Το Facebook λάνσαρε (χωρίς πολλή δημοσιότητα) ένα νέο χαρακτηριστικό, το “City Guides” στην εφαρμογή του, που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν κράτηση σε κάποια ξενοδοχεία και εστιατόρια, και να στείλουν μήνυμα ή να καλέσουν άλλα ξενοδοχεία, εστιατόρια αλλά και εκδρομές και αξιοθέατα.
Τα περισσότερα από τους σημεία που εμφανίζονται στους οδηγούς αυτούς του Facebook έχουν τη δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων και κλήσεων όταν τα βλέπει ο χρήστης, αλλά για κάποια από αυτά, όπως το Aria Resort & Casino στο Λας Βέγκας ή το Eliot Hotel στη Βοστώνη, οι χρήστες μπορούν να πατήσουν “Book Now” στην εφαρμογή του Facebook και να κάνουν κράτηση απευθείας στο ξενοδοχείο.
Υπάρχει, επίσης, η επιλογή “Book Now” και για κάποια εστιατόρια, όπως το εστιατόριο ΡΟΚΑ Charlotte Street στο Λονδίνο, όπου η κράτηση για φαγητό μπορεί να γίνει μέσω της εφαρμογής OpenTable της Priceline.
Η τελευταία κίνηση του Facebook στο ταξιδιωτικό τομέα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια μεγάλη πρόκληση για την Google, η οποία ξεκίνησε την εφαρμογή “Google Trips” τον περασμένο Σεπτέμβριο με το “Things to do”, καθώς και τη δυνατότητα για τους χρήστες να δημιουργούν “Day plans” βάσει της τοποθεσίας τους.
Αλλά σε αντίθεση με το Facebook, το Google Trips δε διαθέτει κανένα χαρακτηριστικό κράτησης – ακόμα.
Για όσους αναζητούν καθημερινές εμπειρίες σε έναν προορισμό, τότε το “City Guides” του Facebook έχει την επιλογή “Places The Locals Go”. Το City Guides περιλάμβάνει επίσης πιο “ορθόδοξους”, πιο γνωστούς τουριστικούς προορισμούς, με την ονομασία “Popular Attractions”, όπως το Angel de la Indepencia στην Πόλη του Μεξικού ή το Parque Ibirapuera Conservação στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας.
Το City Guides είναι ο τρόπος του Facebook να εισέλθει στην αγορά σχεδιασμού ταξιδιών και, το σημαντικότερο, στο κομμάτι των κρατήσεων. Είναι πιο κοινωνικό από το Google Trips και μοιάζει, κατά κάποιο τρόπο, με το πως το TripAdvisor ενσωματώνει τις επισκέψεις φίλων του χρήστη στο Facebook στους δικούς του προορισμούς και τις σελίδες των ξενοδοχείων.
Με το Facebook να εισέρχεται, απροκάλυπτα πλέον, στον προγραμματισμό ταξιδιών και τις κρατήσεις, και οι χρήστες του Facebook να ρωτούν απλά τους φίλους τους για ταξίδια ή να κάνουν αναζητήσεις εκεί, είναι σαφές ότι ο χώρος θα εξελιχθεί γρήγορα, καθώς το Facebook έρχεται να βρει το TripAdvisor, την Google, τη Foursquare και τόσους άλλους “παίκτες” στη συγκεκριμένη αγορά.
Όπως το Facebook, το Google Trips επιτρέπει στους χρήστες να λαμβάνουν οδηγίες πρόσβασης για ένα αξιοθέατο, να καλούν ένα σημείο και να διαβάζουν κριτικές για αυτό. Η Google, σε αντίθεση με το Facebook, ψάχνει το Gmail των χρηστών για να έχει πρόσβαση σε παρελθούσες, τρέχουσες και μελλοντικές κρατήσεις πτήσεων, για παράδειγμα.
Η Google πιθανόν να κάνει την επόμενη κίνηση στη αγορά, αν αληθεύουν οι φήμες ότι θα προσθέσει χαρακτηριστικά κράτησης – που σημαίνει συνδέσμους σε μηχανές κρατήσεων από τρίτους – πιθανότατα για εκδρομές και αξιοθέατα, στο Google Trips.