Πολλά στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας ισχυρίζονται πως ο πλέον αποδοτικός τρόπος να γνωρίσει κανείς έναν προορισμό, είναι μέσω της κουζίνας του. Υπό αυτό το πρίσμα, γνωστοί chef γίνονται τα νέα πρόσωπα των προορισμών, καθώς έχουν μερικές καλές ιστορίες να μοιραστούν με τους τουρίστες-επισκέπτες.
Aποτελεί γεγονός τελευταία πως ολοένα και περισσότεροι chef αξιοποιούνται ως «Πρεσβευτές Προορισμού» σε μια σειρά από χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Ειδικά από τη στιγμή που ένα διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό από foodies όχι μόνο επιλέγουν τον τελικό προορισμό των ταξιδιών τους με βάση την ιδιαιτερότητα του φαγητού, αλλά ακολουθούν τυφλά τις προτάσεις των φημισμένων chef !
Μάλιστα, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, εντός του τρέχοντος έτους αναμένεται να υπάρξουν αρκετές καμπάνιες marketing που θα συνδέουν καταξιωμένους chef με συγκεκριμένους τουριστικούς προορισμούς. Εξάλλου, αρκετοί chef δεν κρατιούνται να προβάλουν με όποιο τρόπο μπορούν τα βραβευμένα εστιατόρια που τους φιλοξενούν.
“Oλοένα και περισσότεροι οργανισμοί τουρισμού σε ολόκληρο τον κόσμο δείχνουν να επιλέγουν να συνεργαστούν με chef αντί με κινηματογραφικούς αστέρες, pop είδωλα ή ακόμη και αθλητές. Εξαιτίας μάλιστα του αυξανόμενου αριθμού των foodies, οι chef εξακολουθούν να έχουν σημαντικό βαθμό διείσδυσης στο κοινό, με ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση.”
Ταυτόχρονα, πέρα από τη δική τους προβολή, ωθούν τα ίδια τα εστιατόρια να προβάλουν στα social media τα πιάτα που τα κάνουν να ξεχωρίζουν. Σε δεύτερο επίπεδο, ενθαρρύνουν τους επισκέπτες, ταξιδιώτες και τουρίστες να τα δοκιμάσουν, εκτοξεύοντας έτσι τη γευστική επάρκεια και αρτιότητα που νιώθουν στους ουρανίσκους τους!
Γευστικοί… πρεσβευτές με σημαντική απήχηση
Την ίδια στιγμή, ολοένα και πιο πολλοί τουριστικοί οργανισμοί επιδιώκουν οι ταξιδιώτες να γνωρίζουν τους chef που βρίσκονται πίσω από τις ποικίλες γευστικές δημιουργίες, μετατρέποντάς τους σε οιονεί πρεσβευτές του εκάστοτε ταξιδιωτικού προορισμού.
Ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους αλλά και πολυ – βραβευμένους chef παγκοσμίως, ο περίφημος René Redzepi, chef και συνιδιοκτήτης του βραβευμένου με 2 αστέρια Μichelin, Noma, πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή στροφή στην καριέρα του. Μαζί με την ομάδα του αποφάσισαν να ταξιδέψουν από το Μεξικό και την Ιαπωνία μέχρι την Αυστραλία, στήνοντας και λειτουργώντας πρόσκαιρα pop-up εστιατόρια. Ο λόγος κάθε άλλο παρά βιοποριστικός ήταν, μιας και το σύνολο των θέσεων-κρατήσεων για αυτά τα εστιατόρια ήταν διαθέσιμα στο κοινό από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους!
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό έγινε προκειμένου εκείνος και η ομάδα του να «βυθιστούν» στους τοπικούς πολιτισμούς και στις γευστικές τους ιδιαιτερότητες, να μάθουν εντελώς νέες γεύσεις και υλικά και να προωθήσουν το εμπορικό σήμα Noma σε νέες γεωγραφίες, πολύ μακριά από την Κοπεγχάγη όπου και εδρεύει το εν λόγω εστιατόριο. Τώρα, εάν στο μεταξύ ενδιαφερθεί (γιατί περί αυτού πρόκειται ουσιαστικά) να συνάψει συμφωνία συνεργασίας με κάποιους από τους προορισμούς που θα βρεθεί ώστε να τους προωθεί τουριστικά, εξυμνώντας την κουζίνα τους, τότε ακόμη καλύτερα και για εκείνον και για τους μελλοντικούς διαφημιζόμενους.