Ενέργεια – Κλιματισμός

ανακαίνισηΕδώ μπαίνουμε σε ένα κομμάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό κι αφορά το κόστος λειτουργίας, τις παρεχόμενες ανέσεις, αλλά και το μάρκετινγκ του ξενοδοχείου. Μεταξύ των προτάσεων που υπάρχουν είναι αυτές για φυσική σκίαση σε εξωτερικούς χώρους και για κατασκευή αιθρίων με θερμομονωτικά υλικά που επιτρέπουν τη δημιουργία χώρων ευχάριστων σε επίπεδο θερμοκρασίας και με χαμηλές ανάγκες σε κατανάλωση ενέργειας. Η αναβάθμιση του κλιματισμού μπορεί να προσφέρει επίσης χαμηλότερη ενεργειακή κατανάλωση και να μειώσει το κόστος λειτουργίας ενός ξενοδοχείου.

Επιπλέον, η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων είναι μια σημαντική δυνατότητα, για την οποία μάλιστα υπάρχουν και χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ. Η ενεργειακή αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών κι η συμμετοχή τους στην κυκλική οικονομία αποτελεί γενικά ζητούμενο, καθώς τα «πράσινα» ξενοδοχεία αποτελούν πόλο έλξης για όλο και περισσότερους επισκέπτες. Πρόκειται για μια επένδυση που σίγουρα θα κάνει απόσβεση σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα, σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη επιλογή.

Τεχνολογικές παροχές

Την ίδια ώρα, όμως, που επιζητείται η όλο και μεγαλύτερη εξοικονόμηση ρεύματος, οι ανάγκες των επισκεπτών αυξάνονται. Laptops, tablets, smartphones υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις αποσκευές. Αυτό σημαίνει ότι τα δωμάτια πρέπει να έχουν αρκετές πρίζες, για να φορτίζονται οι συσκευές. Εκτός από τη φόρτιση των συσκευών, χρειάζεται και σύνδεση στο διαδίκτυο. Έτσι, πολύ βασικό στις μέρες μας είναι το WiFi. Το σήμα πρέπει να είναι επαρκές σε όλα τα δωμάτια, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να κάνουν χρήση του διαδικτύου, χωρίς να προβληματίζονται ή να αναγκάζονται να μεταβαίνουν από χώρο σε χώρο του ξενοδοχείου, για να πιάσουν σήμα. Οι εποχές που αρκούσε η ύπαρξη WiFi μόνο στον χώρο του lobby έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Γυμναστήρια – Ευ ζην

Η παραπάνω διάκριση τίθεται και στο θέμα των παροχών εκγύμνασης ή χαλάρωσης. Το βάρος θα δοθεί και πάλι ανάλογα με το προφίλ του μέσου επισκέπτη και αυτή τη λογική θα πρέπει να ακολουθήσει κι η καμπάνια προβολής του ξενοδοχείου. Το ιδανικό είναι μια τουριστική επιχείρηση να μπορεί να απευθύνεται σε όλες τις γενιές και να μπορεί να προσφέρει παροχές και να καλύπτει επιθυμίες, αλλά πολλές φορές ο ίδιος ο προορισμός, τελικά, καθορίζει και τις ηλικίες που θα τον προτιμήσουν. Γενικά, πάντως, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία στον κόσμο αποκτούν κέντρα εκγύμνασης και πολλά μάλιστα δημιουργούν και πακέτα διακοπών που βασίζονται πάνω σε αυτά. Ακόμα και σε περιπτώσεις επαγγελματικών ταξιδιών, οι επισκέπτες επιθυμούν να κάνουν χρήση του γυμναστηρίου, αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

Η τεχνολογία κι εδώ δίνει νέες λύσεις, καθώς υφίσταται εξοπλισμός που μπορεί να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκγύμνασης σε λιγότερο από μισή ώρα, ενώ υπάρχουν συστήματα που μπορούν να τοποθετηθούν ακόμη κι εντός των δωματίων. Όλα αυτά, επαναλαμβάνουμε, αναλόγως του προφίλ των επισκεπτών. Από την άλλη πλευρά, βεβαίως, κι οι νέου τύπου παροχές μπορούν πάντα να προσελκύσουν και νέου τύπου επισκέπτες και να αποτελέσουν οι δομές εκγύμνασης του ξενοδοχείου από μόνες τους έναν λόγο για επαναλαμβανόμενες κρατήσεις. Μία επιπλέον παροχή και λύση προς αυτή την κατεύθυνση, με σχετικά χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, είναι η δημιουργία υπαίθριου γυμναστηρίου. Τέτοια συστήματα τοποθετούνται μέχρι στιγμής κυρίως από δήμους κι έχουν βρει μεγάλη απήχηση στο κοινό.

Δεν απαιτούν ηλεκτρικό ρεύμα, χρειάζονται μόνο μια κατασκευή σκίασης κι επιτρέπουν στους επισκέπτες να γυμναστούν σε ανοικτό χώρο. Τα Spa κι οι χώροι χαλάρωσης με μασάζ, χαμάμ, τζακούζι, αρωματοθεραπείες, υπηρεσίες καλλωπισμού, εσωτερικές θερμαινόμενες πισίνες κ.λπ. είναι άλλη μια τάση που γνωρίζει συνεχή άνοδο τα τελευταία χρόνια. Η παροχή ανάλογων υπηρεσιών μπορεί και πάλι να αποτελέσει σημαντικό λόγο επιλογής ενός ξενοδοχείου. Εννοείται πως ο συνδυασμός όλων των παραπάνω λειτουργεί ακόμη πιο προωθητικά για τη διασφάλιση πελατείας και μάλιστα όχι μόνο κατά την περίοδο αιχμής, καθώς οι συγκεκριμένες παροχές με τα ανάλογα πακέτα διακοπών μπορούν, ενδεχομένως, να εξασφαλίσουν επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Το μπάνιο ως χώρος ευεξίας

ανακαίνισηΑναφερόμενοι στα Spa και στους χώρους χαλάρωσης, πάμε σε μια άλλη σημαντική τάση που ενισχύεται τα τελευταία χρόνια. Είναι η νέα οπτική για τα μπάνια των ξενοδοχείων, τα οποία έχουν πάψει να αποτελούν χώρο ανάγκης κι έχουν μετατραπεί σε χώρο ευεξίας. Οι επισκέπτες προσδοκούν το μπάνιο στο ξενοδοχείο που διαμένουν να έχει κάτι παραπάνω από τα αναμενόμενα. Σύμφωνα με εταιρείες κι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα, πολλά ξενοδοχεία αναζητούν έγχρωμα είδη υγιεινής, τοποθετούν μικρά ντους προσωπικής υγιεινής, ενώ αυξημένη ζήτηση παρουσιάζουν τα διπλά ντους. Ενδιαφέρον υπάρχει και για τις μπανιέρες ελεύθερης τοποθέτησης. Για όσους θέλουν, πάντως, να κάνουν τη διαφορά και να εντυπωσιάσουν τους επισκέπτες τους, υπάρχουν καταρράκτες που κάνουν αυχενικό μασάζ, όρθια υδρομασάζ, αλλά και κεφαλές εντοιχισμού χρωματοθεραπείας.

Επίσης, πολλά ξενοδοχεία επιλέγουν για λόγους αισθητικής τα «αόρατα» σιφώνια. Καταληκτικά, οι επιλογές ανακαίνισης κι αναβάθμισης που θα γίνουν ενόψει της ερχόμενης σαιζόν θα παίξουν σημαντικό ρόλο για τη λειτουργία των ξενοδοχείων. Οι αντικειμενικοί περιορισμοί, τόσο πρακτικά όσο κι οικονομικά, είναι δεδομένοι κι οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται, όπως προαναφέρθηκε, με βάση στόχους και λογική επενδύσεων που θα αποφέρουν μεγαλύτερο κέρδος στο μέλλον. Στη συνέχεια, θα παρουσιάσουμε ενδεικτικά μερικές από τις προτάσεις, ιδέες και παροχές που προσφέρουν διάφορες εταιρείες στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, για την ανακαίνιση και την αναβάθμιση του τουριστικού τους προϊόντος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας