Τόσο η Thomas Cook Γερμανίας, όσο και η Condor, αναζητούν δάνεια από την κυβέρνηση προκειμένου να συνεχίσουν τη λειτουργία τους ύστερα από την κατάρρευση της βρετανικής μητρικής Thomas Cook Group τη Δευτέρα, γεγονός που έπληξε παραπάνω από 600.000 παραθεριστές, συμπεριλαμβανομένων 140.000 Γερμανών.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ευρώπης, ο οποίος είναι ο νούμερο δύο στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Γερμανία, αναγκάστηκε να κηρύξει την πτώχευση νωρίς τη Δευτέρα μετά την αποτυχία του να εξασφαλίσει £200 εκατομμύρια από μια συμφωνία διάσωσης £1,1 δισεκατομμυρίων σε διαπραγματεύσεις Σαββατοκύριακου .
Η γερμανική θυγατρική εταιρία Thomas Cook GmbH σταμάτησε αμέσως όλες τις πωλήσεις μέσω των γνωστών εμπορικών της εταιρίων όπως οι Neckermann Reisen και Öger Tours και ακύρωσε όλες τις αναχωρήσεις κατά την 24η, 25η και 26η Σεπτεμβρίου. Οι 140.000 Γερμανοί που βρίσκονται σήμερα σε διακοπές έχοντας κλείσει κάποιο πακέτο με την Thomas Cook καλύπτονται από την ασφάλιση πτώχευσης της εταιρείας.
Όμως, σε αντίθεση με τη μαζική επιχείρηση επαναπατρισμού της βρετανικής κυβέρνησης, δεν είναι σαφές εάν οι Γερμανοί πελάτες θα επιστρέψουν νωρίς και αν θα υποχρεωθούν να πληρώσουν τα δωμάτια των ξενοδοχείων τους. Διάφορα μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι πολλοί ξενοδόχοι ζητούν χρήματα απευθείας από τους παραθεριστές διότι φοβούνται ότι η Cook, η οποία κανονικά είναι αυτή που πληρώνει τη διαμονή των πελατών δύο μήνες μετά την αναχώρησή τους, δεν θα καταφέρει πλέον να τους εξοφλήσει.
Την Τρίτη, η Thomas Cook Γερμανίας επιβεβαίωσε ότι είχε υποβάλει αίτηση για ένα δάνειο από την κυβέρνηση. Η διευθύνουσα σύμβουλος Stefanie Berk δήλωσε ότι η εταιρεία βρίσκεται «σε εντατικές συνομιλίες με πιθανούς επενδυτές και όλες τις αρμόδιες δημόσιες αρχές» προκειμένου να διατηρηθεί ζωντανή. Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η γερμανική εταιρεία θα αναγκαστεί να καταθέσει αίτηση πτώχευσης εάν οι συνομιλίες αποτύχουν.
Η Condor αναζητά κρατικό δάνειο ύψους 200 εκατ. Ευρώ
Εν τω μεταξύ, η Condor, η κερδοφόρα γερμανική αεροπορική εταιρεία του ομίλου, της απαγορεύτηκε νομικά να μεταφέρει πελάτες της Thomas Cook, αλλά εξακολουθεί να εξυπηρετεί παραθεριστές που κάνουν χρήση άλλων πακέτων διακοπών καθώς και μεμονωμένους επιβάτες στους προορισμούς τους. Οι επιβάτες από την Cook αποτελούν μόνο το ένα τρίτο των επτά εκατομμυρίων επιβατών το χρόνο.
Τη Δευτέρα, η αεροπορική εταιρεία υπέβαλε αίτηση στη γερμανική κυβέρνηση για δάνειο ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων της. Την Τρίτη, τα γερμανικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι το Βερολίνο και η περιφερειακή κυβέρνηση της Έσσης συμφώνησαν να διαθέσουν συνολικά 380 εκατομμύρια ευρώ για να διατηρήσουν την αεροπορική εταιρεία στη ζωή.
Η γερμανική τουριστική βιομηχανία γρήγορα υποστήριξε αυτή την κίνηση, υποστηρίζοντας ότι θα είναι φθηνότερο να δανείζεται παρά να χρηματοδοτήσει μια μαζική επιχείρηση επαναπατρισμού εάν η αεροπορική εταιρεία αναγκαστεί να διακόψει τις πτήσεις. Η επιβίωση της Condor είναι επίσης προς το συμφέρον των ταξιδιωτικών πρακτόρων, όπως το DER Touristik, η FTI, η Alltours και η Schauinsland, οι οποίες διαθέτουν σημαντικό αριθμό πελατών στις πτήσεις Condor, καθώς και σε κάποιο βαθμό την ανταγωνίστρια TUI.
Ο Ingo Burmester, Διευθύνων Σύμβουλος της DER Touristik στη Κεντρική Ευρώπη, δήλωσε: «Η καθήλωση της Condor θα αποτελούσε καταστροφή για τον τουριστικό κλάδο και για τους πελάτες» Εξήγησε ότι η Condor είναι ένας σημαντικός ανταγωνιστής της TUIfly και της Eurowings στις διαδρομές σε κοντινούς προορισμούς ενώ αποτελεί έναν πολύ σημαντικό εταίρο όσον αφορά στα ταξίδια μακρινών αποστάσεων, ειδικά με τις αποκλειστικές διαδρομές στην Καραϊβική.
Εκτός από την Condor, η οποία ναυλώνει 44 αεροσκάφη, δύο μικρότεροι αερομεταφορείς, η Thomas Cook Aviation και η Thomas Cook Balearics με έδρα τη Γερμανία, εξακολουθούν να πραγματοποιούν πτήσεις με σύμβαση υπό την Condor.
Η Aldiana δεν επηρεάζεται
Τέλος, ο operator Aldiana που ειδικεύεται στα club resort, ο οποίος διαθέτει 10 ξενοδοχειακά συγκροτήματα, κυρίως στη νότια Ευρώπη, τόνισε ότι εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά δεδομένου ότι η Thomas Cook Group είναι μειοψηφικός μέτοχος στη γερμανική εταιρεία.