρο 10% μεγαλύτερα ποσοστά, εν συγκρίσει με τα αριθμητικά δεδομένα που ίσχυαν για την επιλογή του ολιγοήμερου ταξιδιού και της σύντομης χρονικά απόδρασης.
Το 59% των Αμερικανών ανέφερε πως δεν επιλέγει τη διέξοδο της πραγματοποίησης σύντομων αποδράσεων, προκειμένου να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της έλλειψης διακοπών για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ταξιδέψουν πολλές ώρες, ενώ συχνά–πυκνά μπορεί να εγκλωβιστούν σε φαινόμενα υπερτουρισμού, λόγω και των χρονικών σημείων που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν ένα σύντομο break–way και που συμπίπτουν με συγκεκριμένες αργίες!
Μόλις ένα περιορισμένο ποσοστό από ερωτώμενους ανέφερε πως τα διευθυντικά στελέχη (17%), οι προϊστάμενοι (10%) κι οι πελάτες (12%) αναμένουν τον έλεγχο των ψηφιακών λογαριασμών σε καθημερινή βάση, ενόσω οι ίδιοι βρίσκονται σε διακοπές! Κάτι που… μεταφράζεται σε αυθυποβολή κι αναίτια πίεση που ασκούν οι ίδιοι προς τον εαυτό τους!
Ζητούμενα η πνευματική ισορροπία κι ανασυγκρότηση
Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει μια έντονη συζήτηση στην αμερικανική κοινωνία αναφορικά με την αυξανόμενη έμφαση σε ζητήματα που άπτονται της πνευματικής υγείας, γεγονός που μπορεί και να μεταβάλλει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να πραγματοποιούν τις διακοπές τους. Συγκεκριμένα, το… φαραωνικό ποσοστό της τάξεως του 81% των εργαζομένων στις ΗΠΑ ανέφερε πως συνήθως διαλέγει να πάει διακοπές, όταν η εσωτερική διαδικασία αναζήτησης φτάνει να «αγγίξει» το σημείο της πνευματικής υγείας κι ισορροπίας. Μάλιστα, οι Αμερικανοί θεωρούν σχεδόν καθολικά (91%) πως οι διακοπές αποτελούν μια… χρυσή ευκαιρία να «επανεκκινήσουν» σε όρους στρες και άγχους. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι πως κατά μέσο όρο λαμβάνουν δύο ημέρες ετησίως για την πνευματική τους αναζωογόνηση και υγεία.
Όπως επισημαίνεται, ένα ταξίδι που στρέφεται γύρω από την ευεξία δεν σημαίνει απαραιτήτως πως εξαντλείται σε spa ή yoga, όσο κι αν αμφότερες είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες επιλογές. Αντιθέτως, το… γέμισμα των μπαταριών κάθε εργαζομένου ξεχωριστά σημαίνει, συνήθως, αποσύνδεση από όσα τους κατατρύχουν επί καθημερινής βάσεως και ταυτόχρονο περιορισμό των υπέρμετρα ταχέων ρυθμών που ακολουθούν. Υπό αυτό το πρίσμα, χρήσιμο θα ήταν όσοι βρίσκονται σε διακοπές να θέσουν ορισμένους (άτυπους) κανόνες σε ό,τι αφορά τη συχνότητα με την οποία ελέγχουν τα email τους, ή ακόμα καλύτερα να άφηναν –σχεδόν– κενές τις διαθέσιμες ημέρες που έχουν για διακοπές.