Ο Redzepi, ωστόσο, δεν είναι και ο πλέον εξωστρεφής chef του κόσμου. Μπορεί να έχει δημιουργήσει ένα άκρως επιτυχημένο project, εντούτοις δεν αποτελεί τον μοναδικό αναγνωρίσιμο chef που θέλουν να βλέπουν οι foodies, διεθνώς. Πρόσφατη μελέτη του Αμερικανικού Οργανισμού Τουρισμού, κατέδειξε πως η δυνατότητα που έχουν οι ταξιδιώτες να βιώσουν πληθώρα από fooding εμπειρίες, (όπως λ.χ. να συναντήσουν διά ζώσης κορυφαίους chef ), βρίσκεται ιδιαίτερα ψηλά στις προτιμήσεις τους.

επιλογή προορισμών chefΟι συνεργασίες επιμέρους τουριστικών προορισμών με διακεκριμένους chef δεν αποτελούν κάτι καινούργιο ή μια καινοτόμο τάση, αλλά υπάρχουν αξιοσημείωτοι τρόποι με τους οποίους αξιοποιούνται. Μάλιστα, περιοχές όπως η Ιαπωνία, το Ισραήλ και τα νησιά Κέιμαν, που χρησιμοποίησαν chef ως τα πρόσωπα νέων διαφημιστικών εκστρατειών, κατάφεραν να στοχεύσουν σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες και πλέον κερδοφόρες διεθνείς αγορές!

Ακόμη και όταν ένας προορισμός πλήττεται από μια φυσική καταστροφή ή κάποιο τραγικό συμβάν, οι chef βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Για παράδειγμα, όταν στις αρχές Οκτωβρίου προέκυψε το πολύνεκρο περιστατικό με τους πυροβολισμούς στο Λας Βέγκας, αυτομάτως η Επιτροπή Τουρισμού της πόλης ξεκίνησε μια ψηφιακή εκστρατεία στα κανάλια που διέθετε στα social media. Αυτή η εκστρατεία βασίστηκε σε επίπεδο περιεχομένου στους chef που εργάζονταν και ζούσαν στην πόλη, στηρίζοντάς την εμπράκτως σε μια εξαιρετικά δύσκολη στιγμή. Μάλιστα, ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί τουρισμού σε ολόκληρο τον κόσμο δείχνουν να επιλέγουν να συνεργαστούν με chef αντί με κινηματογραφικούς αστέρες, pop είδωλα ή ακόμη και αθλητές. Εξαιτίας μάλιστα του αυξανόμενου αριθμού των foodies, οι chef εξακολουθούν να έχουν σημαντικό βαθμό διείσδυσης στο κοινό, με ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση.

Η επιτυχημένη «συνταγή» της Φιλαδέλφειας

επιλογή προορισμών chefΟ τουριστικός οργανισμός της Φιλαδέλφεια στις ΗΠΑ, υπό τον διακριτικό τίτλο «Visit Philadelphia», εδώ και μερικά χρόνια έχει εγκαινιάσει τη συνεργασία με μια σειρά από chef, προκειμένου να προβάλει και να διαδώσει μέσω αυτών ιστορίες σχετικά με τις γειτονιές και τις παραδόσεις της πόλης. Αυτή η στρατηγική έχει ως κοινό σημείο αναφοράς τις τοπικές γεύσεις, τις συνταγές, τα υλικά και τα συστατικά που χρησιμοποιούν και, όπως επισημαίνουν στελέχη του οργανισμού, έχει αποδειχτεί άκρως αποτελεσματική.

Σε δεύτερο επίπεδο, το τουριστικό συμβούλιο της πόλης επεξεργάστηκε, σχεδίασε και υλοποίησε μια ολοκληρωμένη εκστρατεία υπό την επωνυμία «Flavors of Philly», η οποία και περιελάμβανε βίντεο με τους chef και τις ιστορίες που είχαν να μοιραστούν. Αυτές οι ιστορίες «ανέβαιναν» σε μια εξειδικευμένη σελίδα στο Facebook. Όπως αναφέρουν στελέχη της εκεί δημοτικής αρχής, τα βίντεο περιλαμβάνουν τμήματα από Facebook live sessions, και βίντεο που είχαν δημοσιευτεί στο κανάλι που διατηρεί η πόλη στο YouTube. Σύμφωνα με τα στελέχη του «Flavors of Philly», αυτά τα βίντεο επέδρασαν σημαντικά στην απόφαση ποσοστού ταξιδιωτών να επισκεφτούν την πόλη.

Πώς το πέτυχαν αυτό;

επιλογή προορισμών chefΚατά τη διάρκεια των Facebook live sessions, αρμόδια επιφορτισμένο προσωπικό του τμήματος τουρισμού της Φιλαδέλφειας επισκέπτεται διάφορα εστιατόρια της πόλης μαγειρεύοντας επί τόπου και «ζωντανά» με τον chef του καταστήματος.

Παράλληλα, συζητούν τι είναι αυτό που τους εμπνέει και δημιουργούν τα συγκεκριμένα πιάτα, το πώς καταφέρνουν να διατηρούν τη μοναδικότητά τους και να ξεχωρίζουν στην τοπική σκηνή εστίασης. Μάλιστα, όπως ισχυρίζονται στελέχη της δημοτικής αρχής της Φιλαδέλφειας, οι χρήστες συμμετέχουν άμεσα και σε έντονο βαθμό. Αποστέλλουν πολλές ερωτήσεις μέσα από τα social media και θεωρούν πραγματικό προνόμιο την ευκαιρία που τους δίνεται να «συνεργαστούν» με τους chef σε πραγματικό χρόνο.

Επιπροσθέτως, αυτά τα βίντεο δείχνουν να συμβάλουν καταλυτικά ώστε τόσο οι δυνητικοί επισκέπτες όσο και οι κάτοικοι και επαγγελματίες της πόλης να δημιουργούν έναν ισχυρό δεσμό επικοινωνίας, έχοντας ως βάση την τοπική σκηνή του φαγητού και της εστιατορικής πραγματικότητας. Από την πλευρά τους, οι ποικίλες ιστορίες των chef , σε συνδυασμό με τις μοναδικές ιδέες τους, ισχυροποιούν ακόμη περισσότερο τη σχέση των ταξιδιωτών με τη Φιλαδέλφεια, εν προκειμένω. Εν κατακλείδι, μπορεί πολλές τάσεις που χαρακτηρίζουν την ταξιδιωτική βιομηχανία να αποδεικνύονται είτε βραχύβιες είτε άτοπες ωστόσο οι chef είναι οι νέοι influencer και ήρθαν για να μείνουν.

Μην ξεχνάμε ότι οι chef έχουν μετεξελιχθεί σε σημεία αναφοράς και ηγέτες στις τοπικές κοινότητές τους, ενώ την ίδια στιγμή εξακολουθούν να σκαρφίζονται νέους τρόπους προκειμένου να διατηρούν σε υψηλή θέση το φαγητό που δημιουργούν και τους προορισμούς που εκπροσωπούν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας