Από τον τόπο γέννησης του αυθεντικού Piña Colada στα μπαρ που πανηγυρίζουν για τα εγκαίνια του NASCAR κατά την περίοδο της Ποτοαπαγόρευσης, τα μπαρ των ξενοδοχείων έχουν εφεύρει πολλούς τρόπους για να βελτιώσουν την εμπειρία του επισκέπτη με το να σερβίρουν ποτά που κρύβουν μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Σε αυτό το άρθρο συγκεντρώσαμε την ιστορία 4 διάσημων κοκτέιλ και σας την παρουσιάζουμε.
Piña Colada
Το Caribe Hilton στο San Juan του Πουέρτο Ρίκο, είναι το μέρος που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το γνωστό σε όλους μας Piña Colada από τον μπάρμαν Ramón “Monchito” Marrero το 1954. Ο Marrero σέρβιρε το ποτό κατά τη διάρκεια της 35-ετούς θητείας του στο ξενοδοχείο, και το 1978, το κοκτέιλ το οποίο φτιάχνεται από λευκό ρούμι, κρέμα καρύδας, κρέμα γάλακτος, φρέσκο χυμό ανανά και θρυμματισμένο πάγο ανακηρύχτηκε το επίσημο ποτό του Πουέρτο Ρίκο.
Ο κόσμος συρρέει στο ξενοδοχείο για να δοκιμάσει το αυθεντικό κοκτέιλ, σύμφωνα με όσα μας είπε ο Hugo Castro, διευθυντής τροφίμων και ποτών στο Caribe Hilton. Το ξενοδοχείο πουλάει κατά μέσο όρο 57 Piña Coladas τη μέρα, που μας κάνει περίπου 20,805 το χρόνο.
«Το διάσημο Piña Colada είναι μια από τις βασικές attractions εδώ στο Caribe Hilton», είπε ο Castro. «Ο κόσμος θέλει να έρθει εδώ να δοκιμάσει την αρχική συνταγή. Τους δίνει μια αίσθηση της ιστορίας των νησιών την ίδια ώρα που απολαμβάνει το ωραίο παγωμένο ποτό. Αυτό το τροπικό ποτό σερβίρεται σε όλο τον κόσμο, αλλά το να μπορεί κάποιος να γευτεί την αρχική συνταγή στη γενέτειρά του είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον».
Και βέβαια με δεδομένο ότι το ξενοδοχείο αποτελεί τη γενέτειρα του ποτού, θα ήταν αναμενόμενη μια περισσότερο τσιμπημένη τιμή, αλλά ο Castro είπε ότι δεν θα το έκανε ποτέ.
«Δεν θέλουμε να υποβαθμίσουμε την εμπειρία του ταξιδιώτη ανεβάζοντας την τιμή απλά και μόνο επειδή το ποτό γεννήθηκε εδώ», είπε. «Θέλουμε όλοι να το απολαμβάνουν χωρίς να σκέφτονται τα χρήματα, τουλάχιστον όχι περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κοκτέιλ στο μενού»
Το προσωπικό του μπαρ στο Caribe Hilton διασφαλίζει ότι πάντα υπάρχουν διαθέσιμα τα υλικά που συνθέτουν το κοκτέιλ, μιας και σύμφωνα με τον Castro «δεν μπορεί το ξενοδοχείο που επινόησε την Piña Colada να ξεμείνει από Piña Colada».
Πέρα από το να δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες να δοκιμάζουν την αυθεντική Piña Colada, το ξενοδοχείο έχει αφιερώσει ένα τοίχο στην ιστορία του κοκτέιλ, στον οποίο υπάρχει μια φωτογραφική χρονοσειρά και μια περιγραφή του πως αυτό εφευρέθηκε. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης ομαδικών μαθημάτων για όσους θέλουν να μάθουν να φτιάχνουν το ποτό.
The Ritz Side Car
Η πιο πρόσφατη εκδοχή του Ritz Side Car, που πωλήθηκε στο ξενοδοχείο Ritz του Παρισιού έναντι €1,500, ξεκίνησε απροσδόκητα ένα διαγωνισμό παγκοσμίως για το ποιος θα δημιουργήσει το πιο ακριβό κοκτέιλ στον κόσμο, σύμφωνα με τον Colin Field, τον κύριο bartender του Ritz Paris.
Το The Side Car επινοήθηκε στο Bucks club στο Λονδίνο το 1921, αλλά ο Frank Meier δημιούργησε την γνωστή εκδοχή στο Ritz του Παρισιού «για τους πάμπλουτους Αμερικάνους, οι οποίοι έβρισκαν τα πάντα πολύ φθηνά στην μεταπολεμική Γαλλία». Εκείνη την εποχή, το ποτό κόστιζε $5, που ήταν ακριβό για τα τότε δεδομένα.
Η εκδοχή του Meier για το κοκτέιλ περιελάμβανε κονιάκ προ-Phylloxera, «εννοώντας οποιοδήποτε κονιάκ πριν το έντομο Phylloxera εμφανίστηκε στη Γαλλία το 1872», και σύμφωνα με τον Field, στον Meier άρεσε να χρησιμοποιεί του 1813 με χυμό λεμονιού και Cointreau. Το Ritz Side Car που πωλήθηκε σήμερα επαναδημιουργήθηκε από τον Field το 2000 χρησιμοποιώντας τια ίδια συστατικά με τον Meier.
“(Το κοκτέιλ έγινε) το πρώτο «Πιο Ακριβό Κοκτέιλ» του κόσμου, ξεκινώντας ένα διαγωνισμό (ανά τον κόσμο) χωρίς να υπάρχει όμως αληθινή πρόθεση» είπε. «Εμένα ο σκοπός μου εκείνη τη στιγμή ήταν απλά να μπω στο Βιβλίο Guinness. Το κοκτέιλ κόστιζε τότε €400. Νομίζω ότι σήμερα το πιο ακριβό κοκτέιλ στον κόσμο βρίσκεται στο Λονδίνο και στοιχίζει περίπου £12,000 ($15,271), χρησιμοποιώντας ως βάση του ένα παρόμοιο κονιάκ με το δικό μου.”
Το Ritz Side Car είναι ακριβό εξαιτίας «του ανεβασμένου κόστους και της μειωμένης διαθεσιμότητας του κονιάκ» είπε ο Field. Πρόσθεσε ότι το ξενοδοχείο δεν πουλάει πολλά Side Cars, αλλά μια φορά ο Field έδωσε έξι μέσα σε ένα απόγευμα.
«Αλλά το να πουλάω πολλά δεν ήταν ποτέ ο στόχος» είπε. «Το να δημιουργώ και να είμαι ο πρώτος ήταν». Ο Field είπε ότι για το ποτό «εκδηλώνουν τεράστιο ενδιαφέρον δημοσιογράφοι από όλον τον κόσμο ενώ μας προσφέρει και μεγάλη δημοσιότητα».
Moonshine
Τα εστιατόρια του ξενοδοχείου The Daytona, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την Διεθνή Πίστα Μοτοσυκλετιστών, τιμούν τις ρίζες του αγώνα ταχύτητας αυτοκινήτων τύπου NASCAR κατά την περίοδο της Ποτοαπαγόρευσης, σερβίροντας ποτά που εμπεριέχουν αποσταγμένο αλκοόλ (Moonshine), σύμφωνα με τον Tejesh Patel, διευθυντή τροφοδοσίας του ξενοδοχείου.
Ο πρώτος αγώνας NASCAR πραγματοποιήθηκε στη Daytona το 1948, και ορισμένοι από τους τότε συμμετέχοντες ήταν λαθρέμποροι αλκοόλ. Ενώ τα ξενοδοχείο σερβίρει moonshine κοκτέιλ, υιοθετεί και ένα τελετουργικό το οποίο αναδεικνύει τον «παλιό θρύλο των παράνομων ποτών», ώστε οι επισκέπτες να βιώσουν μια αυθεντική εμπειρία, σύμφωνα με τον Patel.
«Παλιά, οι λαθρέμποροι για να δουν αν το προϊόν μπορούσε να καταναλωθεί, το έκαιγαν και αν εκείνο γινόταν μπλε, θεωρούταν ασφαλές. Με το τελετουργικό φωτισμού που έχουμε δημιουργήσει, δίνουμε στους επισκέπτες μια αυθεντική εμπειρία για το πώς ήταν να φτιάχνει κανείς λαθραία ποτά κατά την Ποτοαπαγόρευση», είπε. «Οι συνεργάτες μας έρχονται και βάζουν σε λειτουργία τη συσκευή της απόσταξης που υπάρχει στο μπαρ, και έτσι η μπλε φλόγα γίνεται εμφανής. Όταν η συσκευή είναι στη φωτιά, έχουμε μεταλλικές κούπες (mules) οι οποίες έχουν επίσης το ποτό φλεγόμενο μέσα . Στη συνέχεια προσθέτουμε λίγο κανέλα στα φλεγόμενα mules και έτσι το άρωμα της ψημένης κανέλας διαχέεται στην ατμόσφαιρα. Καθώς οι φλόγες στις κούπες καταλαγιάζουν, χρησιμοποιούμε ψεκαστήρες, γεμισμένους με το ποτό της απόσταξης προκειμένου να δημιουργήσουμε μικρές πύρινες μπάλες, δημιουργώντας έτσι ένα πολύ όμορφο θέαμα. Το ποτό στη συνέχεια μπαίνει μέσα στον πάγο, κάνοντας τον χαρακτηριστικό ήχο και συμπληρώνεται με το δικό μας No Speed Mocktail»¨.
Ο Patel πρόσθεσε ότι η ιστορία του απαγορευμένου αποσταγμένου ποτού περιγράφεται στο μπαρ ‘Μπλε φλόγα’ που υπάρχει στο ξενοδοχείο και η ομάδα που υπάρχει εκεί μπορεί να πει στους επισκέπτες οτιδήποτε θελήσουν σχετικά με τα «απαγορευμένα» αποσταγμένα cocktails.
«Η ιστορία συνήθως ξεκινάει με την ιστορία του λαθρεμπορίου, πώς άρχισε η φάση της παράνομης απόσταξης για να φτάσουμε στην σύγχρονη εποχή των ποτών όπως τη γνωρίζουμε σήμερα», είπε. «Οι ιστορίες μας, είτε αφορούν στα ονόματα των ποτών ή σε μια πιο βαθιά γνώση της εποχής, παρέχουν στους επισκέπτες μας την ευκαιρία να βιώσουν και να μάθουν κάτι παραπάνω ενόσω απολαμβάνουν το αγαπημένο τους ποτό».
The Bi–Partisan
Στο μπαρ POV του ξενοδοχείου W, που βρίσκεται πολύ κοντά στο Λευκό Οίκο στην Ουάσινγκτον, σερβίρεται ένα κοκτέιλ με το όνομα The Bi-Partisan, το οποίο έχει μια «κόκκινη εκδοχή» και μια «μπλε εκδοχή» που τοποθετούνται πάνω σε μια χρυσή ζυγαριά, όπως μας αναφέρει ο Garth Welsh, διευθυντής εστίασης του ξενοδοχείου.
«Είμαστε το πιο κοντινό ξενοδοχείο στο Λευκό Οίκο και έχουμε μια μακρά ιστορία στην πολιτική και κοινωνική σκηνή της πόλης. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να πίνει κανείς αυτό το κοκτέιλ ενώ μπροστά του βλέπει το Εθνικό Μνημείο και απολαμβάνει τη θέα της Ουάσινγκτον».
Το ξενοδοχείο πρόσφατα άνοιξε τις πόρτες του (τέλη Μαΐου) μετά από μια ανακαίνιση 50 εκατομμυρίων δολαρίων και το γνωστό κοκτέιλ δεν έλειπε από τον νέο κατάλογο του εστιατορίου POV.
«Ερχόταν πολύς κόσμος και μας ρωτούσε για το νέο POV ανυπομονώντας να ανοίξει. Το POV είναι ένα από τα λίγα μέρη στην πόλη όπου μπορεί κανείς να δει επισκέπτες και ντόπιους να τα λένε, διάσημους και πολιτικούς να συζητούν πίνοντας το ποτό τους, είτε σε κάποιο γεύμα εργασίας, σε happy hour, ένα απλό βράδυ ή σε κάποιο event που διοργανώνει το POV»