Η Ευρώπη έδωσε το πράσινο φως για την προτεινόμενη συγχώνευση μεταξύ της ITA Airways και της Lufthansa. Η επιβεβαίωση ήρθε από τον Ιταλό Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών (MEF), Giancarlo Giorgetti, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μαζί με τον Πρόεδρο της ITA Airways, Antonino Turicchi, και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Lufthansa, Carsten Spohr.
“Σήμερα κλείνουμε την ιστορική, μακροχρόνια υπόθεση“, δήλωσε ο Giorgetti. “Ήταν μια ταραγμένη και δύσκολη πορεία, αλλά αποτελεί μια μεγάλη ιταλική, γερμανική και ευρωπαϊκή επιτυχία“, πρόσθεσε. “Η διαχείριση της εταιρείας θα επαφίεται στους μετόχους, με έλεγχο της διοίκησης για την τήρηση των στόχων από τους οποίους εξαιρείται το ιταλικό κράτος“.
Περισσότερο από ένα χρόνο μετά την προκαταρκτική συμφωνία μεταξύ του υπουργείου και της Lufthansa για την πώληση μειοψηφικού μεριδίου της ITA Airways στον γερμανικό όμιλο, η έγκριση της συγχώνευσης από τις εθνικές αρχές των 27 χωρών μελών της ΕΕ έφτασε στις 3 Ιουλίου, μόλις μια ημέρα πριν από την προθεσμία που είχε οριστεί για τις 4 Ιουλίου.
“Η λογική υπερίσχυσε των διαφόρων εμποδίων“, δήλωσε ο πρόεδρος της ITA Airways, Turicchi, στη συνέντευξη Τύπου. “Χαρακτηρίζω αυτή την επιχείρηση ως μια επιχείρηση που καθοδηγείται από τη λογική. Η Ευρώπη ενισχύεται με αυτή την επιχείρηση“.
Η Lufthansa θα αποκτήσει το 41% των μετοχών της ITA Airways από τον μέτοχο MEF μέσω αύξησης κεφαλαίου ύψους 325 εκατ. ευρώ, σε δεύτερη φάση αυξάνοντας το σε 100% μέχρι το 2033, με συνολική επένδυση 829 εκατ. ευρώ. Η Lufthansa θα είναι de facto στο τιμόνι της ITA, παρά το γεγονός ότι θα έχει λιγότερο από το μισό των μετοχών αμέσως μετά την υπογραφή.
Οι Γερμανοί θα διορίσουν τον διευθύνοντα σύμβουλο της ITA (Joerg Eberhart) και δύο από τους 5 διευθυντές στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο.
Η Lufthansa θα διορίσει τον μελλοντικό διευθύνοντα σύμβουλο της ITA Airways, όπως δήλωσε ο Carsten Spohr κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης μετά τη συμφωνία για την είσοδο στο κεφάλαιο της ιταλικής εταιρείας. Επιπλέον, η Lufthansa θα διορίσει επίσης έναν διευθυντή στο πενταμελές διοικητικό συμβούλιο. Η ολοκλήρωση της αγοράς του 41% της ITA Airways αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους και ο Spohr εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ITA θα μετατραπεί σε κερδοφόρα αεροπορική εταιρεία μέχρι το 2025. Τόνισε ότι η ITA έχει αναδιαρθρωθεί και διαμορφωθεί πλήρως ώστε να είναι μια ανταγωνιστική ως προς το κόστος αεροπορική εταιρεία, χωρίς καμία σχέση ή θέμα που να σχετίζεται με την παλιά Alitalia. Τα σχέδια της Lufthansa περιλαμβάνουν την ανάπτυξη της Ρώμης Fiumicino ως κερδοφόρου κόμβου και την ενοποίηση του Linate, με έμφαση στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων προς τη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Αφρική και ορισμένες ασιατικές αγορές.
Επιπλέον, η πληρωμή της Lufthansa ύψους 325 εκατ. ευρώ για την εξαγορά του 41% της ITA Airways δεν θα κατευθυνθεί στο MEF, αλλά θα διατεθεί για την αναζωογόνηση της εταιρείας. “Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να αποκτήσουμε ολόκληρη την εταιρεία μέχρι να επιτευχθούν όλοι οι στόχοι“, τόνισε ο Spohr.