7. Εκδηλώνουμε το ενδιαφέρον μας

Μόλις τα πιάτα έχουν σερβιριστεί κι οι πελάτες έχουν δοκιμάσει το φαγητό, τους ρωτάμε αν είναι όλα εντάξει, αν έχει ξεχαστεί κάτι ή αν χρειάζονται οτιδήποτε. Χρειάζεται λίγη προσοχή, καθώς καλό είναι η ερώτηση να μη γίνεται τη στιγμή που μασούν κι επίσης δεν χρειάζεται να το παρακάνουμε, για να επιτρέπουμε στους πελάτες να απολαμβάνουν το γεύμα τους.

8. «Θα το μάθω» καλύτερο από το «δεν ξέρω»

Ένα μέρος του καλού σέρβις είναι να κάνουμε τους θαμώνες του εστιατορίου να αισθάνονται ότι τους φροντίζουμε κι ότι βρίσκονται σε καλά χέρια. Όταν δεν ξέρουμε κάτι που μας ρωτούν, δεν το λέμε ευθέως. Το «δεν ξέρω» δημιουργεί αβεβαιότητα, μειώνει το κύρος και την εικόνα του σερβιτόρου και του εστιατορίου. Καλύτερα να απαντήσουμε «θα το κοιτάξω» ή «θα το μάθω» που επιτρέπει τη συνέχιση της συζήτησης και δείχνει πως τα πράγματα βρίσκονται υπό έλεγχο.

9. Εξυπηρέτηση ευχάριστη κι αυθεντική

Οι σερβιτόροι, με τον καιρό, αναπτύσσουν την ικανότητα να «διαβάζουν» το τραπέζι. Εάν οι πελάτες δεν δείχνουν μεγάλη διάθεση για επικοινωνία και κουβέντα, η συζήτηση θα πρέπει να περιορίζεται στα απαραίτητα για την παραγγελία, πάντα με φιλικότητα και θετική διάθεση. Όμως, αν οι πελάτες επιθυμούν να επικοινωνήσουν, ο σερβιτόρος είναι καλό να ανταποκρίνεται, στο μέτρο του εφικτού. Η ανάπτυξη προσωπικών σχέσεων με τους πελάτες είναι ουσιαστική για ένα εστιατόριο. Αυτές είναι που θα μετατρέψουν ένα μέρος των πελατών σε πιστούς και τακτικούς θαμώνες του καταστήματος. Επίσης, με αυτό τον τρόπο αυξάνονται και τα φιλοδωρήματα. Είναι εύκολο να σερβίρει κανείς με αυτόματο και μηχανικό τρόπο. Οι πελάτες, ωστόσο, εκτιμούν πάντα την αυθεντική συμπεριφορά, ιδίως όταν εκδηλώνεται με ειλικρινή συζήτηση. Το να είμαστε ευχάριστοι, κοινωνικοί κι επικοινωνιακοί είναι θεμελιώδη στοιχεία για την εστίαση κι αποφέρουν σε βάθος χρόνου σημαντικά οφέλη.

10. Δεν φοβόμαστε τις ερωτήσεις

Στο δυναμικό περιβάλλον του εστιατορίου, που απαιτεί εγρήγορση, είναι φυσικό να μην γνωρίζει ο καθένας τα πάντα και να μην έχει τον τέλειο τρόπο, για να περιγράψει το κάθε πιάτο. Είναι απαραίτητο να ρωτάμε τους συναδέλφους, τον μάγειρα ή τον operator του εστιατορίου για ό,τι μας απασχολεί και πρέπει να παίρνουμε απαντήσεις. Εκτός του ότι έτσι θα κάνουμε καλύτερα τη δουλειά, δείχνουμε και στους συναδέλφους μας ότι ενδιαφερόμαστε πραγματικά για τα όσα συμβαίνουν στο μαγαζί. Ο χρόνος κι η εμπειρία παίζουν σημαντικό ρόλο στο σερβίρισμα. Έπειτα από κάθε βάρδια, είναι καλό να αναρωτιόμαστε τα σημαντικά σημεία της ημέρας. Τι πήγε καλά και τι άσχημα ή τι θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα. Τυχόν παρατηρήσεις από συναδέλφους ή τον μάνατζερ δεν πρέπει να ενοχλούν -υπό τον όρο ότι δεν είναι προσβλητικές-, αλλά να εκλαμβάνονται ως πληροφορίες, για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας