Κινέζοι Το «προφίλ» των τουριστών από την Κίνα έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια.
Ο όγκος των επισκέψεων προς την Ευρώπη έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τους χώρους πολιτισμού. Ποιες προοπτικές αναδύονται για
την Ελλάδα;

«Κλειδί» για την Ελλάδα οι χώροι πολιτισμού

ΚινέζοιΤα τελευταία χρόνια φαίνεται πως υπάρχει μια σταδιακή μεταβολή στο «προφίλ» των τουριστών από την Κίνα. Η εικόνα των μεγάλων γκρουπ και των ξεναγών με τα μεγάφωνα και τις ομπρέλες δείχνει να χάνει έδαφος, καθώς καταγράφεται άνοδος των μικρότερων και με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα γκρουπ. Παράλληλα, έχουν κάνει την εμφάνισή τους κι οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες που προέρχονται από την ασιατική χώρα. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία για τα ταξίδια προς την Ευρώπη της Ctrip, που είναι η μεγαλύτερη ταξιδιωτική υπηρεσία της Κίνας.

Αρχικά, διαπιστώνεται σημαντική ποσοτική μεταβολή, καθώς το 2015 μόλις το 4% των Κινέζων είχε διαβατήριο, ενώ σήμερα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 9% και «μεταφράζεται» σε περισσότερα από 100 με 150 εκατομμύρια ανθρώπους! Οι Κινέζοι τουρίστες επιλέγουν ως επί το πλείστον οργανωμένα ταξίδια, καθώς οι αποδράσεις, και μάλιστα σε μακρινές αποστάσεις, αποτελούν νέο σχετικά φαινόμενο γι’ αυτούς κι είναι λογικό να προτιμούν την άνεση και την ασφάλεια μιας οργανωμένης τουριστικής περιήγησης. Το πρώτο εξάμηνο του 2019, το 70% των κρατήσεων της Ctrip προς την Ευρώπη αφορούσε ταξίδια οργανωμένων γκρουπ. Επιπλέον, συνολικά, καταγράφηκε αύξηση της επισκεψιμότητας σε τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης κατά 7,4%.

Έντονο ενδιαφέρον για πολιτιστικές επισκέψεις

ΚινέζοιΤο άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό που διαπιστώνεται είναι οι ποιοτικές μεταβολές στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από την Κίνα. Δεν φαίνεται να ενδιαφέρονται πλέον για χαμηλής ποιότητας ταξίδια και για την αγορά φτηνών σουβενίρ. Αντιθέτως, αυξάνεται η τάση για στοχευμένες επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ctrip, η πρόθεση για πολιτιστικού περιεχομένου ταξίδια προς την Ευρώπη κατέγραψε αύξηση 120% τη φετινή χρονιά, σε σχέση με πέρυσι. Με βάση, λοιπόν, τις αναδυόμενες προτιμήσεις των τουριστών από την Κίνα, τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι και γενικότερα ο πολιτισμός της χώρας μας θα πρέπει να μπουν σε πρώτο πλάνο και να υπάρξει μια οργανωμένη προβολή τους σε αυτή την ανερχόμενη και προσοδοφόρα τουριστική αγορά της Ασίας.

Τα οφέλη που δύναται να προκύψουν από την προβολή του πολιτισμού και του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας στην Κίνα μπορεί να είναι μεγάλα κι οι λόγοι για μια τέτοια κίνηση πολλαπλοί. Καταρχάς, οι αριθμοί που αντιπροσωπεύει η Κίνα, σε επίπεδο όγκου τουριστών, δεν είναι δυνατόν να μείνουν απαρατήρητοι. Το δεύτερο θέμα που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι η οικονομία της Ευρωζώνης δείχνει να επιβραδύνεται και το Brexit είναι προ των πυλών με άγνωστες, προς το παρόν, συνέπειες. Ως εκ τούτου, το «άνοιγμα» σε νέες αγορές επιβάλλεται, ώστε να διαμορφωθεί εκ των προτέρων ένα αντίβαρο, στο ενδεχόμενο να υπάρξει κάμψη της επισκεψιμότητας από τις τουριστικές αγορές της Ευρώπης την ερχόμενη χρονιά.

Κινέζοι

Τόσο, λοιπόν, σε κεντρικό επίπεδο, όσο και από τουριστικούς φορείς, πρέπει να υπάρξουν συμφωνίες και συνεργασίες με τις εκεί ταξιδιωτικές εταιρείες και καμπάνιες για την προσέλκυση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μεριδίου τουριστών από την Κίνα. Η κυβέρνηση έχει ήδη εκφράσει την πρόθεσή της να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να επισκεφθούν την Ελλάδα την επερχόμενη διετία 500.000 Κινέζοι τουρίστες. Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, σε πρόσφατες δηλώσεις του, τόνισε τη σημασία της συμφωνίας για τη δεύτερη σύνδεση από τη Σαγκάη στην Αθήνα με απευθείας πτήσεις, ενώ αναμένεται να υπάρξει κι αύξηση της συχνότητας της πρώτης σύνδεσης από το Πεκίνο στην Αθήνα.

«Είχα πολύ καλές συναντήσεις στη Ρίγα με τον Κινέζο ομόλογό μου. Το επόμενο διάστημα θα υλοποιήσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο προσέγγισης της κινέζικης αγοράς το οποίο έχουμε ετοιμάσει και θα φέρει περισσότερους τουρίστες. Ο στόχος μας είναι να έλθουν 500.000 Κινέζοι τουρίστες το 2021», τόνισε ο υπουργός. Επίσης, στις αρχές Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας της ηγεσίας του Υπουργείου Τουρισμού με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Λευτέρη Οικονόμου, όπου συζητήθηκαν οι βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να υιοθετηθούν, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία χορήγησης βίζας σε τουρίστες που προέρχονται από χώρες εκτός Σένγκεν, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Εξωτερικών.

Τα οφέλη που δύναται να προκύψουν από την προβολή του πολιτισμού και του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας στην Κίνα μπορεί να είναι μεγάλα κι οι λόγοι για μια τέτοια κίνηση είναι πολλαπλοί.

Στόχος είναι η μεγαλύτερη εισροή τουριστών, κυρίως από την Κίνα, αλλά και από τη Ρωσία, καθώς και από άλλες αγορές εκτός ΕΕ. Τέλος, έχουν υπάρξει πολλές πρωτοβουλίες κι από δήμους, όπως του Δήμου Αθηναίων που φιλοξένησε στις αρχές Δεκεμβρίου δεκαπέντε σημαντικούς εκπροσώπους του τουρισμού από το Πεκίνο, τη Σαγκάη και τη Ναντζίνγκ, στο πλαίσιο ενός προγραμματισμένου ταξιδιού εξοικείωσης με τον τουριστικό προορισμό, αλλά και της Πάρου, που πραγματοποίησε Γαστρονομικό και Πολιτιστικό Φεστιβάλ στην πόλη Shenzhen της Κίνας από τις 26 Νοεμβρίου και έως τις 3 Δεκεμβρίου 2019, προβάλλοντας τις Κυκλάδες κι ιδιαίτερα το νησί της Πάρου, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας