“Έχοντας μπροστά μας τις κρατήσεις Αυγούστου – Σεπτεμβρίου, φαίνεται ότι πάμε σε αφίξεις, ίδιες με του 2019. Ίσως στην Κρήτη ή στο Νότιο Αιγαίο να είμαστε παραπάνω, αλλά ας περιμένουμε και τα νούμερα του Οκτωβρίου για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα” δήλωσε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος στο Open, απαντώντας σε ερώτηση για την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης.

Στη συνέχεια ο κ.Τάσιος τόνισε:

“Τα έσοδα διαμορφώνονται διαφορετικά από περιοχή σε περιοχή. Οι αφίξεις από τις ΗΠΑ για παράδειγμα, κάνουν μια μεγάλη διαφορά. Μιλάμε για πελάτες με μεγαλύτερο βαλάντιο, οι οποίοι όμως κυκλοφορούν σχεδόν αποκλειστικά στην Αθήνα, πέριξ της Αττικής και στις Κυκλάδες, ίσως και στην Κρήτη, δεν κινούνται δηλαδή σε όλη την επικράτεια.

Και επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε τις απώλειες από τις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας που είναι σημαντικές όσον αφορά τα έσοδα που όμως, σε αρκετές περιοχές ισοσκελίζονται από την έλευση άλλων εθνικοτήτων. Αυτή τη στιγμή πρωταγωνιστούν σε αφίξεις από την ευρωπαϊκή αγορά, χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, οι Κάτω Χώρες και κυρίως η Ολλανδία και βλέπουμε και την Ιταλία το τελευταίο διάστημα να πηγαίνει πάρα πολύ καλά”,

Ο κ. Τάσιος αναφέρθηκε επίσης στις αυξημένες ροές από τα Βαλκάνια ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα “αλλά ακόμα και στο Ιόνιο και την Κεντρική Ελλάδα” όπως είπε χαρακτηριστικά, όπου η ρουμανική αγορά είναι κυρίαρχη, ενώ “οι Κυκλάδες είναι μια κατηγορία μόνες τους, σπάνε κάθε ρεκόρ, δεν είναι μόνο η Σαντορίνη και η Μύκονος που αποτελούν παγκόσμιους προορισμούς και ξεφεύγουν από το brand name Ελλάδα”.

Επιπλέον ο κ. Τάσιος υπογράμμισε ότι οι επιχειρήσεις “μαζεύουν χρήματα για να καλύψουν υποχρεώσεις που γεννήθηκαν μέσα στην πανδημία. Είναι η επιστρεπτέα προκαταβολή, τα τραπεζικά δάνεια και οι ρυθμίσεις των δόσεων για την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ έχουμε μπροστά μας το αυξημένο κόστος στην ενέργεια και τον πληθωρισμό που επηρεάζει τα λειτουργικά μας έξοδα. Φανταστείτε ότι κάθε εβδομάδα αυξάνονται οι τιμές στη διατροφή και δεν μπορούμε να αναπροσαρμόζουμε αντίστοιχα συνεχώς την τιμολογιακή μας πολιτική.

Το 2022 είναι μια μεταβατική χρονιά ενόψει 2023 και σήμερα που κλείνονται οι συμφωνίες για τα νέα τουριστικά πακέτα, κυριαρχεί σίγουρα ένας προβληματισμός.

Όταν ακούς ότι στη Γερμανία μπορεί να μην έχουν φυσικό αέριο για κάποιες ώρες, αναρωτιέσαι εάν θα έχουν χρήματα στην Ευρώπη που είναι η βασική μας πηγή εσόδων, ώστε να έρθουν αυτοί οι τουρίστες στην Ελλάδα για διακοπές.

Κρατάμε όμως τη μεγάλη εικόνα σήμερα, ότι η χώρα μας πρωταγωνιστεί στη Μεσόγειο για τις τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρει και για πολλούς άλλους λόγους, ακόμα και για το ότι δεν παρατηρούνται προβλήματα στα αεροδρόμιά μας, όπως βλέπουμε αντίστοιχα να συμβαίνει στο εξωτερικό με τις ελλείψεις προσωπικού. Όλα αυτά έχουν προσθέσει πόντους στο ελληνικό τουριστικό προϊόν”, κατέληξε ο κ.Τάσιος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας