Επιδόρπιο Η έννοια της αλλαγής είναι συνυφασμένη με τη δημιουργία, την αναγκαιότητα, τη ζήτηση, τη διαφοροποίηση και την ευρύτερη εξέλιξη. Εξάλλου, ό,τι δεν αλλάζει συνήθως… πεθαίνει! Κάτι που συμβαίνει και στον τομέα των επιδορπίων! Ένα από τα βασικά ερωτήματα που προκύπτει αβίαστα έχει να κάνει με το ποιοι παράγοντες επηρεάζουν και εν γένει διαμορφώνουν το «νέο» επιδόρπιο σήμερα. Το θέμα, ωστόσο, είναι
με ποιον τρόπο θα κάνετε το επιδόρπιό σας ακαταμάχητο!

επιδόρπιοΣήμερα, οι καταναλωτές έχουν μια περισσότερο μελετημένη και μετρημένη προσέγγιση σε ό,τι έχει να κάνει με το επιδόρπιο, σε σχέση με το παρελθόν. Η σκέψη που φαίνεται να επικρατεί στο μυαλό των πελατών των εστιατορίων όταν φτάνει η ώρα του επιδορπίου είναι: «Με ποια αφορμή και τρόπο θα ζητήσω να επιλέξω επιδόρπιο, δίχως να προκαλέσω τα (αρνητικά) σχόλια και τις ματιές των συνδαιτυμόνων μου;». Το επιδόρπιο λοιπόν, θα λέγαμε πως θεωρείται ταμπού, καθώς η εποχή ευνοεί το healthy living και οι φανατικοί της ζάχαρης νιώθουν ενοχές να παραγγείλουν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα για εσάς μείωση εσόδων. Τα κλασικά επιδόρπια που κυκλοφορούν ακόμη στην αγορά έχουν υψηλά επίπεδα ζάχαρης, εντούτοις, όπως προαναφέραμε, υπάρχει ένα αξιόλογο και διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό πελατών που επιλέγει πιο υγιεινές προτάσεις, οι οποίες συνδυάζουν απόλαυση και χαμηλά λιπαρά.

Με βάση εκτενείς μελέτες, το σημείο ενός website έχει τοποθετηθεί όπου και εμφανίζεται μια φωτογραφία ενός dessert μπορεί να επηρεάσει ‒καταλυτικά, μάλιστα‒ το ποσοστό των πελατών που θα το επιλέξουν! Όσο κι εάν ηχεί περίεργα, ακόμη και η πλέον ανεπαίσθητη αλλαγή μπορεί να αποδειχθεί… χρυσοφόρα για τα ταμεία σας.

Οι σύγχρονοι, συνειδητοποιημένοι διατροφικά καταναλωτές προτιμούν μια διατροφή που συμβάλλει στον υγιεινό τρόπο ζωής, χωρίς λίπη και γλυκαντικές ουσίες, αλλά και χωρίς καμία έκπτωση σε επίπεδο γεύσης. Προτιμούν μικρότερα είδη επιδόρπιων, τα οποία μπορούν να μοιραστούν με συγγενείς, φίλους και συναδέλφους. Δείχνουν δηλαδή την προτίμησή τους σε επιδόρπια που προσφέρουν γευστική απόλαυση, χωρίς να επιβαρύνουν την υγεία. Τέτοιου είδους επιδόρπια παρασκευάζονται με φρέσκα υλικά, μέρος των οποίων είναι τοπικής παραγωγής και έχουν υποστεί μηδενική επεξεργασία, ενώ δεν περιλαμβάνουν βλαβερά όσο και τυποποιημένα πρόσθετα συστατικά.

Καλώς ήλθατε, λοιπόν, στον… κόσμο των «νέων» επιδόρπιων και γλυκών!

Αυτά είναι τα dessert που ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των συνειδητοποιημένων πελατών εστιατορίων. Ελαφριά γλυκά, θρεπτικά, με light συστατικά και πιστοποιημένη πηγή προέλευσης. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως σήμερα οι καταναλωτές γνωρίζουν περισσότερα πράγματα για το φαγητό σε σχέση με το παρελθόν. Είναι απολύτως ενημερωμένοι για τις θερμίδες, την περιεκτικότητα σε ζάχαρη κ.ο.κ. Ακόμη και στην περίπτωση που δεν γνωρίζουν την ακριβή σύσταση ενός dessert, έχουν επίγνωση αν είναι επιβαρυντικό για τον οργανισμό ή τη σιλουέτα τους.

επιδόρπιο

Και ενώ με βάση πρόσφατες μελέτες, καταδεικνύεται πως οι καταναλωτές έχουν εξισορροπήσει τα όσα ισχύουν περί της κατανάλωσης λιπαρών, φαίνεται πως η πρόσθετη ζάχαρη παραμένει ένα από τα πρωταρχικά συστατικά που θέλουν να αποφύγουν.
Πιο αναλυτικά, η Nielsen σε έρευνα που διεξήχθη σε διεθνές επίπεδο κατά το α΄ τρίμηνο του 2018 ανέφερε πως το 24% του καταναλωτικού κοινού μειώνει την πρόσληψη ζάχαρης από κάθε πιθανή πηγή. Μάλιστα, το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως κάτι παραπάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) δήλωσαν διατεθειμένοι να πληρώσουν μεγαλύτερο τίμημα για την κατανάλωση τροφίμων και αναψυκτικών τα οποία δεν διαθέτουν ανεπιθύμητα συστατικά!

Τα επιδόρπια του αύριο

Το φαινόμενο του «νέου» επιδόρπιου μόνο ως πρόσκαιρο δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί, καθώς είναι βέβαιο πως θα αποτελέσει μια αλλαγή που θα γίνει η μελλοντική αγαπημένη συνήθεια! Όπως, λοιπόν, υπάρχουν στη διεθνή αγορά εστια­τόρια τα οποία έχουν προσθέσει στις επιλογές των μενού τους πιάτα δίχως γλουτένη ή χωρίς γαλακτοκομικά συστατικά, οι υγιεινές επιλογές γλυκών και desserts είναι κάτι το αναπόφευκτο. Κι αυτό, καθώς οι επιχειρήσεις οφείλουν να ανταποκριθούν στις ανησυχίες των πελατών τους για ορισμένες πρώτες ύλες. Ο καταναλωτής δεν είναι πλέον αδιάφορος ως προς την προέλευση των υλικών που συνθέτουν το φαγητό και τώρα το επιδόρπιό του.

Τη στιγμή που στην κουζίνα σας ψήνονται ή παρασκευάζονται τα γλυκά, αφήστε τα αρώματα που αναδύονται να πλημμυρίσουν τη σάλα σας. Μην τα… «πνίξετε» με τον –συνήθη– πανίσχυρο εξαερισμό, καθώς μπορούν να λειτουργήσουν ως ζωντανό «προσκλητήριο» για τις αισθήσεις των πελατών σας.

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι καταναλωτές εξετάζουν στα σοβαρά τη διάθεση μικρότερων μερίδων, την αξιοποίηση συστατικών που δεν έχουν υποστεί πολλαπλή επεξεργασία, δεν έχουν δεχτεί φυτοφάρμακα ή χημικά λιπάσματα, προσμείξεις με γενετικά τροποποιημένες πρώτες ύλες κ.ά. Δίχως αμφιβολία, βρισκόμαστε στην… αυγή μιας νέας γενιάς γλυκών και επιδόρπιων, τα οποία διαπνέονται από τη λογική της ακόμη πιο υγιεινής λύσης και επιλογής!

Τα ψημένα επιδόρπια με αρχαίους σπόρους και σιτηρά αποτελούν μια τάση που κάνει ολοένα και πιο δυναμικά την εμφάνισή της στα μενού των εστιατορίων διεθνώς. Η δε χρήση όρων, όπως «εξ ολοκλήρου χειροποίητα», συμβάλλει ώστε να απευθυνθεί το σχετικό μήνυμα στους «ανήσυχους» πελάτες σήμερα. Ομοίως, επιδόρπια με γεύσεις εσπεριδοειδών ή αλμυρά συστατικά μπορούν επίσης να προσφέρουν μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές που επιδιώκουν να ικανοποιήσουν την αναγκαιότητά τους για γλυκό, δίχως ωστόσο να χρειάζεται να… παρεκτραπούν. Ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά στοιχεία της… επανάστασης του «νέου» επιδόρπιου είναι τα παρακάτω:

επιδόρπιοΔίχως προσθήκη ζάχαρης

Αρκετά είναι πλέον τα εστιατόρια που έχουν εντάξει στο μενού τους επιδόρπια χωρίς ζάχαρη, προκειμένου να προσελκύσουν τη μερίδα του καταναλωτικού κοινού που διάκειται αρνητικά απέναντι στη ζάχαρη και στην εν γένει πρόσληψή της. Για παράδειγμα, ποιο το… μειονέκτημα ενός κέικ καρότου δίχως προσθήκη ζάχαρης καλυμμένο με λευκό γλάσο, ή ενός παγωτού καραμέλα με καρύδια και δίχως πρόσθετο γλυκαντικό παράγοντα; «Κανένα» είναι η μονολεκτική απάντηση…

Μίνι εκδοχή και λογική διαμοιρασμού

Η διεθνής αλυσίδα Starbucks ενδεχομένως και να αποτέλεσε τον… πρώτο διδάξαντα σε ό,τι αφορά τις μίνι μερίδες, καθώς εισήγαγε αρκετές επιλογές στο μενού της σε μίνι εκδοχή, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στα διαρκώς εντεινόμενα αιτήματα των πελατών της για λύσεις γρήγορες, υγιεινές, πρακτικές, και φθηνότερες σε σχέση με τις κανονικές. Την ίδια στιγμή, τελευταία δείχνει να κερδίζει έδαφος και η λογική των κοινών επιδόρπιων, τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να μοιραστούν με όποιους επιθυμούν.

Έτσι ένα do-it-yourself λογικής επιδόρπιο δύναται να περιλαμβάνει θρυμματισμένα κουλουράκια, πράσινο τσάι, τρούφες σοκολάτας, κρέμα marshmallow και τα απαιτούμενα υλικά για το άναμμα της φωτιάς στην οποία θα ψηθούν τα τελευταία. Όπως ισχυρίζονται σειρά από marketers, όταν οι πελάτες μοιράζονται ένα επιδόρπιο, αισθάνονται ότι τρώνε πολύ λιγότερο, και άρα κατ’ επέκταση διάκεινται θετικά στο να παραγγείλουν περισσότερα κομμάτια ή να παραγγείλουν πιο συχνά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς οι καταναλωτές με τα do-it-yourself επιδόρπια μπορούν να μη στερηθούν το dessert, αλλά να το απολαμβάνουν είτε στην πιο light εκδοχή του είτε σε μικρότερη ποσότητα με λιγότερη θερμιδική βαρύτητα.

Εσπεριδοειδή σε επιδόρπια

Η ενσωμάτωση των γεύσεων και των συστατικών των εσπεριδοειδών σε ένα επιδόρπιο αποτελεί, δίχως άλλο, έναν διαφορετικό τρόπο προκειμένου να δοθεί στους πελάτες μια επιλογή που θεωρούν ότι είναι ελαφρύτερη σε σχέση με την… παραδοσιακή εκδοχή ενός γλυκού. Ειδικά εφόσον η αντίληψη που έχουν οι καταναλωτές όταν βλέπουν τα εσπεριδοειδή στο μενού είναι ότι πρόκειται για κάτι το φρέσκο, ελαφρύ και απείρως πιο υγιεινό!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας