Πώς πήρατε την απόφαση να χρησιμοποιήσετε την μέθοδο του crowdfunding;
Το crowdfunding, είναι η μικροχρηματοδότηση από το κοινό, μέσω της προπώλησης αντιτύπων του βιβλίου. Δεν είχα τα χρήματα για να κάνω τις δυο εκδόσεις του βιβλίου (ελληνική και αγγλική), γι’ αυτό και αισθάνθηκα ότι ο πιο τίμιος τρόπος είναι να απευθυνθώ στους μελλοντικούς αναγνώστες του βιβλίου. Άλλωστε ποιος άλλος αξιοπρεπής τρόπος υπάρχει για ένα μικρό ξενοδόχο της επαρχίας να βρει κεφάλαια ή χορηγούς για μια δραστηριότητα όπως η έκδοση ενός βιβλίου;
Είχε αποτέλεσμα η μέθοδος αυτή;
Σημαντικότατο. Τέσσερις ημέρες πριν τη λήξη της καμπάνιας 142 εξαιρετικοί άνθρωποι χρηματοδότησαν το βιβλίο μας. Έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής 4.489 δολάρια, που σημαίνει ότι έχουμε εξασφαλίσει τα έξοδα εκτύπωσης και από δω και πέρα όσα περισσότερα χρήματα συγκεντρώσουμε, τόσα περισσότερα αντίτυπα θα τυπώσουμε. Ακόμη πιο σημαντικό είναι η χαρά που έχω να με εμπιστευτούν φίλοι, παλιοί πελάτες αλλά και άνθρωποι που δεν ξέρω από 18 χώρες.
Πόσο εύκολη είναι η καθημερινότητα για έναν επαγγελματία που διαθέτει μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα και μάλιστα εκτός κέντρου;
Όλα είναι θέμα στόχων και προσδοκιών. Όταν το 2002 επιλέξαμε την Τσαγκαράδα για να επενδύσουμε, ανακατασκευάζοντας ένα αρχοντικό, οι στόχοι μας ήταν να έχουμε μια σεζόν 12 μηνών και μάλιστα είχαμε τα πρώτα χρόνια, τουλάχιστον τα Σαββατοκύριακα. Με την εξέλιξη της οικονομικής κρίσης, ο εσωτερικός τουρισμός υπέστη ένα βαθύ και ανεπανόρθωτο πλήγμα, οπότε αλλάξαμε στόχους, στρατηγική και τακτική. Πλέον στόχος μας είναι ταξιδιώτες από το εξωτερικό, που αναζητούν προορισμούς διακοπών εκτός μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης (off the beaten path), φυσιολάτρες, με σεβασμό και ενδιαφέρον για την τοπική κουλτούρα, που θέλουν να γνωρίσουν την τοπική γαστρονομία, έχουν οικολογικές ανησυχίες, είναι κοσμοπολίτες, θέλουν εξατομικευμένη φροντίδα, τους αρέσει να περπατούν σε μονοπάτια και να γνωρίσουν την τοπική χλωρίδα. Οι στόχοι μας λοιπόν είναι να έχουμε μια σεζόν επτά μηνών συνεχούς λειτουργίας Απρίλιο με Οκτώβριο. Για αυτό το στόχο αγωνιζόμαστε.
Από την άλλη σε μια μικρή μονάδα είναι δεδομένο ότι ο ιδιοκτήτης αναλαμβάνει πολλαπλούς ρόλους, από manager, έως κηπουρός και κάποιες φορές και παιδί για όλες τις δουλειές. Άρα η καθημερινότητα είναι γεμάτη σκληρή δουλειά, συνεχείς προκλήσεις, χαρά, λύπη, ικανοποίηση. Δεν βαριέσαι ποτέ.
Ποιές είναι οι προσδοκίες σας από την παρούσα τουριστική σεζόν;
Νομίζω ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα είναι μια καλή σεζόν και αυτό που με χαροποιεί ιδιαίτερα είναι ότι ανακαλύπτουν το Πήλιο Ευρωπαίοι και Αμερικανοί τουρίστες με προφίλ όπως το ανέφερα παραπάνω. Πέρυσι μάλιστα το Conde Nast Traveler στο τεύχος Μαΐου είχε το Πήλιο στο εξώφυλλο και με μεγάλο ρεπορτάζ εσωτερικά. Βέβαια όλα αυτά δεν συμβαίνουν λόγω κάποιου κρατικού ή έστω περιφερειακού σχεδιασμού, αλλά ελπίζω ότι κάποια στιγμή θα γίνει κι αυτό.
Όποιος επιθυμεί μπορεί να βρει την καμπάνια εδώ