Σημάδια επιβράδυνσης καταγράφονται στις κρατήσεις ταξιδιών στη γερμανική αγορά τον Ιούλιο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Travel Data + Analytics σε τρέχοντα δεδομένα κρατήσεων στη Γερμανία.
Οι Γερμανοί φαίνεται πως έκαναν λιγότερες ταξιδιωτικές κρατήσεις τον Ιούλιο έναντι του Ιουνίου όμως κατά τη σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020, η εικόνα των κρατήσεων είναι σαφώς πολύ καλύτερη.
Ο Ιούλιος του 2021 ως μήνας κρατήσεων δεν διατήρησε την εξαιρετικά θετική πορεία του Ιουνίου, καταλήγει η έρευνα, με τις νέες κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά και σε τουριστικά γραφεία για ταξίδια διακοπών να βρίσκονται στο 70% των επιπέδων του Ιουλίου του 2019, προ πανδημίας.
Η Ελλάδα και η Τουρκία συγκέντρωσαν πολύ μεγάλο μέρος των κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο μέσω τουρ οπερέιτορ. Η Ισπανία, με τις Βαλεαρίδες και τα Κανάρια, καθώς και η Πορτογαλία, αντιμετώπισαν μεγάλες απώλειες. Αντίθετα, η Ιταλία συνέχισε να κερδίζει έδαφος στη ζήτηση.
Τα τρέχοντα επίπεδα κρατήσεων χαρακτηρίζονται από εξαιρετικά μεγάλη τάση κρατήσεων τελευταίας στιγμής, ενώ σωρευτικά η καλοκαιρινή σεζόν του 2021 μέχρι και τα τέλη Ιουλίου, βρίσκεται 62% κάτω σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019. Τα επίπεδα της σεζόν του 2020 βέβαια έχουν ήδη ξεπεραστεί κατά 127%.
Παράλληλα, τα στοιχεία δείχνουν ότι το 57% των πωλήσεων του Ιουλίου αφορούσαν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής με αναχώρηση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Αυτό σημαίνει ότι ο όγκος κρατήσεων τελευταίας στιγμής προς το παρόν ξεπερνά κάθε προηγούμενο καθώς τον Ιούλιο του 2020 αντιστοιχούσε σε ποσοστό 48% και τον Ιούλιο του 2019 σε 33%.
Η συμπεριφορά αυτή στις κρατήσεις οφείλεται στις συχνές αλλαγές στην αξιολόγηση των προορισμών σε επίπεδο ασφάλειας, με αποτέλεσμα να ευνοούνται οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής και να αποθαρρύνεται ο προγραμματισμός ταξιδιού πολύ καιρό πριν την αναχώρηση. Οι προκρατήσεις για τη χειμερινή σεζόν είναι επίσης σε χαμηλά επίπεδα, καθώς ο χειμώνας αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων του Ιουλίου.
Σωρευτικά, έως και τον Ιούλιο, η ερχόμενη χειμερινή σεζόν καταγράφει μείωση πωλήσεων της τάξης του 49% έναντι της σεζόν 2019/20.
Τα στοιχεία της έρευνας προέρχονται από δεδομένα κρατήσεων από 1.750 ταξιδιωτικά γραφεία τα οποία αντιπροσωπεύουν τις παραδοσιακές ταξιδιωτικές πωλήσεις στη Γερμανία. Επιπλέον, ελήφθησαν υπόψη και δεδομένα κρατήσεων από μεγάλα ταξιδιωτικά πόρταλ και ιστοσελίδες τουρ οπερέιτορ.