Η τάση του εικονικού τουρισμού κερδίζει διαρκώς έδαφος ανάμεσα στους ταξιδιώτες. Τι είναι όμως στ’ αλήθεια ο εικονικός τουρισμός; Φανταστείτε να έχετε την δυνατότητα να ζήσετε μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία όντας χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό σας. Η τεχνολογία έρχεται να παίξει καθοριστικό ρόλο σε αυτό και να το κάνει πραγματικότητα.

Συνήθως συναντάμε αναφορές για τα social media και τις επιπτώσεις που επιφέρουν στην τουριστική βιομηχανία. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια πολλές τεχνολογικές, ψηφιακές  καινοτομίες έχουν αρχίσει να προσφέρονται μέσω τουριστικών πρακτορείων και να συμβάλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού. Μια τέτοια καινοτομία αποτελεί και ο εικονικός τουρισμός.

Η εικονική πραγματικότητα επιλέχθηκε ως ιδανική στρατηγική μαρκετινγκ για να επηρεάσει τους καταναλωτές τόσο κατά τον σχεδιασμό του ταξιδιού όσο και κατά την λήψη αποφάσεων σχετικά με την κράτηση για το ταξίδι.

Στην πρώτη περίπτωση η εικονική πραγματικότητα αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη καθώς επιτρέπει στους τουρίστες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό αξιόπιστα και έγκυρα. Αυτό είναι πιο προφανές αν το συγκρίνουμε με καταλόγους ή ακόμη και παραδοσιακούς ιστοτόπους. Η εικονική πραγματικότητα προσφέρει νέες διαστάσεις, όπως αλληλεπίδραση και αναπαράσταση των αισθήσεων. Επιπλέον, οι ειδικοί αναφέρουν ότι αυξάνει την ευαισθητοποίηση και την αίσθηση του σεβασμού προς τον προορισμό.

Όσον αφορά την λήψη αποφάσεων σχετικά με την κράτηση, η εικονική πραγματικότητα διευκολύνει την μεταφορά συναισθηματικών στοιχείων σε μια τόσο εκλογικευμένη διαδικασία. Αυτό σημαίνει πως ενώ μέχρι τώρα, η τιμή έπαιζε ίσως το σημαντικότερο ρόλο στη λήψη της απόφασης, η εικονική πραγματικότητα εισήγαγε ως επιπλέον παράγοντα την εσωτερική επιθυμία του ταξιδιώτη να επισκεφθεί ένα συγκεκριμένο προορισμό και να έχει μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία. Η αλήθεια είναι ότι η εικονική πραγματικότητα είναι ικανή να προκαλέσει συναισθήματα με την τόνωση των αισθήσεων των χρηστών, επιτρέποντάς τους να αλληλεπιδρούν μέσα σε αυτή την εμπειρία.

Αυτό που ξεκίνησε ως μια τεχνική μάρκετινγκ για τους μελλοντικούς ταξιδιώτες ώστε να οπτικοποιούν τους προορισμούς και να συλλέξουν πληροφορίες και γνώσεις πριν επιλέξουν ποιο μέρος για να επισκεφτούν, έχει καταλήξει να γίνει μια τουριστική πρόταση από μόνη της.

Ορισμένα ταξιδιωτικά γραφεία προσφέρουν εμπειρίες τύπου 360º οπτικοποίησης στους πελάτες τους, με προσομοιώσεις ταξιδιού και παρόμοια βιντεοπαιχνίδια. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το μέλλον του τουρισμού είναι προσανατολισμένο προς την εξατομίκευση της τουριστικής εμπειρίας, και η εικονική πραγματικότητα επιτρέπει μια ακριβή και μοναδικά προσαρμοσμένη προσφορά για κάθε πελάτη ώστε να μπορεί την απολάυσει κάθε στιγμή και από οπουδήποτε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας