Πρωτοβουλίες, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη του home porting για την κρουαζιέρα από το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και η περαιτέρω αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του κλάδου, έχουν αναλάβει, το τελευταίο διάστημα, στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ.
Παράγοντες της αγοράς τουρισμού έχουν επισημάνει εδώ και καιρό ότι το κλειδί για την αύξηση των εσόδων είναι η ανάπτυξη του home porting στην κρουαζιέρα, καθώς στα έσοδα από τους επιβάτες περιλαμβάνονται η διαμονή στα ξενοδοχεία, οι εκδρομές και οι αγορές στα λιμάνια που επισκέπτονται με τα κρουαζιερόπλοια.
Tην Παρασκευή 21 Απριλίου, η διοίκηση του ΟΛΠ, συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Captain FU CHENGQIU, παρουσία φορέων του Πειραιά, θα επιδώσει τιμητική πλακέτα στην εταιρεία Celestyal cruises για τη συνεισφορά της στην ανάπτυξη του home porting, από το λιμάνι του Πειραιά.
Το βραβείο, εκ μέρους της εταιρείας, αναμένεται να παραλάβει ο αντιπρόεδρος πωλήσεων της Celestyal cruises, Πυθαγόρας Νάγος.
Σημειώνεται, ότι την ίδια ημέρα, στις 11:00, 200 Kινέζοι τουρίστες από τη Σανγκάη αναμένεται να επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia της συγκεκριμένης εταιρείας, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τριήμερη κρουαζιέρα σε ελληνικά νησιά. Το Celestyal Olympia αναμένεται να αναχωρήσει στις 11:00 από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό τη Μύκονο, το Κουσάντασι, τη Σάμο, την Πάτμο, το Ηράκλειο Κρήτης, τη Σαντορίνη και θα επιστρέψει στον Πειραιά.
Η συγκεκριμένη εταιρεία πραγματοποιεί τριήμερες και επταήμερες κρουαζιέρες από τον Πειραιά και το Λαύριο, ενώ περίπου 2.000 Κινέζοι τουρίστες αναμένεται να επιβιβαστούν σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού στο Celestyal Olympia, προκειμένου να επισκεφθούν ελληνικά νησιά.
Σύμφωνα με στοιχεία της Celestyal cruises, που απασχολεί περίπου 250 ναυτικούς στα πλοία της και 200 εργαζόμενους στα γραφεία της, το 2016 μεταφέρθηκαν συνολικά 117.000 επιβάτες με τα πέντε κρουαζιερόπλοιά της. Το 25% των επιβατών ήταν από την Τουρκία, το 17,7% από την Ελλάδα, το 19% από την Ευρώπη, το 18,3% από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, το 10% από τη Λατινική Αμερική και το 6% από την Ασία. Το 2016 ταξίδεψαν με τη Celestyal 20.000 Έλληνες, έναντι 12.000 το 2015.
O πρόεδρος της clia Eυρώπης (clia-Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας-Cruise Lines International Association), Κυριάκος Αναστασιάδης, μιλώντας πρόσφατα στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για την ανάπτυξη του home porting, είχε πει ότι για να μπορέσουν να έρθουν οι μεγάλες εταιρείες στη χώρα μας για να δραστηριοποιηθούν, θα πρέπει να δημιουργηθούν βασικές υποδομές σε έξι μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας εκτός της Αττικής. Αν δεν υπάρχει ένα δίκτυο τουλάχιστον έξι σύγχρονων λιμανιών δεν είναι δυνατό, αφενός να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, αφετέρου οι εταιρείες να διαμορφώσουν και να προωθήσουν στους δυνητικούς επιβάτες τους ένα ελκυστικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα κρουαζιέρας, είχε αναφέρει.
Παράγοντες της αγοράς κρουαζιέρας έχουν επισημάνει ότι η ανάπτυξη των κινεζοελληνικών σχέσεων αλλά και η επιτυχής διαχείριση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά έχει καταστήσει τη χώρα μας αναπτυσσόμενο προορισμό για τους Κινέζους τουρίστες. Η Σαντορίνη είναι ο πιο αγαπημένος προορισμός για τους Κινέζους νιόπαντρους, ενώ η Κρήτη έγινε πασίγνωστη μετά τον απεγκλωβισμό Κινέζων από τη Λιβύη το 2011.
Στην τεράστια ζήτηση της κρουαζιέρας από τους Κινέζους αλλά και στις νέες επενδύσεις και στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του λιμανιού του Πειραιά, είχε αναφερθεί το 2016, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του νέου προβλήτα κρουαζιέρας στον Άγ. Νικόλαο, ο Captain Xu Lirong, πρόεδρος της China COSCO Shipping Corporation Limited. «Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού τώρα είναι περίπου 1 εκατ. τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός μας είναι να την αυξήσουμε μέχρι 1,5 εκατ. και μακροπρόθεσμος τα 3 εκατ.», είχε σημειώσει ο Captain Xu Lirong.