Η καινοτομία κι η παρουσίαση νέων προϊόντων, είναι στην πρώτη γραμμή για όλες τις βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της γαλακτοπαραγωγής.

του Γιάννη Αποστολόπουλου

Γαλακτοκομικά

Υγεία κι ευεξία είναι οι λέξεις – κλειδιά για τις διατροφικές συνήθειες και προτιμήσεις που παρουσιάζει σήμερα το καταναλωτικό κοινό. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι περισσότεροι καταναλωτές κρατούν θετική στάση απέναντι στο γάλα και τα παράγωγά του, θεωρώντας -και ορθά- πως περιέχουν σημαντικές θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται ο οργανισμός.

Το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί όχι μόνο δεν λείπουν από κανένα νοικοκυριό, αλλά κι αποτελούν, συνολικά, κύρια πρώτη ύλη για τα πιάτα και τα μενού των εστιατορίων. Πρώτα απ’ όλα η φέτα, οι συνταγές με κρέμα γάλακτος, οι παρασκευές με τριμμένα τυριά, τα σαγανάκια, οι κρύες σάλτσες και σαλάτες με βάση το γιαούρτι, με πρωταθλητή το τζατζίκι, καταλαμβάνουν χώρο σε κάθε κατάλογο, σε όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων εστίασης. Για να μην συζητήσουμε για τις ποσότητες του γάλακτος που συνοδεύουν τους καθημερινούς καφέδες των Ελλήνων.

Το ζητούμενο, βεβαίως, δεν είναι να διαπιστώσουμε όσα όλοι ήδη γνωρίζουμε, αλλά να καταγράψουμε τις ιδιαιτερότητες και τις νέες τάσεις που έχουν εμφανιστεί ή αναδύονται στη συγκεκριμένη αγορά. Οι σύγχρονες διατροφικές απαιτήσεις μεταβάλλονται, με αποτέλεσμα η καινοτομία κι η παρουσίαση νέων προϊόντων, που θα καλύπτουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών, να είναι στην πρώτη γραμμή για όλες τις βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα.

“Οι καταναλωτές τελευταία απομακρύνονται από τα τυριά αγελαδινού γάλατος, επιλέγοντας τα αιγοπρόβεια.”

Το ίδιο και το προφίλ των καταναλωτών, οι οποίοι φροντίζουν πλέον να ενημερώνονται συνεχώς για τα νέα καινοτόμα προϊόντα. Οι σύγχρονες διατροφικές τάσεις αναζητούν τρόφιμα που αποτελούν σημαντικό σύμμαχο στην υγεία αλλά και την ευεξία. Άρα, προϊόντα που βελτιώνουν την καθημερινότητα του καταναλωτή. Όπως, λοιπόν, στα τρόφιμα γενικότερα, έτσι και στα γαλακτοκομικά ειδικότερα, οι καταναλωτές αναζητούν «καθαρές ετικέτες» και προϊόντα απλά, φυσικά, φρέσκα, χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά, ενώ υπάρχει κι ένα ακόμη πιο αυστηρό κοινό, που ψάχνει για βιολογικά και μη γενετικά τροποποιημένα -κοινώς μεταλλαγμένα- προϊόντα. Επιπλέον, δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση για γαλακτοκομικά πλούσια σε ασβέστιο, με προβιοτικά, ακόρεστα λιπαρά κι υψηλής διατροφικής αξίας πρωτεΐνες.

ΓαλακτοκομικάΔιατροφικοί περιορισμοί

Εξειδικεύοντας τις προτιμήσεις, συγκεκριμένα, για το γάλα, η διατροφική τάση που «προβληματίζει» στην αγορά των γαλακτοκομικών είναι η δυσανεξία στη λακτόζη. Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι η αδυναμία του οργανισμού να μεταβολίσει τη λακτόζη, το βασικό σάκχαρο του γάλακτος. Αυτή η αδυναμία οφείλεται στην έλλειψη του ενζύμου της λακτάσης και παρουσιάζεται σε μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού, καθώς και στην Ελλάδα.

Για τον λόγο αυτό, έχουν δημιουργηθεί τα γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λακτόζη, που προκύπτουν με την προσθήκη λακτάσης. Με τον τρόπο αυτό, διευκολύνεται ο μεταβολισμός του γάλακτος και συγχρόνως προστατεύεται ο οργανισμός από ανεπιθύμητα συμπτώματα. Να σημειωθεί ότι δεν συζητάμε για κάποια σπάνια επιπλοκή, καθώς υπολογίζεται ότι το 70% των ανθρώπων παγκοσμίως πάσχει από δυσανεξία στη λακτόζη. Απλώς, εκδηλώνεται με διαφορετική ένταση σε κάθε άνθρωπο, ανάλογα με τις ανοχές του οργανισμού του, σε συνάρτηση με την ποσότητα κατανάλωσης γαλακτοκομικών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας