Μέχρι πρότινος τα εταιρικά ταξίδια διακρίνονταν από συγκεκριμένους κανόνες και αρχές. Η βασικότερη αρχή όλων ήταν να είναι εντελώς ανέξοδα για τον εταιρικό επιβάτη.
Αυτό, όπως φαίνεται, ανήκει στο παρελθόν.
Κάτι αλλάζει (;) στους εταιρικούς αεροπορικούς επιβάτες
Τα αίτια αυτής της αλλαγής έχουν να κάνουν με την απόλαυση μιας σειράς ανέσεων από πλευράς των στελεχών ως «αποζημίωση» για τον κόπο που προκύπτει ή την κούραση που συσσωρεύεται. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν ορισμένες από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες διεθνώς, όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα οικονομικά και ποιοτικά στοιχεία τους αναφορικά με τις κρατήσεις.
“Προκειμένου να αντιληφθεί κάποιος τον διαμορφούμενο όγκο της αναδυόμενης αυτής τάσης, αρκεί να αναλογιστεί πως οι αεροπορικές εταιρείες εισπράττουν σημαντικά έσοδα, που μπορεί και να ξεπερνούν ακόμα και τα 100 εκατομμύρια δολάρια σε ένα μόλις εξάμηνο (για την Delta Airlines)!”
Το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο που προκύπτει είναι πως τα ίδια τα στελέχη και οι εργαζόμενοι που αναγκάζονται να ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους καλύπτουν οι ίδιοι, από την… τσέπη τους τα ποσά που χρειάζονται ώστε να απολαύσουν προηγμένες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια των εν λόγω ταξιδιών τους!
Αν και φαντάζει απίθανο οι υπάλληλοι μιας επιχείρησης να φτάνουν στο σημείο να καλύψουν το οικονομικό βάρος που προκύπτει ενώ βρίσκονται σε ένα προγραμματισμένο επαγγελματικό ταξίδι, είναι κάτι που συμβαίνει. Και μάλιστα συχνά. Λόγω των συνεχών και πιεστικών υποχρεώσεων, της κούρασης και της έλλειψης χρόνου, αναζητούν συχνά μικρές απολαύσεις φτάνοντας στο σημείο να πληρώνουν από την τσέπη τους ό,τι δεν παρέχεται από το εταιρικό budget. Έτσι, επιλέγουν αναβάθμιση στην αεροπορική τους θέση, από οικονομική σε premium ή ακόμη και business, παραγγέλνουν φαγητό εν πτήση που δεν εντάσσεται στο… καθιερωμένο μενού κ.ο.κ.
Προκειμένου να αντιληφθεί κάποιος τον διαμορφούμενο όγκο της αναδυόμενης αυτής τάσης, αρκεί να αναλογιστεί πως οι αεροπορικές εταιρείες εισπράττουν σημαντικά έσοδα, που μπορεί και να ξεπερνούν ακόμα και τα 100 εκατομμύρια δολάρια σε ένα μόλις εξάμηνο (για την Delta Airlines)! Άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν καταφέρει να πωλούν κάτι παραπάνω από τις μισές θέσεις first class για εσωτερικές πτήσεις (λ.χ. στις ΗΠΑ), έναντι ποσοστού που δεν ξεπερνούσε το 12-13% μέχρι πρότινος… Υπό αυτό το πρίσμα, σχεδιάζουν και υλοποιούν τμηματικά εξειδικευμένες προτάσεις και προσφορές, που με τη σειρά τους εντάσσονται σε μια ολοκληρωμένη marketing και business προσέγγιση.
Μια ιστορία που άλλαξε άρδην
Κατά το παρελθόν, η κατάσταση που αφορούσε πελάτες-επιβάτες οι οποίοι βρίσκονταν συνεχώς σε αεροπορικά ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους ήταν εντελώς διαφορετική. Συγκεκριμένα, με βάση τα προγράμματα ανταμοιβής που ίσχυαν τότε, οι regular flyers πληροφορούνταν πως, εάν παρέμεναν πιστοί σε μια αεροπορική εταιρεία και συμπλήρωναν επαρκή αριθμό μιλίων, τότε κατάφερναν να κερδίσουν τα πολυπόθητα προνόμια που συνδέονται με τις αναβαθμίσεις της πρώτης θέσης και μάλιστα δωρεάν!
Αυτό πλέον ανήκει στο παρελθόν. Πιο συγκριμένα, όσον αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία των αεροπορικών εταιρειών και ιδιαίτερα τις δημοφιλείς διαδρομές και προορισμούς, εάν οι business ταξιδιώτες θέλουν να καταλάβουν θέσεις που βρίσκονται στην πρώτη θέση, θα πρέπει να τις πληρώσουν οι ίδιοι και όχι οι εταιρείες τους…